Tipy, jak ušetřit za vytápění

Kdybychom žili například ve Střední Americe, vytápění bychom vůbec neřešili. I když to vypadá, že se otepluje, ve Střední Evropě v zimě stále musíme topit. A za vytápění platíme docela dost. Určitě jste přemýšleli, jak za vytápění ušetřit. Připravili jsme pro vás 5 základních tipů, ale začneme ještě jedním základním: Nepřetápějte! Spousta lidí chodí doma v zimě v kraťasech a vytápí si byt na 25°C. Možná je dobré to zvážit a rozhodnout se, že vám bude stačit 20°C. Taková změna v myšlení vám ušetří na vytápění nejvíce. Ale pojďme k dalším 5 tipům.

  1. Zateplení domu. Nejnákladnějším, ale nejúčinnějším způsobem, jak ušetřit dlouhodobě za vytápění, je investovat do zateplení domu. Hlavně zateplení střechy a zateplení fasády domu. Bohužel se jedná o statisíce korun, takže si to každý dvakrát rozmyslí.
  2. Nová okna. Méně finančně náročné, ale velmi důležité, je pořídit si nová okna. Okny totiž odchází nejvíce tepla, a když už jsou ta vaše za zenitem, možná se vyplatí koupit si nová plastová okna, která nejsou tak drahá, dobře vypadají a mají skvělé izolační vlastnosti. Určitě tak výrazně snížíte náklady na vytápění domu. Když je to potřeba, pomůže i výměna vchodových dveří.
  3. Venkovní stínící technika. Možná si to ani neuvědomujete, ale izolaci oken ohromně pomůže venkovní stínící technika. Venkovní rolety nebo žaluzie pomáhají udržet chlad za okny. Lehce pomáhá i vnitřní stínící technika, ale venkovní je proti mrazu účinnější. Navíc v létě udrží za oknem i nesnesitelné vedro.
  4. Efektivní větrání. Další tip vás nebude stát ani korunu. Efektivní větrání znamená, že několikrát za den (3 – 4 krát) otevřete některá okna na 5 minut dokořán. Nevětrejte dlouho na mikroventilaci, tak vám teplo jen uniká a nemá to požadovaný efekt. Další možností, která už je však celkem finančně náročná, je pořízení rekuperace.
  5. Kontrola těsnění. Posledním tipem je pořádná kontrola toho, kudy vám teplo uniká. Zkontrolujte těsnění na oknech i vchodových dveřích. Když vám teplo uniká kolem oken, zkuste je zateplit, vyplnit mezery, utěsnit spáry silikonem nebo si poradit nějak jinak, hlavně aby teplo zbytečně neunikalo.

Vidíte, že aby člověk ušetřil za vytápění, musí většinou první něco investovat do svého domu. Je to finančně náročné, ale z dlouhodobého pohledu se to určitě vyplatí.

2.9.2021

O mně

„Dělat věci s láskou a vášní přináší ty nejlepší výsledky“

 

Vystudovala jsem magisterský obor Právo a právní věda na Právnické fakultě v Brně, kde jsem se naučila důležitosti preciznosti, spolehlivosti a hledání řešení i v těch nejsložitějších situacích. Hned po studiích jsem začala působit v advokacii a několik let se pohybovala v notářské praxi, kde jsem měla možnost podílet se na stovkách realitních transakcí!

 

Postupem času jsem ale zjistila, že mě to táhne na „druhou stranu“ – přímo do terénu, kde mohu naplno využít své organizační schopnosti, energii a vášeň pro obchod. Role realitní makléřky mi nabídla možnost spojit odborné znalosti s mým akčním přístupem a nadšením pro práci s lidmi.

 

Jsem pozitivní a přátelská, ale hlavně si zakládám na profesionálním přístupu, který je vždy okořeněn lidskostí a empatií. Chci, aby každý klient cítil, že můj zájem o jeho potřeby je opravdový a že společně dosáhneme těch nejlepších výsledků!

 

Ve volném čase se věnuji tanci, který je mou celoživotní vášní, miluji hudbu, hraji na klavír i kytaru. Ráda si se svými dětmi zazpívám u ohně, dokud jsou ještě ochotny mě poslouchat 😊, protože právě tyto chvíle mi pomáhají dobít energii a udržovat rovnováhu mezi prací a osobním životem.

 

Pokud hledáte makléřku, která kombinuje odbornost, nadšení a lidský přístup, jsem tu právě pro Vás. Společně najdeme tu nejlepší cestu, jak splnit Vaše realitní sny!

Mgr. Michaela Procházková

Makléř

Certifikáty

rmx-cms 195x200_RMX_Aukcni_specialista realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.