Na co si dát jako developer při výstavbě nových nemovitostí pozor?

Chystáte se stavět nemovitost v rámci developerského projektu a potřebujete vědět, jak to zařídit, abyste uspěli a prodali je rychle, bez problémů a za maximum? Pak je tu hned několik věcí, na které byste si měli dát rozhodně pozor. O jaké jde?

V článku se dočtete, že musíte:

Na co si dát jako developer při výstavbě nemovitostí pozor?

Jaká je situace na trhu v roce 2024?

Na rozdíl od roku 2023, kdy nastal mírný pokles ceny nemovitostí, začal v roce 2024 obrat. Stálo za ním lehké snížení úrokových sazeb i rozvolnění podmínek pro čerpaní hypoték. Podle CBA Monitoru v září meziročně vzrostly ceny nových bytů v průměru o 6,5 %, ceny starších bytů v průměru o 7,9 % a ceny rodinných domů v průměru o 8,1 %. Tento růst bude pravděpodobně pokračovat i v dalších měsících.

Přesto se stále ještě všichni zájemci o vlastní bydlení na trh nevrátili. To lze očekávat až s poklesem úrokové sazby pod 3 %. Do té doby bude nutné v případě touhy prodat rychle a za maximum, přijít vždy se zajímavější nabídkou, než má konkurence. Jak na to?

1.      Zásadní je výběr lokality

Alfou a omegou prodeje nemovitostí je vždy lokalita. To samé platí i pro developerské projekty. Zásadní je proto udělat analýzu dané lokace z pohledu marketingu a prodejnosti. Do analýzy zahrňte dostupnost, občanskou vybavenost, životní prostředí, možnosti rozvoje dané oblasti a současnou poptávku a požadavky zájemců na nemovitosti v dané oblasti. Výhodu skýtá i možnost spolupracovat na projektu s některými z místních obchodních partnerů.

2.      Zvolte vhodný typ nemovitostí a velikost developerského projektu

Zaměřte se také na zjištění toho, o jaké nemovitosti a o jak velké developerské projekty je v dané oblasti opravdu zájem. Vystavět skvělý projekt, o který ale není zájem, je stejná chyba, jako udělat problematický projekt.

Rozhodně proto vypracujte analýzu zákaznických přání a tužeb v daném místě. Lidé například často preferují spíše komornější projekty s menším počtem bytů. Pokud to bude platit i zde, byla by chyba jim to nenabídnout.

3.      Srovnejte projekt s konkurenčními projekty

Pokud chcete prorazit na trhu s pečivem, je třeba přinést kvalitnější pečivo nebo takové, které na trhu chybí. Podobné je to i v oblasti bydlení. Zásadní je proto zmapovat konkurenční developerské projekty a všeobecně nemovitostní nabídku v dané oblasti a nabídnout zájemcům atraktivnější projekt nebo alespoň takový, který tam chybí.

Nezapomeňte při plánovaní developerského projektu na důkladnou ekonomickou analýzu

4.      Zohledněte ekonomickou situaci

Nezapomeňte také na důkladnou ekonomickou analýzu. Zaměřte se na předpokládanou návratnost vložených prostředků, odhad ziskovosti projektu a na způsoby jeho financování. Součástí analýzy by měl být i průzkum trhu s nemovitostmi – sledujte tržní trendy a přizpůsobte jim svou strategii. V současnosti totiž dochází pouze k mírnému oživení trhu a s větším se počítá až s vyšším poklesem úrokových sazeb od ČNB.

5.      Přizpůsobte nemovitosti i stavbu udržitelnosti a ekologičnosti

Neignorujte současný důraz na udržitelnost a ekologičnost. Například od roku 2030 již budou muset podle nové směrnice EU všechny nové nemovitosti splňovat bezemisní standard. S ohledem na to je třeba k výstavbě nemovitostí začít využívat moderní technologie i materiály šetrné k životnímu prostředí. Tyto požadavky určitě zohledněte v nákladech i časovém harmonogramu projektu.

6.      Zohledněte současnou legislativu

Například nový stavební zákon, který nabyl účinnosti 1. července 2024, přináší několik zásadních změn. Kolaudace je nově potřebná pro všechny typy staveb. Výjimkou jsou pouze drobné stavby a většina jednoduchých staveb. Dotkne se to tak například rodinných domů, kde v minulosti stačilo ohlásit pouze dokončení.

Nově pak povolení ke stavbě trvá pouze deset let. Pokud nemovitost do té doby nestihnete postavit a nepožádáte o prodloužení, může být rozestavěná stavba odstraněná. Zpřísněná bude také legalizace černých staveb, kdy můžete i nyní podat žádost o dodatečné povolení stavby, ale musí být podána nejpozději do 30 dnů od zahájení řízení o jejím odstranění.

Trh se mění, přizpůsobte se mu

V současnosti tedy musíte jako developeři zvládat reflektovat dynamicky se měnící realitní trh i změny preferencí kupujících. Mimo to také potřebujete akcentovat změny v legislativě i rostoucí důraz na udržitelnost a ekologičnost a přizpůsobit tomu své projekty.

To jsme se pak ani nedostali k prodeji, kde je třeba umět projekt důvěryhodně a profesionálně prezentovat a propagovat (více v článku Jak nejlépe prodat developerský projekt). Pokud pak v tom všem tápete, možná je lepší se propojit s odborníky. Jak je zvolit zjistíte v článku Jak si vybrat vhodnou realitní kancelář.

Nechte všechny detaily developerského projektu na realitní kanceláři

RE/MAX Delux vám pomůže

RE/MAX Delux máme za sebou již několik developerských projektů, kam patří například Apartmány Plešivec nebo Vila domy Pod hvězdárnou. Víme tedy, co děláme, a dokážeme vám poradit s výběrem lokace, vhodného typu nemovitostí, designu i dalších parametrů, s orientací v trendech, regulacích a legislativě.

To ale není naše hlavní výhoda. Tou je systém Delux Develop, skrze který si snadno a rychle můžete sjednat grafiku projektu, prezentační materiály, právní dokumentaci, web projektu, propagaci i zákaznický servis – více v brožurce k Delux Develop nebo v článku Jak uspět s developerským projektem.

Další zásadní výhoda je propagace. Protože jsme franšíza RE/MAX, automaticky váš projekt budeme propagovat na našem webu i sociálních sítích, na webu RE/MAX Česko i na mezinárodním webu RE/MAX. Váš projekt tak bude nabízet přes 145 tisíc makléřů ve 100 zemích světa.

O tom, že vše děláme, jak se patří, svědčí téměř 1 500 recenzí s takřka dokonalým průměrným hodnocením 4,9/5 na Google a Firmy.cz a více než 120 videorecenzí na webu. Mimo to jsme získali čtyřikrát za sebou ocenění Realitní kancelář Moravy. Klienti nám věří, vrací se k nám a rádi si za bezproblémový servis připlatí, čehož spolu s námi budete moci využít i vy. Půjdete do toho?

Chcete nejlépe prodat developerský projekt? Ozvěte se.

O mně

 

Od roku 2006 se věnuji financování nemovitostí, za tu dobu jsem zprostředkoval úvěry za cca 1,5 miliardy Kč. Protože jsem chtěl svým klientům dopřát celkový KVALITNÍ SERVIS POD JEDNOU STŘECHOU, rozhodl jsem se proto navázat spolupráci s RE/MAXem. Postupně jsem se vypracoval na špičku nejen naší kanceláře, ale i v Brně.

 

Můj tým pracuje s nejmodernější technikou, jako jsou videoprohlídky, homestaging, virtuální 3D prohlídky nebo třeba digitální staging nemovitostí. Nejčastější prodejní technikou je aukce, kdy jsme schopni výrazně navýšit cenu nemovitosti. Za poslední rok jsem prodal nebo rezervoval nemovitosti za téměř 100 mil. Kč s průměrným navýšením prodejní ceny o 17 %!

 

To je i důvodem, proč 90 % mých obchodů je právě z DOPORUČENÍ spokojených klientů.

 

A jaké vlastnosti mě vystihují? Profesionalita, aktivní přístup, energičnost, asertivní jednání, flexibilita, kreativita, schopnost řešit každý problém, vytrvalost, touha vítězit, empatie, mám rád lidi a mám i smysl pro humor. Sice mému specifickému humoru ne vždy každý rozumí, ale patří ke mně. A život nemůže být jen vážný.

 

Takže jeden vtip o našem oboru:

Khon se rozhodl prodat svůj dům a předal celou záležitost agentovi. Ten napsal inzerát, takový ten standartní, který se nádherně čte.

Khon si ho přečetl a zeptal se: "To je všechno pravda?"

"Samozřejmě, proč se ptáte?"

"Stornujte to. Ten dům je příliš dobrý na to, abych ho prodal!"

Neváhejte mne kontaktovat, budu se těšit na spolupráci s Vámi!

Ondřej Franc

Makléř

Certifikáty

realitn_profesion_l_cmyk 100_percent Certifikovaný-makléř-2_rgb 195x200_RMX_Aukcni_specialista makléř roku 2021_upravený Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.