Co je potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy nemovitosti

Když prodáváte nemovitost, hlavním cílem je najít kupce, dohodnout se na ceně, a nakonec podepsat kupní smlouvu. S tímto vám samozřejmě pomůže realitní kancelář. Když se toto podaří, můžete si oddychnout a oslavit to, ale celý proces tím ještě nekončí. Zbývá totiž několik menších úkolů, které je ještě potřeba splnit. I s těmi by vám však měl pomoci makléř, se kterým spolupracujete!

Pojďme se tedy podívat, co je ještě potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy vaší nemovitosti:

  • Podání návrhu na vklad. Ihned po zaplacení kupní ceny (do úschovy), která je uvedena v kupní smlouvě, je potřeba podat návrh na vklad do katastru nemovitostí. Advokát makléře návrh připraví a pošle na příslušný úřad. Katastr má pak 30 dní na přepsání nemovitosti na nového majitele.
  • Předání nemovitosti. Když je nemovitost přepsána, je potřeba nemovitost předat novému majiteli. S tím se domluvíte (máte již domluveno v KS), jaké vybavení v domě necháte a společně s makléřem, který bude mít připravený předávací protokol, předáte novému majiteli klíče. V předávacím protokolu, který podepisují obě strany, se mimo jiné zapisují stavy veškerých energií.
  • Přepis energií. Dalším krokem je převedení plateb záloh na energie na nového majitele. Je potřeba to vyřešit se všemi dodavateli elektřiny, plynu, vody, internetu aj. I s tímto by vám měl pomoci váš makléř.
  • Daně. Když jste byli vlastníky nemovitosti méně než 5 let (při nabytí nemovitosti od 1.1.2021 deset let) a v nemovitosti jste nebydleli, pak budete muset zaplatit daň z příjmu. Když jste v nemovitosti alespoň dva roky bydleli, pak tuto daň neplatíte. Pro kupující byla daň z nabytí nemovitostí zrušena.
  • Když je nemovitost součást SVJ nebo družstva. V případě, že je předmětem prodej nemovitost, která je součástí SVJ (společenství vlastníků jednotek) nebo družstva, je nutné oznámit příslušnému orgánu změnu majitele.

Obecně platí, že by vám se vším měl pomoci váš makléř nebo realitní kancelář. Ale raději se před zahájením spolupráce zeptejte, co všechno bude jejich pomoc zahrnovat!

12.2.2021

O mně

 

Jsem součástí realitní kanceláře RE/MAX již 16 let. 💙

Už si ani nedovedu představit, že by RE/MAX nebyl součástí mého života, mé rodiny, mě... 

Začalo to v roce 2008, kdy jsme založili v Ostravě s nejbližší rodinou realitní kancelář RE/MAX Profit a od té doby jsme s Profitem ušli pěknou cestu plnou neskutečných příběhů, ale jak se říká člověk míní, život mění. 

Během tohoto období jsem mohla pomoci velkému množství klientů. 

Nesmírně si vážím jejich důvěry a je pro mě ctí, že mi svěřili péči o jejich nemovitosti, sny a investice. Nebýt těchto skvělých klientů a každé úžasné spolupráce, nemohla bych růst a pracovně se rozvíjet. S pokorou přijímám každou zkušenost, kterou mi tento obor přináší. Mám to štěstí, že mohu dělat to, co mě baví a naplňuje.

Těším se na každý jednotlivý životní příběh, Vaše zkušenosti a každou Vaši nemovitost. 

Pro své klienty chci jen to nejlepší. Chtěla bych každému, kdo se na mě obrátí dopřát přesně to, co bych si sama od svého makléře přála. Maximální péči, lidskost a pohodlí.

Mgr. Veronika Nina Tedová DiS.

Makléř

Certifikáty

195x200_RMX_Aukcni_specialista realitn_profesion_l_cmyk rmx-cms Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.