Chystáte se stavět nemovitost v rámci developerského projektu a potřebujete vědět, jak to zařídit, abyste uspěli a prodali je rychle, bez problémů a za maximum? Pak je tu hned několik věcí, na které byste si měli dát rozhodně pozor. O jaké jde?
V článku se dočtete, že musíte:
Na rozdíl od roku 2023, kdy nastal mírný pokles ceny nemovitostí, začal v roce 2024 obrat. Stálo za ním lehké snížení úrokových sazeb i rozvolnění podmínek pro čerpaní hypoték. Podle CBA Monitoru v září meziročně vzrostly ceny nových bytů v průměru o 6,5 %, ceny starších bytů v průměru o 7,9 % a ceny rodinných domů v průměru o 8,1 %. Tento růst bude pravděpodobně pokračovat i v dalších měsících.
Přesto se stále ještě všichni zájemci o vlastní bydlení na trh nevrátili. To lze očekávat až s poklesem úrokové sazby pod 3 %. Do té doby bude nutné v případě touhy prodat rychle a za maximum, přijít vždy se zajímavější nabídkou, než má konkurence. Jak na to?
Alfou a omegou prodeje nemovitostí je vždy lokalita. To samé platí i pro developerské projekty. Zásadní je proto udělat analýzu dané lokace z pohledu marketingu a prodejnosti. Do analýzy zahrňte dostupnost, občanskou vybavenost, životní prostředí, možnosti rozvoje dané oblasti a současnou poptávku a požadavky zájemců na nemovitosti v dané oblasti. Výhodu skýtá i možnost spolupracovat na projektu s některými z místních obchodních partnerů.
Zaměřte se také na zjištění toho, o jaké nemovitosti a o jak velké developerské projekty je v dané oblasti opravdu zájem. Vystavět skvělý projekt, o který ale není zájem, je stejná chyba, jako udělat problematický projekt.
Rozhodně proto vypracujte analýzu zákaznických přání a tužeb v daném místě. Lidé například často preferují spíše komornější projekty s menším počtem bytů. Pokud to bude platit i zde, byla by chyba jim to nenabídnout.
Pokud chcete prorazit na trhu s pečivem, je třeba přinést kvalitnější pečivo nebo takové, které na trhu chybí. Podobné je to i v oblasti bydlení. Zásadní je proto zmapovat konkurenční developerské projekty a všeobecně nemovitostní nabídku v dané oblasti a nabídnout zájemcům atraktivnější projekt nebo alespoň takový, který tam chybí.
Nezapomeňte také na důkladnou ekonomickou analýzu. Zaměřte se na předpokládanou návratnost vložených prostředků, odhad ziskovosti projektu a na způsoby jeho financování. Součástí analýzy by měl být i průzkum trhu s nemovitostmi – sledujte tržní trendy a přizpůsobte jim svou strategii. V současnosti totiž dochází pouze k mírnému oživení trhu a s větším se počítá až s vyšším poklesem úrokových sazeb od ČNB.
Neignorujte současný důraz na udržitelnost a ekologičnost. Například od roku 2030 již budou muset podle nové směrnice EU všechny nové nemovitosti splňovat bezemisní standard. S ohledem na to je třeba k výstavbě nemovitostí začít využívat moderní technologie i materiály šetrné k životnímu prostředí. Tyto požadavky určitě zohledněte v nákladech i časovém harmonogramu projektu.
Například nový stavební zákon, který nabyl účinnosti 1. července 2024, přináší několik zásadních změn. Kolaudace je nově potřebná pro všechny typy staveb. Výjimkou jsou pouze drobné stavby a většina jednoduchých staveb. Dotkne se to tak například rodinných domů, kde v minulosti stačilo ohlásit pouze dokončení.
Nově pak povolení ke stavbě trvá pouze deset let. Pokud nemovitost do té doby nestihnete postavit a nepožádáte o prodloužení, může být rozestavěná stavba odstraněná. Zpřísněná bude také legalizace černých staveb, kdy můžete i nyní podat žádost o dodatečné povolení stavby, ale musí být podána nejpozději do 30 dnů od zahájení řízení o jejím odstranění.
V současnosti tedy musíte jako developeři zvládat reflektovat dynamicky se měnící realitní trh i změny preferencí kupujících. Mimo to také potřebujete akcentovat změny v legislativě i rostoucí důraz na udržitelnost a ekologičnost a přizpůsobit tomu své projekty.
To jsme se pak ani nedostali k prodeji, kde je třeba umět projekt důvěryhodně a profesionálně prezentovat a propagovat (více v článku Jak nejlépe prodat developerský projekt). Pokud pak v tom všem tápete, možná je lepší se propojit s odborníky. Jak je zvolit zjistíte v článku Jak si vybrat vhodnou realitní kancelář.
V RE/MAX Delux máme za sebou již několik developerských projektů, kam patří například Apartmány Plešivec nebo Vila domy Pod hvězdárnou. Víme tedy, co děláme, a dokážeme vám poradit s výběrem lokace, vhodného typu nemovitostí, designu i dalších parametrů, s orientací v trendech, regulacích a legislativě.
To ale není naše hlavní výhoda. Tou je systém Delux Develop, skrze který si snadno a rychle můžete sjednat grafiku projektu, prezentační materiály, právní dokumentaci, web projektu, propagaci i zákaznický servis – více v brožurce k Delux Develop nebo v článku Jak uspět s developerským projektem.
Další zásadní výhoda je propagace. Protože jsme franšíza RE/MAX, automaticky váš projekt budeme propagovat na našem webu i sociálních sítích, na webu RE/MAX Česko i na mezinárodním webu RE/MAX. Váš projekt tak bude nabízet přes 145 tisíc makléřů ve 100 zemích světa.
O tom, že vše děláme, jak se patří, svědčí téměř 1 500 recenzí s takřka dokonalým průměrným hodnocením 4,9/5 na Google a Firmy.cz a více než 120 videorecenzí na webu. Mimo to jsme získali čtyřikrát za sebou ocenění Realitní kancelář Moravy. Klienti nám věří, vrací se k nám a rádi si za bezproblémový servis připlatí, čehož spolu s námi budete moci využít i vy. Půjdete do toho?
Chcete nejlépe prodat developerský projekt? Ozvěte se.
Mojí celoživotní zálibou jsou cizí jazyky. Studovala jsem němčinu, ruštinu a italštinu na FF Brno a svoji první živnost jsem zakládala už v minulém století - samozřejmě na překlady a tlumočení. Své znalosti jsem později využila v přípravě a realizaci evropských dotačních projektů a zákaznickém servisu nadnárodní firmy. Celý život se vzdělávám, a proto spolupracuji s RE/MAX. Reality jsou komplexní obor a ve hře jsou často celoživotní úspory klienta. Proto je v RE/MAXU od makléřů vyžadována vysoká úroveň vzdělání a pečlivá příprava.
Rozumím významu nemovitostí a ke každému prodeji přistupuji, jako by šlo o můj vlastní projekt. Ať už jde o koupi nového domova pro Vaši rodinu, prodej domu po rodičích, s nímž Vás pojí spousta vzpomínek, nebo podnikatelskou investici do komerční nemovitosti - vždy jde o vážné rozhodnutí, zahrnující velké emoce i mnoho praktických a technických otázek. Tým kanceláře Delux a já Vás podpoříme v každé jednotlivé fázi Vaší realitní transakce.
Jednou z mých nejsilnějších stránek je empatie vůči klientům a pochopení jejich aktuální životní situace. Umím být prostředníkem v dialogu a jako máma čtyř dětí jsem zvyklá být druhému oporou ve správný čas a na správném místě. Hodnoty jako spolehlivost, kompetentnost, poctivost a důvěra jsou pro mě nezbytnou součástí každého obchodního vztahu.
Pomůžu Vám najít nový domov, prostory pro podnikání nebo investiční pozemek. Vždyť často jde o jedno z nejdůležitějších rozhodnutí v životě člověka a celé rodiny nebo firmy. S radostí na sebe vezmu starost o všechny formální i praktické náležitosti. Na Vás bude jenom si vybrat. S podporou sítě RE/MAX Vám pomůžu udělat tento důležitý krok.
Ať už je pro Vás realitní transakce vypořádáním se s minulostí, nebo vykročením do budoucnosti, ráda budu v této důležité chvíli stát na Vaší straně!