Aktuální data z úvěrového trhu za měsíc ÚNOR 2024

Růst hypotečního trhu pomalu pokračoval i v únoru. Celková produkce úvěrů na bydlení v únoru dosáhla 15,78 mld. Kč, přičemž hypoteční banky si připsaly úvěry za 14,73 mld. Kč a stavební spořitelny 1,05 mld. Kč. Produkce na hranici 16 mld. Kč je velmi dobrým výsledkem pro jeden z produkčně nejslabších měsíců roku, kterým únor tradičně bývá. V meziročním srovnání úvěrová produkce narostla o více jak 100 %, to je bezesporu skvělá zpráva, jen kdyby základna loňského února nebyla tak nízká. Meziměsíční srovnání je již o něco objektivnějším pohledem na realitu hypotečního trhu a únorová produkce vyšší o necelé 3 mld. Kč je dobrým příslibem do dalších měsíců roku. Hypoteční trh s postupným poklesem úrokových sazeb prostě ožívá.  

Pokud se podíváme blíže na úrokové sazby, v únoru pokračoval další viditelnější pokles sazeb na realizovaných úvěrech a to o 18 bazických bodů na hodnotu 5,35 %. Pokud by sazby klesaly podobným tempem, mohli bychom se na konci roku pohybovat na hranici 4 %. Jak je tento scénář pravděpodobný, nechme zatím bez odpovědi. Nabídkové sazby na začátku března sice narostly oproti únoru o 2 bazické body, což je ale naprosto nepodstatné. Pokles úrokových swapů se zastavil a průměrná hodnota pětiletého swapu za březen bude velmi podobná té únorové. ČNB na svém posledním měnově politickém jednání snížila svou základní sazbu na úroveň 5,75 % v souladu s očekáváním. Následující jednání ČNB o sazbách se uskuteční 2. 5. a předpokládá se další snížení základní sazby. Všechny indicie tedy ukazují na lepší časy, alespoň tedy z pohledu klientů.

27.3.2024

O mně

“Věřím, že prostor, který nás obklopuje, ovlivňuje naši náladu, spokojenost 💫 i chuť do života.”

 

Nemovitosti a vše kolem bydlení je mojí vášní již od roku 2010, kdy jsem začínala jako interiérová designérka. Postupem času jsem zjistila, že cesta k vysněnému domovu začíná už samotným výběrem nemovitosti a často pokračuje její rekonstrukcí či úpravou. Tento proces mě přivedl k myšlence stát se průvodcem svých klientů od samého začátku – tedy už při výběru nemovitosti. 

 

Díky své kombinaci zkušeností z realitního trhu a interiérového designu vidím v nemovitostech skrytý potenciál, umím navnímat daný prostor a ukázat ho zájemcům co nejatraktivněji. Spojuji kreativní přístup s organizační precizností, aby vše probíhalo hladce a bez stresu. Mojí prioritou je, aby se klienti cítili po celou dobu spolupráce jistě a měli pocit, že je o vše dokonale postaráno.

 

Pro práci v realitách jsem si po pečlivém uvážení vybrala právě značku RE/MAX se silným zázemím a propracovaným systémem vzdělávání, které mně neustále posouvá dál. V brněnském Deluxu mě pak nadchli energií - tahem na branku, příjemným prostředím a přátelským kolektivem.

 

Moderní digitální marketing je tu jedna z priorit – a to mě baví. 👍 Náš dosah, nejen na sociálních sítích, oslovuje opravdu velký počet lidí, čehož si cení každý prodávající. Současně dostáváme pozitivní zpětnou vazbu od zájemců na prohlídkách, kteří si chválí dostatek poskytnutých informací. Můžete tedy počítat s tím, že Vaši nemovitost představím zcela profesionálně – od videoprohlídek a kvalitních fotografií až po 3D virtuální skeny, fotorealistické vizualizace či home staging. Zajistím vše tak, aby Vaše nemovitost mezi ostatními vynikla a byla představena v tom nejlepším světle.

 

Kromě skvělé prezentace ale věřím i v lidský přístup a vzájemnou důvěru, díky které klienti cítí, že jsou v dobrých rukou. Za bezpečnost, serióznost a profesionalitu během celého realitního procesu Vám v RE/MAX Delux ručíme!

 

Pokud uvítáte radu či pomoc při hledání vhodného bydlení, pronájmu nebo prodeji Vaší nemovitosti, budu ráda, když se na mě obrátíte. Osobně se postarám o to, aby vše klaplo!  😊

Zuzana Patáková

Makléř

Certifikáty

195x200_RMX_Aukcni_specialista rmx-cms realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.