Proč se dnes často padesátnící stěhují zpět k rodičům

Vícegenerační bydlení je už v Česku delší dobu na ústupu. Během koronavirové pandemie však pomalu ale jistě začal nový trend, který možná vidíte i kolem sebe a potvrdila ho i nedávná studie z Velké Británie. Faktem je, že pandemie výrazně změnila životy lidí. Spousta padesátníků i šedesátníků se vrací bydlet ke svým starým rodičům. Důvodů je pro to hned několik:

  • Péče o rodiče. O rodiče se nejlépe postaráme, když jsme jim nablízku. Obzvláště v lockdownech se k nim ani nemusíme dostat. Pro spoustu lidí je lepší, nastěhovat se k rodičům nebo si vzít rodiče k sobě.
  • Finanční či vztahové problémy. I kvůli pandemii má řada lidí finanční problémy. K tomu se přidávají i vztahové problémy, protože je zde i velký nápor na psychiku. Řešením může být rozvod a stěhování k rodičům.
  • Dělat si navzájem společnost. V době karantén a lockdownů se lidé třeba jen dočasně nastěhovali k rodičům a zalíbilo se jim to. Prodají dům, nastěhují se k nim, ušetří a všichni jsou spokojeni. Navíc prodej nemovitostí teď frčí.

Hlavní motivací společného bydlení na stará kolena je tak osamělost a finance. Ceny energií rostou, vše zdražuje, budoucnost je nejistá. Společné bydlení je tak velmi rozumná varianta i z ekonomického hlediska. Otázkou je, jaké vztahy mezi sebou staří rodiče a jejich "velké děti" mají.

Zajímavé je, že mnohem častěji bydlí společně s rodiči lidé v jižních zemích Evropy. Naopak na severu je tomu přesně naopak. Česko leží někde uprostřed, ale obecně v tomto případě patří spíše k severskému naturelu. S pandemií se to však pomalu nuceně mění.

23.12.2021

O mně

“Věřím, že prostor, který nás obklopuje, ovlivňuje naši náladu, spokojenost 💫 i chuť do života.”

 

Nemovitosti a vše kolem bydlení je mojí vášní již od roku 2010, kdy jsem začínala jako interiérová designérka. Postupem času jsem zjistila, že cesta k vysněnému domovu začíná už samotným výběrem nemovitosti a často pokračuje její rekonstrukcí či úpravou. Tento proces mě přivedl k myšlence stát se průvodcem svých klientů od samého začátku – tedy už při výběru nemovitosti. 

 

Díky své kombinaci zkušeností z realitního trhu a interiérového designu vidím v nemovitostech skrytý potenciál, umím navnímat daný prostor a ukázat ho zájemcům co nejatraktivněji. Spojuji kreativní přístup s organizační precizností, aby vše probíhalo hladce a bez stresu. Mojí prioritou je, aby se klienti cítili po celou dobu spolupráce jistě a měli pocit, že je o vše dokonale postaráno.

 

Pro práci v realitách jsem si po pečlivém uvážení vybrala právě značku RE/MAX se silným zázemím a propracovaným systémem vzdělávání, které mně neustále posouvá dál. V brněnském Deluxu mě pak nadchli energií - tahem na branku, příjemným prostředím a přátelským kolektivem.

 

Moderní digitální marketing je tu jedna z priorit – a to mě baví. 👍 Náš dosah, nejen na sociálních sítích, oslovuje opravdu velký počet lidí, čehož si cení každý prodávající. Současně dostáváme pozitivní zpětnou vazbu od zájemců na prohlídkách, kteří si chválí dostatek poskytnutých informací. Můžete tedy počítat s tím, že Vaši nemovitost představím zcela profesionálně – od videoprohlídek a kvalitních fotografií až po 3D virtuální skeny, fotorealistické vizualizace či home staging. Zajistím vše tak, aby Vaše nemovitost mezi ostatními vynikla a byla představena v tom nejlepším světle.

 

Kromě skvělé prezentace ale věřím i v lidský přístup a vzájemnou důvěru, díky které klienti cítí, že jsou v dobrých rukou. Za bezpečnost, serióznost a profesionalitu během celého realitního procesu Vám v RE/MAX Delux ručíme!

 

Pokud uvítáte radu či pomoc při hledání vhodného bydlení, pronájmu nebo prodeji Vaší nemovitosti, budu ráda, když se na mě obrátíte. Osobně se postarám o to, aby vše klaplo!  😊

Zuzana Patáková

Makléř

Certifikáty

195x200_RMX_Aukcni_specialista rmx-cms realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.