6 rad, jak prodat luxusní nemovitost v roce 2024?

Již prodej klasického bytu nebo domu dnes není žádná procházka růžovým sadem. Dvojnásobný problém je to pak v případě luxusní vily, domu nebo bytu na prodej. V čem se liší prodej luxusní nemovitosti od té klasické a jak takovou luxusní nemovitost opravdu dobře prodat? Čtěte.

O čem se v článku dočtete:

Jak prodat luxusní domy nebo byty v roce 2023

Co je to luxusní nemovitosti?

Mezi luxusní nemovitosti patří luxusní vily, domy nebo byty v prestižních lokalitách (centrum Prahy nebo Brna). A co dělá z vil, domů nebo bytů krom lokality luxusní nemovitosti?

  • Jejich značná velikost
  • Nevšední dispoziční řešení
  • Kvalitní architektonický návrh a design interiéru
  • Špičkový použitý materiál
  • Nadstandardní vybavení (sauna, bazén, altánek, vířivka, tenisový kurt, vinný sklípek, posilovna, kinosál, velká terasa, zahrada, prostorné šatny, herna nebo třeba okrasné jezírko)
  • Dostatek parkovacího místa
  • Smart technologie
  • Nádherný výhled
  • Klidné a bezpečné okolí
  • Soukromí rezidentů
  • Perfektní občanská vybavenost
  • Nadstandardní služby (např. recepce, systém ostrahy a honosné společenské prostory)

Jaké problémy vás čekají při prodeji luxusní nemovitostí

Základní problém luxusních vil, domů nebo bytů na prodej je zejména to, že tyto nemovitosti jsou zcela neporovnatelné s jinými nemovitostmi ve stejné lokaci. Obtížně tedy určíte jejich prodejní cenu.

Další problém je, že jejich cena zpravidla přesahuje 10 miliónů korun. Zájemců o takové nemovitosti je tedy méně, často jsou mezi nimi i cizinci a mnohdy pouze jejich prostředníci. Je tu tedy obrovský důraz na propagaci nemovitosti, schopnosti jednat i další služby.

Na co tedy klást důraz při prodeji luxusní nemovitosti? Pojďme si to rozebrat.

1.      Odhadněte správně cenu luxusní nemovitosti

Co luxusní nemovitosti, to zpravidla originál, proto takovou nemovitost nelze zpravidla porovnat s ostatními prodávanými nebo již prodanými nemovitostmi v okolí. Odhad ceny luxusní nemovitosti musíte tedy dělat samostatně a při jeho zpracování pečlivě vyhodnocovat všechny její specifika.

Správný odhad tržní ceny takové nemovitosti tedy vyžaduje obrovské zkušenosti i perfektní znalost trhu. Pomoc vám v tom může třeba článek Jak na správný odhad nemovitosti. Částečnou oporou může být i služba online odhad nemovitosti zdarma. Pokud ale tápete, rozhodně doporučujeme objednat si odhad od odborníka, který má s odhadem cen luxusních nemovitostí zkušenosti. Neprohloupíte.

2.      Dbejte na perfektní prezentaci  

Kvůli unikátnosti každé luxusní nemovitosti a její vysoké ceně je pro její prodej zásadní perfektní prezentace. Při výběru těchto nemovitostí totiž hraje prim jejich vizuální stránka a jejich kupci požadují tu nejvyšší možnou kvalitu, kterou je potřeba odprezentovat. Součástí toho je home staging a vhodná online prezentace. Jak na ně?

3.      Udělejte dokonalý home staging

Nedílnou součástí prezentace je home staging, tedy úprava interiéru za účelem zvýšení atraktivnosti nemovitosti pro kupce. Design interiéru by měl být v tomto případě perfektní. Na rozdíl od obyčejných bytů nebo domů by měl dávat interiér luxusních nemovitostí na odiv luxus a může být i avantgardnější. Vybavení by mělo být nadčasové.

Dojem můžete podpořit také vkusně zakomponovanými uměleckými díly nebo exotickými doplňky. Vše by ale vždy mělo být v souladu se zbytkem nemovitosti. Jen tak bude mít klient dokonalý dojem z fotek i další online prezentace, a nakonec i z návštěvy.

4.      Vytvořte všechny důležité propagační materiály

Krom profesionálních fotek je nedílnou součástí propagace luxusních nemovitostí taky propagační webová stránka, půdorys, videoprohlídka, vizualizace a 3D prohlídka nemovitosti. Všechno to by mělo být samozřejmě v té nejvyšší možné kvalitě a podpořené profesionálně otextovaným webem i inzerátem. Nezapomeňte přidat i anglickou nebo německou verzi. Více jsme o tom psali třeba ve článcích Vliv unikátní webové stránky nemovitosti na její prodej nebo Vliv videoprohlídek, 3D virtuálních prohlídek a vizualizací domů a interiérů na prodej.

5.      Propagujte luxusní nemovitost na správných místech

Samozřejmostí je inzerce na všech velkých realitních portálech u nás i v cizině. O opravdu drahé luxusní nemovitosti mají totiž zájem i cizinci, s kterými je nutné počítat. Nevyhnete se proto pravděpodobně ani jednání v cizím jazyce. Více jsme o tom psali ve článku 10 tipů, jak úspěšně inzerovat nemovitost.

6.      Kupcům nabízejte jen nejvyšší standard služeb

Protože jsou kupci zpravidla velmi zámožní nebo cizinci, vyžadují i vyšší standard veškerého prodejního servisu. Počítejte tedy krom již výše zmíněného i s vyššími nároky na komunikaci, jednání, prohlídky, hladký a bezproblémový průběh prodeje i právní i administrativní náležitosti – často v cizím jazyce.

Prodat luxusní nemovitosti samoprodejenem, nebo skrze realitní kancelář?

Rozřešení této otázky je vlastně docela jednoduché, pokud nedokážete profesionálně odhadnout cenu, připravit nemovitost k prodeji a profesionální prezentaci, vytvořit perfektní prezentační materiál a postarat se o hladký průběh celého prodeje, pak rozhodně sáhněte po realitní kanceláři.

Kvalitní realitní kancelář se dokáže postarat nejen o vše potřebné, ale dokáže také odhadnout potenciál nemovitosti. Její konečná prodejní cena proto může být i o několik miliónů vyšší, než je počáteční odhad její ceny. Jak ale takovou realitní kancelář vybrat?

Jak vybrat vhodnou realitní kancelář?

Vhodná realitní kancelář pro prodej luxusních nemovitostí by měla splňovat hned několik podmínek:

  • Kladné recenze a historie – Realitní kancelář by měla mít kladné recenze i prokazatelnou historii. Zjistit její recenze můžete třeba na jejím profilu na Google nebo na seznam.cz.
  • Známá značka – Velkou výhodou je její známé jméno. Funguje to stejně jako třeba u známé značky bot. Lidi jsou za známou značku ochotni dát klidně více a nebojí se od ní nakupovat. Přesně tak to je i u známé značky realitní kanceláře. Lidi budou nemovitostem od ní věřit a klidně za ně dají i více peněz. Myslete na to při výběru.
  • Potřebné schopnosti – Realitní kancelář by měla být schopna například odhadnout cenu takové nemovitosti nebo atraktivně upravit a luxusně vybavit interiér, vytvořit potřebný prezentační materiál a vést jednání v několika cizích jazycích.
  • Zkušenost s prodejem luxusních nemovitostí – Zásadní je, aby za sebou měla zkušenost s prodejem tohoto druhu nemovitostí. V opačném případě může prodej selhat, i když náhodou bude umět vše potřebné.
  • Kontakty na vhodné kupce – Prodej těchto nemovitostí často probíhá neveřejně nebo skrze přímou nabídku vytipovaným kupcům. Realitní kancelář by tak měla mít vlastní seznam kontaktů na vhodné kupce.

Na vše z toho se poptejte a zkuste po těchto informacích pátrat i na internetu. Více jsme o tom psali ve článku Jak vybrat vhodného realitního makléře.

Jak prodat luxusní domy nebo byty s brněnskou realitkou

RE/MAX Delux spojuje profesionalitu s moderními technologiemi

Kancelář RE/MAX Delux byla 3x za sebou vyhlášena nejlepší realitní kanceláří Moravy a naši makléři získali i několik mezinárodních uznání. Mimo to disponujeme nejmodernější technologií a přístupy. Postarat se o profesionální odhad ceny, přípravu, prezentaci i prodej nemovitosti a administrativu s tím spojenou pro nás tedy není problém.

Automaticky navíc k prodeji získáte webovou stránku v češtině a angličtině. Jednu takovou webovou stránku si můžete prohlédnout i v případě prodeje Barokní sýpky ve vesnici Zlosyn.

Další naší výhodou je, že námi prodávané nemovitosti jsou inzerované i na české oficiální stránce RE/MAXu a skrze ni se dostanou do 100 zemí světa, kde má RE/MAX své zastoupení. Samozřejmá je tedy inzerce i v anglickém jazyce.

Obvykle pak díky znalosti trhů a trendů a všech prodejních technik dokážeme původní prodejní cenu nemovitosti navýšit až o 17 %. Tomu odpovídají i četné kladné videorecenze nebo průměrné hodnocení 4,9/5 na Google a 4,9/5 na Firmy.cz.

Naše pověst nás pak předchází a kupující ví, že námi prodávané nemovitosti jsou důkladně prověřené a že jim při jejich nákupu nehrozí žádný problém ani nemilé překvapení. Proto jsou ochotni si za tuto jistotu připlatit. Zkusíte to také s námi?

Chcete vědět víc o prodeji luxusních nemovitostí nebo rovnou jednu prodat s námi? Ozvěte se.

O mně

 

SMYSLEM MOJÍ PRÁCE JE POMÁHAT

 

Jak říkají někteří moji milí kolegové, bydlení je pohoda, která končí ve chvíli, kdy ho musíte nebo jen chcete změnit, tedy třeba prodat, vyměnit za nové nebo se rozhodnete svoje hnízdečko obsadit novým, slušně vychovaným a pravidelně platícím nájemníkem. Netroufnu si tvrdit, že zmíněné situace nelze zvládnout vlastními silami, ale zcela určitě vím, že s pomocí realitního profíka to jde o mnoho, ale opravdu o mnoho lépe.

 

Co o mně musíte vědět

 

Svět realit mně učaroval už před patnácti lety a od té doby mám ve svém portfoliu stovky klientů, se kterými jsem společně sdílela jejich radosti, starosti i obyčejné lidské či rodinné trápení, když jejich život nabral nesprávný směr. Vždy jsme ale našli nějaké řešení a důkazem, který mně dává sílu a energii do další práce je, že s velkou většinou mých klientů jsem stále v kontaktu, často znám jejich děti nebo rodiče, prostě víme, kde se najdeme, když bude potřeba.

 

Brno. Líšeň!

 

Brno je moje město, do něho se ráda vracím z dálek a ráda ho bráním vlastním tělem před zbytkem světa. Ovšem městská část Brno-Líšeň to je ještě o kousek něco jiného. Tady dlouhá léta žiju, tedy bydlím, tady mám svoji rodinu, spoustu přátel, tady se odehrálo v mém životě vše důležité. A tady také velmi často pracuju a mám tady spoustu klientů, se kterými se osobně znám, v Líšni znám snad každý dům. Prostě pokud pracuji s klienty na nemovitostech u mě v Líšni, není to práce, ale odměna!

 

A jak tedy pomáhám?

 

  1. Nerozlišuji klienty na dobré a špatné, malé a velké apod.
  2. Jsem k vám upřímná, pokud se něco nedaří, řeknu to na rovinu.
  3. Co se domluví, to platí.
  4. Každá nemovitost má na trhu svoje místo a má svoje specifika, což je důležité ohlídat.
  5. Kupní cena je vždy výsledkem dohody, nikoliv diktátem, rozhoduje majitel.
  6. Slovo NEJDE mně opravdu nejde z úst.
  7. Za svoje klienty bojuju a jsem jim oporou po celou dobu procesu i po ní.
  8. Prodej, koupě či pronájem končí dobře, jsou-li spokojené obě strany.

 

 

Moc se na vás těším!

Mgr. Helena Fendrychová

Makléř

Certifikáty

1. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.