Spolupráce s realitním makléřem se vyplatí. Šetří čas i peníze

MNOHO LIDÍ SI VE SNAZE UŠETŘIT ŘEŠÍ PŘI PRODEJI ČI KOUPI NEMOVITOSTI VŠE NA VLASTNÍ PĚST. Bez spolupráce s makléřem. Realita je ale taková, že nakonec zaplatí mnohem více, než kdyby zvolili spolupráci s odborníkem. Dobrý makléř totiž dokáže ušetřit nejen peníze, ale i čas. Kromě toho je prokázáno, že realitní makléř dokáže nemovitost prodat za vyšší cenu než sám majitel.

Realitní makléři měli v minulosti velmi špatnou pověst. Možná i proto v některých lidech přetrvává pocit, že je lepší se spolupráce s nimi vyvarovat. Stejně jako ve všech profesích i na realitním trhu působí dobří a špatní makléři. Pokud si zvolíte opravdového odborníka, rozhodně neprohloupíte a váš obchod proběhne snadněji. Na vás je, abyste si vybrali toho správného makléře.

V současné době stále existuje mnoho realitních makléřů. Abyste se jím mohli stát, stačí vám jen tisíc korun na založení živnostenského oprávnění. To ale z nikoho odborníka nedělá. Realitní makléř totiž potřebuje znát mnoho různých dovedností, jako je právo, daně, marketing, prodej, ale třeba i psychologii. Proto je dobré při výběru makléře hledat takového, který je součástí stabilní realitní sítě, jako je RE/MAX. Pomoci při výběru vám může i to, zda má makléř nějakou certifikaci. Jednou z takových kvalifikací je certifikace makléře podle normy ISO. Certifikace ISO vám sice nemůže garantovat naprostou spokojenost s prací makléře, nicméně pravděpodobnost, že se spálíte, tím výrazně klesá.

 

Výhody spolupráce s makléřem s certifikací ISO

Pokud se makléř může pochlubit certifikací ISO, víte jistě, že nejste v rukách nováčka, který dělá svůj první obchod. ISO makléřem se totiž mohou stát pouze lidé, kteří dosáhli minimálně středoškolského vzdělání. Dalším požadavkem je minimálně roční praxe v realitní branži a dva roky v obchodní sféře.

Dalším požadavkem, který prověří jeho profesní způsobilost, je nutnost doložit minimálně deset ověřených referencí od klientů. Díky tomu můžete snadno zjistit, jak jsou s jeho prací klienti spokojeni.

Makléři, kteří disponují certifikací ISO, rovněž musejí složit zkoušky z právního a finančního minima. Také musejí prokázat uživatelské IT znalosti a dovednosti, ale i praktické zkušenosti, procesy, počty realizací, znalosti z oblasti řízení kvality. Žadatel rovněž dokládá osvědčení o absolvování specializačního studia zaměřeného na realitní činnost a obchodování s nemovitostmi.

Z výše uvedeného je zřejmé, že získat certifikaci ISO vyžaduje odborné znalosti. Navíc zkoušky se platí. Pokud tedy makléř investuje do studia nejen čas, ale i své vlastní finanční prostředky, je to známka toho, že to s touto prací myslí vážně.

Nejčastější chyby při prodeji nemovitosti

NASTAVENÍ CENY

Lidé, kteří se rozhodnou prodat svoji nemo‐ vitost sami, mají často nereálné představy o ceně. I v důsledku informací o rostoucí ceně nemovitostí většinou cenu nadhodnotí. Výsledkem pak je, že je nemovitost dlouhou dobu neprodejná a prodávající musí jít stejně s cenou dolů.

MARKETING

Inzerát na realitní server. To je většinou je‐ diný marketingový nástroj, který zvládnou využívat lidé, kteří si nemovitost prodávají sami. Takový způsob je ale značně neefektivní. Kromě toho, jak inzerát stárne, nepůsobí už pro kupující atraktivně.

SMLOUVA A DALŠÍ NÁLEŽITOSTI

Většinou netuší, že prodej nemovitosti znamená spoustu dokumentů. Výsledkem je pak kupní smlouva, jejíž vzor je stažený z internetu, a bezradnost, když dojde na advokátní úschovu. V tom horším případě mohou na prodejce vypadnout kostlivci, o nichž nevěděl, jako je třeba věcné břemeno na nemovitosti, nesoulad v katastru nemovitostí a další záležitosti, o nichž neměl prodávající tušení, ale které obchod protahují.

21.11.2019

O mně

“Věřím, že prostor, který nás obklopuje, ovlivňuje naši náladu, spokojenost 💫 i chuť do života.”

 

Nemovitosti a vše kolem bydlení je mojí vášní již od roku 2010, kdy jsem začínala jako interiérová designérka. Postupem času jsem zjistila, že cesta k vysněnému domovu začíná už samotným výběrem nemovitosti a často pokračuje její rekonstrukcí či úpravou. Tento proces mě přivedl k myšlence stát se průvodcem svých klientů od samého začátku – tedy už při výběru nemovitosti. 

 

Díky své kombinaci zkušeností z realitního trhu a interiérového designu vidím v nemovitostech skrytý potenciál, umím navnímat daný prostor a ukázat ho zájemcům co nejatraktivněji. Spojuji kreativní přístup s organizační precizností, aby vše probíhalo hladce a bez stresu. Mojí prioritou je, aby se klienti cítili po celou dobu spolupráce jistě a měli pocit, že je o vše dokonale postaráno.

 

Pro práci v realitách jsem si po pečlivém uvážení vybrala právě značku RE/MAX se silným zázemím a propracovaným systémem vzdělávání, které mně neustále posouvá dál. V brněnském Deluxu mě pak nadchli energií - tahem na branku, příjemným prostředím a přátelským kolektivem.

 

Moderní digitální marketing je tu jedna z priorit – a to mě baví. 👍 Náš dosah, nejen na sociálních sítích, oslovuje opravdu velký počet lidí, čehož si cení každý prodávající. Současně dostáváme pozitivní zpětnou vazbu od zájemců na prohlídkách, kteří si chválí dostatek poskytnutých informací. Můžete tedy počítat s tím, že Vaši nemovitost představím zcela profesionálně – od videoprohlídek a kvalitních fotografií až po 3D virtuální skeny, fotorealistické vizualizace či home staging. Zajistím vše tak, aby Vaše nemovitost mezi ostatními vynikla a byla představena v tom nejlepším světle.

 

Kromě skvělé prezentace ale věřím i v lidský přístup a vzájemnou důvěru, díky které klienti cítí, že jsou v dobrých rukou. Za bezpečnost, serióznost a profesionalitu během celého realitního procesu Vám v RE/MAX Delux ručíme!

 

Pokud uvítáte radu či pomoc při hledání vhodného bydlení, pronájmu nebo prodeji Vaší nemovitosti, budu ráda, když se na mě obrátíte. Osobně se postarám o to, aby vše klaplo!  😊

Zuzana Patáková

Makléř

Certifikáty

195x200_RMX_Aukcni_specialista rmx-cms realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.