Chystáte se stavět nemovitost v rámci developerského projektu a potřebujete vědět, jak to zařídit, abyste uspěli a prodali je rychle, bez problémů a za maximum? Pak je tu hned několik věcí, na které byste si měli dát rozhodně pozor. O jaké jde?
V článku se dočtete, že musíte:
Na rozdíl od roku 2023, kdy nastal mírný pokles ceny nemovitostí, začal v roce 2024 obrat. Stálo za ním lehké snížení úrokových sazeb i rozvolnění podmínek pro čerpaní hypoték. Podle CBA Monitoru v září meziročně vzrostly ceny nových bytů v průměru o 6,5 %, ceny starších bytů v průměru o 7,9 % a ceny rodinných domů v průměru o 8,1 %. Tento růst bude pravděpodobně pokračovat i v dalších měsících.
Přesto se stále ještě všichni zájemci o vlastní bydlení na trh nevrátili. To lze očekávat až s poklesem úrokové sazby pod 3 %. Do té doby bude nutné v případě touhy prodat rychle a za maximum, přijít vždy se zajímavější nabídkou, než má konkurence. Jak na to?
Alfou a omegou prodeje nemovitostí je vždy lokalita. To samé platí i pro developerské projekty. Zásadní je proto udělat analýzu dané lokace z pohledu marketingu a prodejnosti. Do analýzy zahrňte dostupnost, občanskou vybavenost, životní prostředí, možnosti rozvoje dané oblasti a současnou poptávku a požadavky zájemců na nemovitosti v dané oblasti. Výhodu skýtá i možnost spolupracovat na projektu s některými z místních obchodních partnerů.
Zaměřte se také na zjištění toho, o jaké nemovitosti a o jak velké developerské projekty je v dané oblasti opravdu zájem. Vystavět skvělý projekt, o který ale není zájem, je stejná chyba, jako udělat problematický projekt.
Rozhodně proto vypracujte analýzu zákaznických přání a tužeb v daném místě. Lidé například často preferují spíše komornější projekty s menším počtem bytů. Pokud to bude platit i zde, byla by chyba jim to nenabídnout.
Pokud chcete prorazit na trhu s pečivem, je třeba přinést kvalitnější pečivo nebo takové, které na trhu chybí. Podobné je to i v oblasti bydlení. Zásadní je proto zmapovat konkurenční developerské projekty a všeobecně nemovitostní nabídku v dané oblasti a nabídnout zájemcům atraktivnější projekt nebo alespoň takový, který tam chybí.
Nezapomeňte také na důkladnou ekonomickou analýzu. Zaměřte se na předpokládanou návratnost vložených prostředků, odhad ziskovosti projektu a na způsoby jeho financování. Součástí analýzy by měl být i průzkum trhu s nemovitostmi – sledujte tržní trendy a přizpůsobte jim svou strategii. V současnosti totiž dochází pouze k mírnému oživení trhu a s větším se počítá až s vyšším poklesem úrokových sazeb od ČNB.
Neignorujte současný důraz na udržitelnost a ekologičnost. Například od roku 2030 již budou muset podle nové směrnice EU všechny nové nemovitosti splňovat bezemisní standard. S ohledem na to je třeba k výstavbě nemovitostí začít využívat moderní technologie i materiály šetrné k životnímu prostředí. Tyto požadavky určitě zohledněte v nákladech i časovém harmonogramu projektu.
Například nový stavební zákon, který nabyl účinnosti 1. července 2024, přináší několik zásadních změn. Kolaudace je nově potřebná pro všechny typy staveb. Výjimkou jsou pouze drobné stavby a většina jednoduchých staveb. Dotkne se to tak například rodinných domů, kde v minulosti stačilo ohlásit pouze dokončení.
Nově pak povolení ke stavbě trvá pouze deset let. Pokud nemovitost do té doby nestihnete postavit a nepožádáte o prodloužení, může být rozestavěná stavba odstraněná. Zpřísněná bude také legalizace černých staveb, kdy můžete i nyní podat žádost o dodatečné povolení stavby, ale musí být podána nejpozději do 30 dnů od zahájení řízení o jejím odstranění.
V současnosti tedy musíte jako developeři zvládat reflektovat dynamicky se měnící realitní trh i změny preferencí kupujících. Mimo to také potřebujete akcentovat změny v legislativě i rostoucí důraz na udržitelnost a ekologičnost a přizpůsobit tomu své projekty.
To jsme se pak ani nedostali k prodeji, kde je třeba umět projekt důvěryhodně a profesionálně prezentovat a propagovat (více v článku Jak nejlépe prodat developerský projekt). Pokud pak v tom všem tápete, možná je lepší se propojit s odborníky. Jak je zvolit zjistíte v článku Jak si vybrat vhodnou realitní kancelář.
V RE/MAX Delux máme za sebou již několik developerských projektů, kam patří například Apartmány Plešivec nebo Vila domy Pod hvězdárnou. Víme tedy, co děláme, a dokážeme vám poradit s výběrem lokace, vhodného typu nemovitostí, designu i dalších parametrů, s orientací v trendech, regulacích a legislativě.
To ale není naše hlavní výhoda. Tou je systém Delux Develop, skrze který si snadno a rychle můžete sjednat grafiku projektu, prezentační materiály, právní dokumentaci, web projektu, propagaci i zákaznický servis – více v brožurce k Delux Develop nebo v článku Jak uspět s developerským projektem.
Další zásadní výhoda je propagace. Protože jsme franšíza RE/MAX, automaticky váš projekt budeme propagovat na našem webu i sociálních sítích, na webu RE/MAX Česko i na mezinárodním webu RE/MAX. Váš projekt tak bude nabízet přes 145 tisíc makléřů ve 100 zemích světa.
O tom, že vše děláme, jak se patří, svědčí téměř 1 500 recenzí s takřka dokonalým průměrným hodnocením 4,9/5 na Google a Firmy.cz a více než 120 videorecenzí na webu. Mimo to jsme získali čtyřikrát za sebou ocenění Realitní kancelář Moravy. Klienti nám věří, vrací se k nám a rádi si za bezproblémový servis připlatí, čehož spolu s námi budete moci využít i vy. Půjdete do toho?
Chcete nejlépe prodat developerský projekt? Ozvěte se.
SMYSLEM MOJÍ PRÁCE JE POMÁHAT
Jak říkají někteří moji milí kolegové, bydlení je pohoda, která končí ve chvíli, kdy ho musíte nebo jen chcete změnit, tedy třeba prodat, vyměnit za nové nebo se rozhodnete svoje hnízdečko obsadit novým, slušně vychovaným a pravidelně platícím nájemníkem. Netroufnu si tvrdit, že zmíněné situace nelze zvládnout vlastními silami, ale zcela určitě vím, že s pomocí realitního profíka to jde o mnoho, ale opravdu o mnoho lépe.
Co o mně musíte vědět
Svět realit mně učaroval už před patnácti lety a od té doby mám ve svém portfoliu stovky klientů, se kterými jsem společně sdílela jejich radosti, starosti i obyčejné lidské či rodinné trápení, když jejich život nabral nesprávný směr. Vždy jsme ale našli nějaké řešení a důkazem, který mně dává sílu a energii do další práce je, že s velkou většinou mých klientů jsem stále v kontaktu, často znám jejich děti nebo rodiče, prostě víme, kde se najdeme, když bude potřeba.
Brno. Líšeň!
Brno je moje město, do něho se ráda vracím z dálek a ráda ho bráním vlastním tělem před zbytkem světa. Ovšem městská část Brno-Líšeň to je ještě o kousek něco jiného. Tady dlouhá léta žiju, tedy bydlím, tady mám svoji rodinu, spoustu přátel, tady se odehrálo v mém životě vše důležité. A tady také velmi často pracuju a mám tady spoustu klientů, se kterými se osobně znám, v Líšni znám snad každý dům. Prostě pokud pracuji s klienty na nemovitostech u mě v Líšni, není to práce, ale odměna!
A jak tedy pomáhám?
Moc se na vás těším!