Co je potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy nemovitosti

Když prodáváte nemovitost, hlavním cílem je najít kupce, dohodnout se na ceně, a nakonec podepsat kupní smlouvu. S tímto vám samozřejmě pomůže realitní kancelář. Když se toto podaří, můžete si oddychnout a oslavit to, ale celý proces tím ještě nekončí. Zbývá totiž několik menších úkolů, které je ještě potřeba splnit. I s těmi by vám však měl pomoci makléř, se kterým spolupracujete!

Pojďme se tedy podívat, co je ještě potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy vaší nemovitosti:

  • Podání návrhu na vklad. Ihned po zaplacení kupní ceny (do úschovy), která je uvedena v kupní smlouvě, je potřeba podat návrh na vklad do katastru nemovitostí. Advokát makléře návrh připraví a pošle na příslušný úřad. Katastr má pak 30 dní na přepsání nemovitosti na nového majitele.
  • Předání nemovitosti. Když je nemovitost přepsána, je potřeba nemovitost předat novému majiteli. S tím se domluvíte (máte již domluveno v KS), jaké vybavení v domě necháte a společně s makléřem, který bude mít připravený předávací protokol, předáte novému majiteli klíče. V předávacím protokolu, který podepisují obě strany, se mimo jiné zapisují stavy veškerých energií.
  • Přepis energií. Dalším krokem je převedení plateb záloh na energie na nového majitele. Je potřeba to vyřešit se všemi dodavateli elektřiny, plynu, vody, internetu aj. I s tímto by vám měl pomoci váš makléř.
  • Daně. Když jste byli vlastníky nemovitosti méně než 5 let (při nabytí nemovitosti od 1.1.2021 deset let) a v nemovitosti jste nebydleli, pak budete muset zaplatit daň z příjmu. Když jste v nemovitosti alespoň dva roky bydleli, pak tuto daň neplatíte. Pro kupující byla daň z nabytí nemovitostí zrušena.
  • Když je nemovitost součást SVJ nebo družstva. V případě, že je předmětem prodej nemovitost, která je součástí SVJ (společenství vlastníků jednotek) nebo družstva, je nutné oznámit příslušnému orgánu změnu majitele.

Obecně platí, že by vám se vším měl pomoci váš makléř nebo realitní kancelář. Ale raději se před zahájením spolupráce zeptejte, co všechno bude jejich pomoc zahrnovat!

12.2.2021

O mně

„Dělat věci s láskou a vášní přináší ty nejlepší výsledky“

 

Vystudovala jsem magisterský obor Právo a právní věda na Právnické fakultě v Brně, kde jsem se naučila důležitosti preciznosti, spolehlivosti a hledání řešení i v těch nejsložitějších situacích. Hned po studiích jsem začala působit v advokacii a několik let se pohybovala v notářské praxi, kde jsem měla možnost podílet se na stovkách realitních transakcí!

 

Postupem času jsem ale zjistila, že mě to táhne na „druhou stranu“ – přímo do terénu, kde mohu naplno využít své organizační schopnosti, energii a vášeň pro obchod. Role realitní makléřky mi nabídla možnost spojit odborné znalosti s mým akčním přístupem a nadšením pro práci s lidmi.

 

Jsem pozitivní a přátelská, ale hlavně si zakládám na profesionálním přístupu, který je vždy okořeněn lidskostí a empatií. Chci, aby každý klient cítil, že můj zájem o jeho potřeby je opravdový a že společně dosáhneme těch nejlepších výsledků!

 

Ve volném čase se věnuji tanci, který je mou celoživotní vášní, miluji hudbu, hraji na klavír i kytaru. Ráda si se svými dětmi zazpívám u ohně, dokud jsou ještě ochotny mě poslouchat 😊, protože právě tyto chvíle mi pomáhají dobít energii a udržovat rovnováhu mezi prací a osobním životem.

 

Pokud hledáte makléřku, která kombinuje odbornost, nadšení a lidský přístup, jsem tu právě pro Vás. Společně najdeme tu nejlepší cestu, jak splnit Vaše realitní sny!

Mgr. Michaela Procházková

Makléř

Certifikáty

rmx-cms 195x200_RMX_Aukcni_specialista realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.