Co je potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy nemovitosti

Když prodáváte nemovitost, hlavním cílem je najít kupce, dohodnout se na ceně, a nakonec podepsat kupní smlouvu. S tímto vám samozřejmě pomůže realitní kancelář. Když se toto podaří, můžete si oddychnout a oslavit to, ale celý proces tím ještě nekončí. Zbývá totiž několik menších úkolů, které je ještě potřeba splnit. I s těmi by vám však měl pomoci makléř, se kterým spolupracujete!

Pojďme se tedy podívat, co je ještě potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy vaší nemovitosti:

  • Podání návrhu na vklad. Ihned po zaplacení kupní ceny (do úschovy), která je uvedena v kupní smlouvě, je potřeba podat návrh na vklad do katastru nemovitostí. Advokát makléře návrh připraví a pošle na příslušný úřad. Katastr má pak 30 dní na přepsání nemovitosti na nového majitele.
  • Předání nemovitosti. Když je nemovitost přepsána, je potřeba nemovitost předat novému majiteli. S tím se domluvíte (máte již domluveno v KS), jaké vybavení v domě necháte a společně s makléřem, který bude mít připravený předávací protokol, předáte novému majiteli klíče. V předávacím protokolu, který podepisují obě strany, se mimo jiné zapisují stavy veškerých energií.
  • Přepis energií. Dalším krokem je převedení plateb záloh na energie na nového majitele. Je potřeba to vyřešit se všemi dodavateli elektřiny, plynu, vody, internetu aj. I s tímto by vám měl pomoci váš makléř.
  • Daně. Když jste byli vlastníky nemovitosti méně než 5 let (při nabytí nemovitosti od 1.1.2021 deset let) a v nemovitosti jste nebydleli, pak budete muset zaplatit daň z příjmu. Když jste v nemovitosti alespoň dva roky bydleli, pak tuto daň neplatíte. Pro kupující byla daň z nabytí nemovitostí zrušena.
  • Když je nemovitost součást SVJ nebo družstva. V případě, že je předmětem prodej nemovitost, která je součástí SVJ (společenství vlastníků jednotek) nebo družstva, je nutné oznámit příslušnému orgánu změnu majitele.

Obecně platí, že by vám se vším měl pomoci váš makléř nebo realitní kancelář. Ale raději se před zahájením spolupráce zeptejte, co všechno bude jejich pomoc zahrnovat!

12.2.2021

O mně

„Věřím, že prostor, ve kterém žijeme, nás dokáže inspirovat, uklidnit i zlepšit náladu.“🌟 A tak se vše kolem bydlení stalo mou srdcovou záležitostí !

 

Nemovitosti mě pohltily už v roce 2010, kdy jsem začínala jako interiérová designérka. Při práci jsem si ale uvědomila, že cesta ke krásnému bydlení nezačíná jen nábytkem, ale už při výběru správné nemovitosti. A proto jsem se vrhla i do světa realit. 🏡

 

Vidím věci jinak – díky zkušenostem z designu umím v nemovitostech objevit i jejich skrytý potenciál, navnímat daný prostor a ukázat ho zájemcům v tom nejlepším světle. Tato práce mě baví, protože propojuje kreativitu, organizaci i komunikaci. Takže ať už prodáváte, pronajímáte nebo hledáte - se mnou máte jistotu, že to bude profesionální, promyšlené a přitom lidské.

 

Pro práci v realitách jsem si po pečlivém uvážení vybrala právě značku RE/MAX se silným zázemím a propracovaným systémem vzdělávání, které mně neustále posouvá dál. V brněnském RE/MAX Delux mě pak nadchli svou energií, příjemným prostředím a přátelským kolektivem.

 

Moderní digitální marketing je tu jedna z priorit – a to mě baví. Díky tomu totiž dokážeme Vaši nemovitost dostat do hledáčku těch správných lidí. Ať už jde o krásné fotografie, poutavé videoprohlídky, 3D skeny nebo pečlivý home staging, postarám se o to, aby Vaše nemovitost zaujala toho správného kupce nebo nájemce.

 

A hlavně – přistupuji ke všem klientům lidsky a s úsměvem. Takže pokud potřebujete s čímkoliv kolem bydlení poradit nebo pomoct, ozvěte se. Ráda se postarám o to, aby vše klaplo!  😊

 

Za bezpečnost, serióznost a profesionalitu během celého realitního procesu Vám v RE/MAXU Delux ručíme!  🤝

 

Zuzana Patáková

Makléř

Certifikáty

195x200_RMX_Aukcni_specialista rmx-cms realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.