Co určuje cenu nemovitosti

Na prodejní cenu nemovitosti má samozřejmě vliv celá řada faktorů. V tomto článku se na některé z nich podíváme. Vybrali jsme 5 základních faktorů, které cenu nemovitosti ovlivňují nejvíce:

  1. Stav a velikost nemovitosti. Základem je samozřejmě samotná nemovitost, její velikost, vzhled, stav domu nebo bytu, ale také to, jak je udržovaná zahrada, jestli je pozemek svažitý a jak starý dům je.
  2. Lokalita. Stav nemovitosti můžete změnit rekonstrukcí, ale lokalitu nezměníte. Lokalita je úplný základ ceny nemovitosti. Záleží na tom, jestli je nemovitost u rušné cesty, jaká je dostupnost služeb, jací jsou sousedé, jak daleko je to do města a do přírody apod. Anebo jestli je nemovitost ve městě, či na vesnici.
  3. Situace na trhu. Ceny nemovitostí jsou v současné době hodně vysoko. Rozhodně je více zájemců o koupi nemovitostí než těch, kteří nemovitost prodávají. To je velká výhoda prodávajících, logicky to i zvyšuje cenu nemovitosti.
  4. Příjmy obyvatel a dostupnost hypoték. Když se zvyšují platy a ekonomika obecně prosperuje, lidé jsou ochotni zaplatit za nemovitosti více. Když se k tomu přidají nízké úrokové sazby hypoték, je to pro prodávajícího jen dobře.
  5. Typ vlastnictví. Na cenu bytů má vliv i to, jestli se jedná o družstevní byt nebo byt v osobním vlastnictví. Obecně platí, že družstevní byt má nižší cenu než ten v osobním vlastnictví.

Určit optimální prodejní cenu je celkem umění a nejlépe vám s tím poradí zkušený makléř nebo realitní kancelář. Když chcete nemovitost prodat, určitě se vyplatí spolupracovat s odborníky, kteří budou na vaší straně a celým procesem vás bezpečně provedou. Přece jen jde o hodně peněz.

14.12.2021

O mně

“Věřím, že prostor, který nás obklopuje, ovlivňuje naši náladu, spokojenost 💫 i chuť do života.”

 

Nemovitosti a vše kolem bydlení je mojí vášní již od roku 2010, kdy jsem začínala jako interiérová designérka. Postupem času jsem zjistila, že cesta k vysněnému domovu začíná už samotným výběrem nemovitosti a často pokračuje její rekonstrukcí či úpravou. Tento proces mě přivedl k myšlence stát se průvodcem svých klientů od samého začátku – tedy už při výběru nemovitosti. 

 

Díky své kombinaci zkušeností z realitního trhu a interiérového designu vidím v nemovitostech skrytý potenciál, umím navnímat daný prostor a ukázat ho zájemcům co nejatraktivněji. Spojuji kreativní přístup s organizační precizností, aby vše probíhalo hladce a bez stresu. Mojí prioritou je, aby se klienti cítili po celou dobu spolupráce jistě a měli pocit, že je o vše dokonale postaráno.

 

Pro práci v realitách jsem si po pečlivém uvážení vybrala právě značku RE/MAX se silným zázemím a propracovaným systémem vzdělávání, které mně neustále posouvá dál. V brněnském Deluxu mě pak nadchli energií - tahem na branku, příjemným prostředím a přátelským kolektivem.

 

Moderní digitální marketing je tu jedna z priorit – a to mě baví. 👍 Náš dosah, nejen na sociálních sítích, oslovuje opravdu velký počet lidí, čehož si cení každý prodávající. Současně dostáváme pozitivní zpětnou vazbu od zájemců na prohlídkách, kteří si chválí dostatek poskytnutých informací. Můžete tedy počítat s tím, že Vaši nemovitost představím zcela profesionálně – od videoprohlídek a kvalitních fotografií až po 3D virtuální skeny, fotorealistické vizualizace či home staging. Zajistím vše tak, aby Vaše nemovitost mezi ostatními vynikla a byla představena v tom nejlepším světle.

 

Kromě skvělé prezentace ale věřím i v lidský přístup a vzájemnou důvěru, díky které klienti cítí, že jsou v dobrých rukou. Za bezpečnost, serióznost a profesionalitu během celého realitního procesu Vám v RE/MAX Delux ručíme!

 

Pokud uvítáte radu či pomoc při hledání vhodného bydlení, pronájmu nebo prodeji Vaší nemovitosti, budu ráda, když se na mě obrátíte. Osobně se postarám o to, aby vše klaplo!  😊

Zuzana Patáková

Makléř

Certifikáty

195x200_RMX_Aukcni_specialista rmx-cms realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.