Jak řešit odpadní vody tam, kde není možné připojení k veřejné kanalizaci

Když máte chalupu, chatu, nebo stavíte dům někde, kde není možné připojení k veřejné kanalizaci, máte několik možností, jak odpadní vody vyřešit. V tomto článku se blíže podíváme na tři varianty - septik, jímku a domácí čističku odpadních vod.

Jímka - vhodná pro rekreační objekty

Jímka je bezodtoková nádrž z betonu nebo plastu. Může být různě veliká, ale už díky principu, že ji je potřeba pravidelně vyvážet, se hodí jen tam, kde se moc rychle nenaplní, tedy tam, kde se trvale nežije (rekreační objekty). Cena jednoho vývozu jímky je kolem 1000 Kč. Jímka je jednoduchá varianta, která se používá už dlouhá léta u většiny chat a chalup.

Septik - jímka s odpadním filtrem

Septik funguje trochu jinak než jímka - odpadní vodu shromažďuje, ale i čistí. Obvykle má 3 komory. Na konci se voda přefiltruje přes odpadní filtr a pak se může vypouštět do půdy. Filtr bývá plastový kontejner naplněný pískem a štěrkem. K jeho stavbě je zapotřebí stavebního povolení a také souhlas příslušného vodoprávního úřadu k vypouštění. Kal ze septiku se vyváží dle potřeba, u rekreačních objektů třeba jen jednou za rok.

Domácí čistička odpadních vod

Když stavíte rodinný dům, pak se asi nejvíce hodí domovní čistička odpadních vod. K čištění dochází aerobně biologickým způsobem. To znamená, že mikroorganismy, které potřebují k život kyslík, rozkládají organickou hmotu, která se v odpadních vodách nachází. Zřízení čistírny spadá pod skupinu vodních děl a povolení k jejímu zřízení získáte u příslušného odboru pro životní prostředí. Jakou variantu si vyberete, to proberte i se svým projektantem.

1.7.2021

O mně

“Věřím, že prostor, který nás obklopuje, ovlivňuje naši náladu, spokojenost 💫 i chuť do života.”

 

Nemovitosti a vše kolem bydlení je mojí vášní již od roku 2010, kdy jsem začínala jako interiérová designérka. Postupem času jsem zjistila, že cesta k vysněnému domovu začíná už samotným výběrem nemovitosti a často pokračuje její rekonstrukcí či úpravou. Tento proces mě přivedl k myšlence stát se průvodcem svých klientů od samého začátku – tedy už při výběru nemovitosti. 

 

Díky své kombinaci zkušeností z realitního trhu a interiérového designu vidím v nemovitostech skrytý potenciál, umím navnímat daný prostor a ukázat ho zájemcům co nejatraktivněji. Spojuji kreativní přístup s organizační precizností, aby vše probíhalo hladce a bez stresu. Mojí prioritou je, aby se klienti cítili po celou dobu spolupráce jistě a měli pocit, že je o vše dokonale postaráno.

 

Pro práci v realitách jsem si po pečlivém uvážení vybrala právě značku RE/MAX se silným zázemím a propracovaným systémem vzdělávání, které mně neustále posouvá dál. V brněnském Deluxu mě pak nadchli energií - tahem na branku, příjemným prostředím a přátelským kolektivem.

 

Moderní digitální marketing je tu jedna z priorit – a to mě baví. 👍 Náš dosah, nejen na sociálních sítích, oslovuje opravdu velký počet lidí, čehož si cení každý prodávající. Současně dostáváme pozitivní zpětnou vazbu od zájemců na prohlídkách, kteří si chválí dostatek poskytnutých informací. Můžete tedy počítat s tím, že Vaši nemovitost představím zcela profesionálně – od videoprohlídek a kvalitních fotografií až po 3D virtuální skeny, fotorealistické vizualizace či home staging. Zajistím vše tak, aby Vaše nemovitost mezi ostatními vynikla a byla představena v tom nejlepším světle.

 

Kromě skvělé prezentace ale věřím i v lidský přístup a vzájemnou důvěru, díky které klienti cítí, že jsou v dobrých rukou. Za bezpečnost, serióznost a profesionalitu během celého realitního procesu Vám v RE/MAX Delux ručíme!

 

Pokud uvítáte radu či pomoc při hledání vhodného bydlení, pronájmu nebo prodeji Vaší nemovitosti, budu ráda, když se na mě obrátíte. Osobně se postarám o to, aby vše klaplo!  😊

Zuzana Patáková

Makléř

Certifikáty

195x200_RMX_Aukcni_specialista rmx-cms realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.