Starat se o les tak, jak ukládá zákon, není úplně jednoduché a stojí to dost úsilí i peněz. Navíc je to starost, která nikdy nekončí a když pak přijde kalamita v podobě několika suchých let v kombinaci s kůrovcem, majitelé lesů jsou v jednom kole. Uschlé smrky ani nestíhají těžit, navíc jsou dnes ceny za dřevo tak směšně nízké, že z prodeje skoro nic nemají. Když někdo například zdědí lesy a nechce se o ně starat, jednou z variant, jak to vyřešit, je les prodat.
O lesy mají zájem hlavně profesionálové z oboru, pouhých 30 % kupujících pak tvoří laická veřejnost. Les můžete koupit přímo, v aukcích či veřejných soutěžích nebo přes realitní kanceláře. Prodávat lesní pozemky mohou města, obce i soukromí vlastníci (stát lesy prodávat většinou nesmí).
Cenu lesa ovlivňuje složení a druhy dřevin, stáří dřevin, přístupové cesty, dostupnost terénu i situace na trhu s dřevem. Cenu lesního porostu silně ovlivňuje také tvar lesa, stupeň ochrany přírody, atraktivita lokality, případně i právní vady této nemovitosti. Lesní pozemky jsou považovány za celkem jistou investici, tak jako to platí obecně u investicí do nemovitostí. Ideální je poradit se s realitní kanceláří, která má s prodejem lesních pozemků zkušenosti.
Ten, kdo chce koupit les, počítá logicky s tím, že vydělá hlavně na těžbě dřeva. Obecně platí, že nejatraktivnější stromy v lese jsou smrk a dub. Smrkové dřevo je možné dobře průmyslově zpracovat, dub je zase tvrdá a ušlechtilá dřevina.
O nacenění lesa před prodejem můžete požádat některou realitní kancelář, když si prověříte více nabídek, budete mít jistotu, že neprodáte les zbytečně pod cenou. Ale obecně budete mít vůbec štěstí, když se vám lest podaří prodat…
26.3.2021
“Věřím, že prostor, který nás obklopuje, ovlivňuje naši náladu, spokojenost 💫 i chuť do života.”
Nemovitosti a vše kolem bydlení je mojí vášní již od roku 2010, kdy jsem začínala jako interiérová designérka. Postupem času jsem zjistila, že cesta k vysněnému domovu začíná už samotným výběrem nemovitosti a často pokračuje její rekonstrukcí či úpravou. Tento proces mě přivedl k myšlence stát se průvodcem svých klientů od samého začátku – tedy už při výběru nemovitosti.
Díky své kombinaci zkušeností z realitního trhu a interiérového designu vidím v nemovitostech skrytý potenciál, umím navnímat daný prostor a ukázat ho zájemcům co nejatraktivněji. Spojuji kreativní přístup s organizační precizností, aby vše probíhalo hladce a bez stresu. Mojí prioritou je, aby se klienti cítili po celou dobu spolupráce jistě a měli pocit, že je o vše dokonale postaráno.
Pro práci v realitách jsem si po pečlivém uvážení vybrala právě značku RE/MAX se silným zázemím a propracovaným systémem vzdělávání, které mně neustále posouvá dál. V brněnském Deluxu mě pak nadchli energií - tahem na branku, příjemným prostředím a přátelským kolektivem.
Moderní digitální marketing je tu jedna z priorit – a to mě baví. 👍 Náš dosah, nejen na sociálních sítích, oslovuje opravdu velký počet lidí, čehož si cení každý prodávající. Současně dostáváme pozitivní zpětnou vazbu od zájemců na prohlídkách, kteří si chválí dostatek poskytnutých informací. Můžete tedy počítat s tím, že Vaši nemovitost představím zcela profesionálně – od videoprohlídek a kvalitních fotografií až po 3D virtuální skeny, fotorealistické vizualizace či home staging. Zajistím vše tak, aby Vaše nemovitost mezi ostatními vynikla a byla představena v tom nejlepším světle.
Kromě skvělé prezentace ale věřím i v lidský přístup a vzájemnou důvěru, díky které klienti cítí, že jsou v dobrých rukou. Za bezpečnost, serióznost a profesionalitu během celého realitního procesu Vám v RE/MAX Delux ručíme!
Pokud uvítáte radu či pomoc při hledání vhodného bydlení, pronájmu nebo prodeji Vaší nemovitosti, budu ráda, když se na mě obrátíte. Osobně se postarám o to, aby vše klaplo! 😊