Když zdědíte dům po prarodičích

Dědictví bývá málokdy jednoduché a velmi často končí tak, že určitou nemovitost dostane více majitelů. Ti se pak musejí domluvit, co s ní. Obecně platí, že nejjednodušší variantou je dům po prarodičích prodat a utržené peníze si rozdělit. Ne vždy je však tato možnost preferovaná. Někdy v domě chce jeden z dědiců bydlet a ostatní vyplatit, jindy chtějí zase dědicové dům nechat jako místo, kam bude rodina jezdit na chalupu. Tady je domluva na vás.

Když však zdědíte dům po prarodičích výlučně vy, je vše o dost jednodušší. Můžete si s nemovitostí dělat, co se vám zlíbí. V praxi to bývají tyto 4 varianty:

  • Dům prodat. Prodej domu je jednoduchý a vy budete mít najednou pěkné finanční prostředky třeba na vyplacení vlastní hypotéky, nebo na cokoliv potřebujete. Oslovíte realitního makléře, společně určíte cenu, dům připravíte k prodeji a za pár měsíců už bude mít nového majitele.
  • Do domu se přestěhovat. Když chcete udělat změnu můžete se do domu po prarodičích přestěhovat. S tím často souvisí alespoň částečná rekonstrukce domu. Někomu se taková varianta náramně hodí.
  • Dům pronajímat. Když nechcete dům prodávat, ani v něm bydlet, nabízí se možnost dům pronajímat. Možná to bude chtít nějaké investice, ale stejně se vyplatí o dům starat. A vždy je lepší, když v domě někdo žije, jinak dům obvykle pustne a klesá i jeho tržní hodnota.
  • Dům používat jako chalupu. Z domů po prarodičích se také velmi často stávají chalupy, kam může jezdit celá rodina. Tady je důležitá dobrá lokalita.

Ať už zvolíte jakoukoliv variantu, dobře si ji promyslete. V případě prodeje či pronájmu domu vám nejlépe pomůže zkušená realitní kancelář.

1.3.2021

O mně

“Věřím, že prostor, který nás obklopuje, ovlivňuje naši náladu, spokojenost 💫 i chuť do života.”

 

Nemovitosti a vše kolem bydlení je mojí vášní již od roku 2010, kdy jsem začínala jako interiérová designérka. Postupem času jsem zjistila, že cesta k vysněnému domovu začíná už samotným výběrem nemovitosti a často pokračuje její rekonstrukcí či úpravou. Tento proces mě přivedl k myšlence stát se průvodcem svých klientů od samého začátku – tedy už při výběru nemovitosti. 

 

Díky své kombinaci zkušeností z realitního trhu a interiérového designu vidím v nemovitostech skrytý potenciál, umím navnímat daný prostor a ukázat ho zájemcům co nejatraktivněji. Spojuji kreativní přístup s organizační precizností, aby vše probíhalo hladce a bez stresu. Mojí prioritou je, aby se klienti cítili po celou dobu spolupráce jistě a měli pocit, že je o vše dokonale postaráno.

 

Pro práci v realitách jsem si po pečlivém uvážení vybrala právě značku RE/MAX se silným zázemím a propracovaným systémem vzdělávání, které mně neustále posouvá dál. V brněnském Deluxu mě pak nadchli energií - tahem na branku, příjemným prostředím a přátelským kolektivem.

 

Moderní digitální marketing je tu jedna z priorit – a to mě baví. 👍 Náš dosah, nejen na sociálních sítích, oslovuje opravdu velký počet lidí, čehož si cení každý prodávající. Současně dostáváme pozitivní zpětnou vazbu od zájemců na prohlídkách, kteří si chválí dostatek poskytnutých informací. Můžete tedy počítat s tím, že Vaši nemovitost představím zcela profesionálně – od videoprohlídek a kvalitních fotografií až po 3D virtuální skeny, fotorealistické vizualizace či home staging. Zajistím vše tak, aby Vaše nemovitost mezi ostatními vynikla a byla představena v tom nejlepším světle.

 

Kromě skvělé prezentace ale věřím i v lidský přístup a vzájemnou důvěru, díky které klienti cítí, že jsou v dobrých rukou. Za bezpečnost, serióznost a profesionalitu během celého realitního procesu Vám v RE/MAX Delux ručíme!

 

Pokud uvítáte radu či pomoc při hledání vhodného bydlení, pronájmu nebo prodeji Vaší nemovitosti, budu ráda, když se na mě obrátíte. Osobně se postarám o to, aby vše klaplo!  😊

Zuzana Patáková

Makléř

Certifikáty

195x200_RMX_Aukcni_specialista rmx-cms realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.