Dřevostavby jsou v kurzu - rozdíly mezi srubem a roubenkou

Dřevostavby jsou stále oblíbenější. Staví je mladé rodiny i starší lidé, kteří se chtějí odstěhovat z města. Nejčastěji se staví jednoduché montované domy, ale fajnšmekři si troufnou i na dřevostavby z masivního dřeva, tedy na sruby a roubenky. Zajímavé je, že sruby i roubenky mají skvělé izolační vlastnosti, takže je v nich v létě příjemně chladno a v zimě zase drží teplo. Víte jak srub a roubenka vypadají, a jaké jsou mezi nimi základní rozdíly?

Srub je vyroben z kulatiny

Pod pojmem srub si asi většina z nás představí klasickou dřevěnou stavbu z kulatiny. Sruby jsou tím typické, používá se často pouze odkorněná kulatina, která se nijak tvarově neupravuje. Klády se vyskládají na sebe s přesahy v rozích. Ke stavbě srubu, tedy k hrubé stavbě, potřebujete jen minimum nástrojů - motorovou pilu, úhlovou brusku a ideálně autojeřáb, kterým se kulatina ukládá na své místo.

Roubenka je z masivních hranolů

Klasická roubenka se obvykle staví z hraněných masivních dřevěných trámů. Rohy trámů se spojují různými druhy tesařských spojů. Některé firmy vyrábějí roubenky také ze sušeného lepeného dřeva. Stavba roubenky ani srubu není o nic levnější než stavba z klasických materiálů, ale lidé ji volí, protože má své nezaměnitelné kouzlo a atmosféru.

Stavět sami nebo na klíč

Stavět si srub či roubenku svépomocí je samozřejmě extrémně náročné, ale když je člověk šikovný, má dost sil a trpělivost, zvládnout se dá vše. Když si chcete nechat dřevostavbu z masivu postavit na klíč, najdete dnes spousty firem, které to nabízejí. Ale samozřejmě si to hezky zaplatíte. Další variantou je koupit už postavenou roubenku či srub, a můžete se přestěhovat okamžitě.

22.4.2021

O mně

“Věřím, že prostor, který nás obklopuje, ovlivňuje naši náladu, spokojenost 💫 i chuť do života.”

 

Nemovitosti a vše kolem bydlení je mojí vášní již od roku 2010, kdy jsem začínala jako interiérová designérka. Postupem času jsem zjistila, že cesta k vysněnému domovu začíná už samotným výběrem nemovitosti a často pokračuje její rekonstrukcí či úpravou. Tento proces mě přivedl k myšlence stát se průvodcem svých klientů od samého začátku – tedy už při výběru nemovitosti. 

 

Díky své kombinaci zkušeností z realitního trhu a interiérového designu vidím v nemovitostech skrytý potenciál, umím navnímat daný prostor a ukázat ho zájemcům co nejatraktivněji. Spojuji kreativní přístup s organizační precizností, aby vše probíhalo hladce a bez stresu. Mojí prioritou je, aby se klienti cítili po celou dobu spolupráce jistě a měli pocit, že je o vše dokonale postaráno.

 

Pro práci v realitách jsem si po pečlivém uvážení vybrala právě značku RE/MAX se silným zázemím a propracovaným systémem vzdělávání, které mně neustále posouvá dál. V brněnském Deluxu mě pak nadchli energií - tahem na branku, příjemným prostředím a přátelským kolektivem.

 

Moderní digitální marketing je tu jedna z priorit – a to mě baví. 👍 Náš dosah, nejen na sociálních sítích, oslovuje opravdu velký počet lidí, čehož si cení každý prodávající. Současně dostáváme pozitivní zpětnou vazbu od zájemců na prohlídkách, kteří si chválí dostatek poskytnutých informací. Můžete tedy počítat s tím, že Vaši nemovitost představím zcela profesionálně – od videoprohlídek a kvalitních fotografií až po 3D virtuální skeny, fotorealistické vizualizace či home staging. Zajistím vše tak, aby Vaše nemovitost mezi ostatními vynikla a byla představena v tom nejlepším světle.

 

Kromě skvělé prezentace ale věřím i v lidský přístup a vzájemnou důvěru, díky které klienti cítí, že jsou v dobrých rukou. Za bezpečnost, serióznost a profesionalitu během celého realitního procesu Vám v RE/MAX Delux ručíme!

 

Pokud uvítáte radu či pomoc při hledání vhodného bydlení, pronájmu nebo prodeji Vaší nemovitosti, budu ráda, když se na mě obrátíte. Osobně se postarám o to, aby vše klaplo!  😊

Zuzana Patáková

Makléř

Certifikáty

195x200_RMX_Aukcni_specialista rmx-cms realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.