Jaký byt je nejlepší koupit k pronájmu

Existuje spousta lidí, která uvažuje o koupi bytu jako investici. Byt je ideální nemovitost, protože se dá jednoduše pronajímat. Někteří investoři si vezmou hypotéku na nákup druhého bytu, který chtějí pronajímat a hypotéku tak platit z tohoto pronájmu. Během 15 či 20 let bude hypotéka z nájmu splacena a oni tak mají byt navíc. Třeba pro své děti. V tomto článku se podíváme, jaký byt je nejlepší koupit, co statistiky říkají o tom, o jaké byty k pronájmu je největší zájem.

Největší zájem je o byty 2+1

Statistiky hovoří jasně o tom, že největší poptávka je po bytech 2+1. Ideálně cca 40 m2. Nejlepší k pronájmu jsou logicky byty, které mají dva samostatné pokoje a oddělenou kuchyň. Poptávka zde jasně převyšuje nabídku, takže když koupíte k pronájmu byt o velikosti 2+1, máte vyhráno. Nájemníka seženete lehce a můžete nasadit i celkem vysokou cenu. Tady už se však dostává do hry další faktor - lokalita.

Krajská města jsou nejvyhledávanější

Byty k pronájmu jdou nejvíce na dračku samozřejmě v Praze, Brně a dalších krajských, případně velkých okresních městech. Ideální byt 2+1, který jsme popsali výše, se zde pronajímá klidně za 10 000 Kč měsíčně i více. Tolik jsou ochotni nájemníci platit. V této částce ani nejsou zahrnuty poplatky za služby, které můžete buď napsat na nájemníky, nebo od nich peníze na služby vybírat a na konci roku jim vše vyúčtovat.

Obecně tedy platí, že nejlepší je investovat do bytu k pronájmu ve velkých městech, nekoupit byt příliš draze, ideálně vybrat velikost 2+1, cca 40 m2. V takovém případě nebudete mít problém najít nájemníky, můžete si říct o více peněz a vybrat si slušného nájemníka, ideálně k dlouhodobému pronájmu.

7.1.2021

O mně

“Věřím, že prostor, který nás obklopuje, ovlivňuje naši náladu, spokojenost 💫 i chuť do života.”

 

Nemovitosti a vše kolem bydlení je mojí vášní již od roku 2010, kdy jsem začínala jako interiérová designérka. Postupem času jsem zjistila, že cesta k vysněnému domovu začíná už samotným výběrem nemovitosti a často pokračuje její rekonstrukcí či úpravou. Tento proces mě přivedl k myšlence stát se průvodcem svých klientů od samého začátku – tedy už při výběru nemovitosti. 

 

Díky své kombinaci zkušeností z realitního trhu a interiérového designu vidím v nemovitostech skrytý potenciál, umím navnímat daný prostor a ukázat ho zájemcům co nejatraktivněji. Spojuji kreativní přístup s organizační precizností, aby vše probíhalo hladce a bez stresu. Mojí prioritou je, aby se klienti cítili po celou dobu spolupráce jistě a měli pocit, že je o vše dokonale postaráno.

 

Pro práci v realitách jsem si po pečlivém uvážení vybrala právě značku RE/MAX se silným zázemím a propracovaným systémem vzdělávání, které mně neustále posouvá dál. V brněnském Deluxu mě pak nadchli energií - tahem na branku, příjemným prostředím a přátelským kolektivem.

 

Moderní digitální marketing je tu jedna z priorit – a to mě baví. 👍 Náš dosah, nejen na sociálních sítích, oslovuje opravdu velký počet lidí, čehož si cení každý prodávající. Současně dostáváme pozitivní zpětnou vazbu od zájemců na prohlídkách, kteří si chválí dostatek poskytnutých informací. Můžete tedy počítat s tím, že Vaši nemovitost představím zcela profesionálně – od videoprohlídek a kvalitních fotografií až po 3D virtuální skeny, fotorealistické vizualizace či home staging. Zajistím vše tak, aby Vaše nemovitost mezi ostatními vynikla a byla představena v tom nejlepším světle.

 

Kromě skvělé prezentace ale věřím i v lidský přístup a vzájemnou důvěru, díky které klienti cítí, že jsou v dobrých rukou. Za bezpečnost, serióznost a profesionalitu během celého realitního procesu Vám v RE/MAX Delux ručíme!

 

Pokud uvítáte radu či pomoc při hledání vhodného bydlení, pronájmu nebo prodeji Vaší nemovitosti, budu ráda, když se na mě obrátíte. Osobně se postarám o to, aby vše klaplo!  😊

Zuzana Patáková

Makléř

Certifikáty

195x200_RMX_Aukcni_specialista rmx-cms realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.