Jak se vyvíjí trh nemovitostí v době pandemie

Zajímá vás aktuální stav a vývoj na trhu nemovitostí v této šílené době s koronavirové? Možná vás napadne, že jde všechno z kopce, takže se změnila i situace v realitách. Určitě změnila, ale výrazně méně, než by člověk očekával. V podstatě se spíše změnilo vše kolem (prohlídky, komunikace, prezentace), ale samotné ceny zůstávají podobné. Pojďme se podívat na aktuální situaci podle konkrétních typů nemovitostí.

Ceny bytů spíše rostou

O byty je stále velký zájem. Obzvláště ve velkých městech je mnohem větší poptávka po bytech než jejich nabídka. Výstavba nových bytů probíhá pomalu a je nedostatečná. Lidé navíc v této době rádi investují do bytů, protože panuje obava z budoucnosti a faktem je, že vlastnit nemovitost je určitá jistota. Navíc jsou teď velmi levné hypotéky. Všechny tyto aspekty mají podíl na tom, že ceny bytů neklesají, ale spíše pomalu rostou.

Ceny stavebních pozemků kolem měst také rostou

V tomto roce jsme byli nuceni zůstávat doma, a mnoho lidí si tak uvědomilo, jak je důležité mít vlastní zahradu. I proto se hlavně mladé rodiny rozhoupaly a začaly se poohlížet po pěkném stavebním pozemku v okolí měst, kde by si mohly postavit rodinný dům. V atraktivních oblastech tak ceny stavebních pozemků v době pandemie také rostou. Stejně tak jako ceny zahrádek v zahrádkářských koloniích.

Zájem o chaty a chalupy je enormní

Rekreační nemovitosti jsou dnes v kurzu ze stejného důvodu, jako stavební pozemky kolem měst. Dovolené v zahraničí se letos téměř nekonaly a kdo ví, jak tomu bude v následujících letech. Lidé jednoduše touží po klidu a místě, kam se dá z města utéct v takových chvílích, jaké nabídl tento specifický rok. Opět je zde mnohem vyšší poptávka než nabídka, což žene i ceny chat a chalup nahoru.

Ceny pronájmů stagnují nebo i klesají

Obzvláště v Praze se zvýšila nabídka dlouhodobých pronájmů bytů, a to z důvodu toho, že spousta krátkodobých pronájmů (například Airbnb byty) přešla na dlouhodobé pronájmy. Ceny tak v některých městech opravdu klesaly. Mimo turistická místa a velká města pak ceny pronájmů spíše stagnují.

6.12.2020

O mně

„Věřím, že prostor, ve kterém žijeme, nás dokáže inspirovat, uklidnit i zlepšit náladu.“🌟 A tak se vše kolem bydlení stalo mou srdcovou záležitostí !

 

Nemovitosti mě pohltily už v roce 2010, kdy jsem začínala jako interiérová designérka. Při práci jsem si ale uvědomila, že cesta ke krásnému bydlení nezačíná jen nábytkem, ale už při výběru správné nemovitosti. A proto jsem se vrhla i do světa realit. 🏡

 

Vidím věci jinak – díky zkušenostem z designu umím v nemovitostech objevit i jejich skrytý potenciál, navnímat daný prostor a ukázat ho zájemcům v tom nejlepším světle. Tato práce mě baví, protože propojuje kreativitu, organizaci i komunikaci. Takže ať už prodáváte, pronajímáte nebo hledáte - se mnou máte jistotu, že to bude profesionální, promyšlené a přitom lidské.

 

Pro práci v realitách jsem si po pečlivém uvážení vybrala právě značku RE/MAX se silným zázemím a propracovaným systémem vzdělávání, které mně neustále posouvá dál. V brněnském RE/MAX Delux mě pak nadchli svou energií, příjemným prostředím a přátelským kolektivem.

 

Moderní digitální marketing je tu jedna z priorit – a to mě baví. Díky tomu totiž dokážeme Vaši nemovitost dostat do hledáčku těch správných lidí. Ať už jde o krásné fotografie, poutavé videoprohlídky, 3D skeny nebo pečlivý home staging, postarám se o to, aby Vaše nemovitost zaujala toho správného kupce nebo nájemce.

 

A hlavně – přistupuji ke všem klientům lidsky a s úsměvem. Takže pokud potřebujete s čímkoliv kolem bydlení poradit nebo pomoct, ozvěte se. Ráda se postarám o to, aby vše klaplo!  😊

 

Za bezpečnost, serióznost a profesionalitu během celého realitního procesu Vám v RE/MAXU Delux ručíme!  🤝

 

Zuzana Patáková

Makléř

Certifikáty

195x200_RMX_Aukcni_specialista rmx-cms realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.