Když se snažíte prodat nemovitost, máte prakticky dvě možnosti. Buď ji budete nabízet sami, což znamená, že si ji sami nafotíte, natočíte atp. + určíte prodejní cenu a vytvoříte inzerát, nebo budete spolupracovat s realitní kanceláří. Rozumnější je určitě druhá varianta. Když tedy spolupracujete s makléřem nebo realitkou, pak může nastat situace, že máte s realitní kanceláří sepsanou zprostředkovatelskou smlouvu, ale kupce si nakonec najdete sami. V tomto článku se podíváme, jak se to v praxi obvykle řeší.
Tuto situaci je vhodné ošetřit ve zprostředkovatelské smlouvě, kterou obě strany podepisují. Nejčastěji je v ní uvedeno, že když si majitel najde kupce sám, pak mu realitní kancelář sleví z domluvené provize určité procento. Je to pro obě strany férové, protože realitní kancelář kromě hledání kupce poskytuje majiteli nemovitosti i další služby. Většinou se stejně jedná o nepoctivého kupujícího, který nemovitost vyhledal na základě marketingu realitní kanceláře a snaží se tak „obejit“ realitku.
Mohlo by se zdát, že realitka svůj hlavní úkol nesplnila, ale pravdou je, že nakonec není důležité, kdo kupce našel. Hlavní je dotáhnout prodej do úspěšného konce. Faktem je, že majitel a makléř jsou přece na stejné lodi. K nalezení kupce obvykle stejně pomůže profesionální prezentace nemovitosti. Do šíření této prezentace se pak samozřejmě může zapojit i majitel a občas se stává, že přes své známé a sociální sítě sám najde kupce. Neznamená to, že spolupráce s realitkou byla zbytečná, spíše naopak.
Když ve smlouvě není o takovém případě ani zmínka, jde o to, aby se obě strany nějak rozumně dohodly. Realitní kancelář by mohla trochu slevit, na druhou stranu majitel by zase měl ocenit práci realitní kanceláře, i když samotného kupce nakonec našel sám.
10.11.2020
“Věřím, že prostor, který nás obklopuje, ovlivňuje naši náladu, spokojenost 💫 i chuť do života.”
Nemovitosti a vše kolem bydlení je mojí vášní již od roku 2010, kdy jsem začínala jako interiérová designérka. Postupem času jsem zjistila, že cesta k vysněnému domovu začíná už samotným výběrem nemovitosti a často pokračuje její rekonstrukcí či úpravou. Tento proces mě přivedl k myšlence stát se průvodcem svých klientů od samého začátku – tedy už při výběru nemovitosti.
Díky své kombinaci zkušeností z realitního trhu a interiérového designu vidím v nemovitostech skrytý potenciál, umím navnímat daný prostor a ukázat ho zájemcům co nejatraktivněji. Spojuji kreativní přístup s organizační precizností, aby vše probíhalo hladce a bez stresu. Mojí prioritou je, aby se klienti cítili po celou dobu spolupráce jistě a měli pocit, že je o vše dokonale postaráno.
Pro práci v realitách jsem si po pečlivém uvážení vybrala právě značku RE/MAX se silným zázemím a propracovaným systémem vzdělávání, které mně neustále posouvá dál. V brněnském Deluxu mě pak nadchli energií - tahem na branku, příjemným prostředím a přátelským kolektivem.
Moderní digitální marketing je tu jedna z priorit – a to mě baví. 👍 Náš dosah, nejen na sociálních sítích, oslovuje opravdu velký počet lidí, čehož si cení každý prodávající. Současně dostáváme pozitivní zpětnou vazbu od zájemců na prohlídkách, kteří si chválí dostatek poskytnutých informací. Můžete tedy počítat s tím, že Vaši nemovitost představím zcela profesionálně – od videoprohlídek a kvalitních fotografií až po 3D virtuální skeny, fotorealistické vizualizace či home staging. Zajistím vše tak, aby Vaše nemovitost mezi ostatními vynikla a byla představena v tom nejlepším světle.
Kromě skvělé prezentace ale věřím i v lidský přístup a vzájemnou důvěru, díky které klienti cítí, že jsou v dobrých rukou. Za bezpečnost, serióznost a profesionalitu během celého realitního procesu Vám v RE/MAX Delux ručíme!
Pokud uvítáte radu či pomoc při hledání vhodného bydlení, pronájmu nebo prodeji Vaší nemovitosti, budu ráda, když se na mě obrátíte. Osobně se postarám o to, aby vše klaplo! 😊