Je zajímavé, že před dvaceti lety si u nás kupovali cizinci hlavně luxusní nemovitosti, v Praze, v Brně, případně v dalších turistických lokalitách. Kupovali i více než 50 % luxusních nemovitostí. Dnes už to není tak časté, drtivou většinu nemovitostí kupují lokální kupci, tedy Češi. Co se týká cizinců, pořád je nejvíce lákají investiční nemovitosti, i ty luxusní, kde statistiky uvádějí, že tvoří zhruba čtvrtinu klientely, ale už jich nekupují tolik jako dříve. Prsty v tom má určitě i pandemie koronaviru.
Obecně platí, že cizinci mají největší zájem o developerské projekty, ať už jsou to klasické byty nebo luxusní nemovitosti. Starší byty v panelových domech pak prakticky nekupují. Cizinci nákup nemovitosti nejčastěji vnímají jako investici, dvě třetiny z nich jsou obyvatelé Evropské unie.
Co se týká konkrétních národností, většinou jde o Rusy a občany Evropské unie (Slováci, Poláci, Němci, Rakušané… ). Následují Izraelci a klienti z Arabského poloostrova a Asie. Nejraději kupují malé byty 1+kk nebo 2+kk, ideálně v centru Prahy, v Českém Krumlově, v Karlových Varech nebo v centru Brna. Vlastní bydlení tady v Česku moc často nehledají.
Když prodáváte nemovitost, která by mohla oslovit i cizince, ideální je oslovit takovou realitní kancelář, která s tím počítá a tvoří inzeráty i ve více jazycích a tyto inzeráty k cizincům i dostane. Cizinci sice tvoří jen zlomek potencionálních zájemců, ale pořád se vyplatí oslovit i je. Hlavně u některých typů nemovitostí.
25.12.2021
„Věřím, že prostor, ve kterém žijeme, nás dokáže inspirovat, uklidnit i zlepšit náladu.“🌟 A tak se vše kolem bydlení stalo mou srdcovou záležitostí !
Nemovitosti mě pohltily už v roce 2010, kdy jsem začínala jako interiérová designérka. Při práci jsem si ale uvědomila, že cesta ke krásnému bydlení nezačíná jen nábytkem, ale už při výběru správné nemovitosti. A proto jsem se vrhla i do světa realit. 🏡
Vidím věci jinak – díky zkušenostem z designu umím v nemovitostech objevit i jejich skrytý potenciál, navnímat daný prostor a ukázat ho zájemcům v tom nejlepším světle. Tato práce mě baví, protože propojuje kreativitu, organizaci i komunikaci. Takže ať už prodáváte, pronajímáte nebo hledáte - se mnou máte jistotu, že to bude profesionální, promyšlené a přitom lidské.
Pro práci v realitách jsem si po pečlivém uvážení vybrala právě značku RE/MAX se silným zázemím a propracovaným systémem vzdělávání, které mně neustále posouvá dál. V brněnském RE/MAX Delux mě pak nadchli svou energií, příjemným prostředím a přátelským kolektivem.
Moderní digitální marketing je tu jedna z priorit – a to mě baví. Díky tomu totiž dokážeme Vaši nemovitost dostat do hledáčku těch správných lidí. Ať už jde o krásné fotografie, poutavé videoprohlídky, 3D skeny nebo pečlivý home staging, postarám se o to, aby Vaše nemovitost zaujala toho správného kupce nebo nájemce.
A hlavně – přistupuji ke všem klientům lidsky a s úsměvem. Takže pokud potřebujete s čímkoliv kolem bydlení poradit nebo pomoct, ozvěte se. Ráda se postarám o to, aby vše klaplo! 😊
Za bezpečnost, serióznost a profesionalitu během celého realitního procesu Vám v RE/MAXU Delux ručíme! 🤝