Proč a jak byste měli jako realitní makléři používat sociální sítě?
Sociální sítě jsou již dávno nedílnou součástí života. Průměrný člověk na nich denně tráví přes 2,5 hodiny a 70 % Čechů je na nich aktivní. Proto jsou stěžejním prostorem pro budování značky a důvěryhodnosti i pro nabídky služeb nebo nemovitostí. Jaké sociální sítě a jakým způsobem byste měli jako realitní makléři využít?
V článku se dozvíte:
- Sociální sítě jsou nedílnou součástí našich životů
- Proč by měl realitní makléř využívat sociální sítě
- Jaké jsou nejvhodnější sociální sítě pro realitní makléře
- Co by měl realitní makléř sdílet na sociálních sítích
- Proč je základem pravidelnost a trpělivost
- Jak automatizovat a zjednodušovat sdílení
- Proč využívat profil realitní kanceláře, pro kterou pracujete
Sociální sítě jsou nedílnou součástí našich životů
Na sociálních sítích je dnes přes 4,74 miliard lidí, což je 93 % všech uživatelů internetu. Sociální sítě používá 75 % lidí starších 13 let a průměrně na nich tráví 2,5 hodiny denně. Zahání tam nudu, jsou v kontaktu s přáteli nebo rodinou, zjišťují novinky nebo hledají potřebné informace. Není se proto čemu divit, že podle odhadů by zde měly firmy v roce 2023 utratit více než 268 miliard dolarů.
Proč by měl realitní makléř využívat sociální sítě?
Sociální sítě jsou tedy spojnicí s potenciálními klienty, možnost, jak je zaujmout, okouzlit, přesvědčit, a tím si zvýšit šanci na úspěch. Každý realitní makléř by tam tedy měl budovat svou značku, informovat lidi o svých službách, nabídkách i úspěších. Nedělat to je promarněná příležitost.
Jaké jsou nejvhodnější sociální sítě pro realitní makléře?
Samozřejmě takové, kde je nejvíce potenciálních kupců. To je pak často právě na těch sítích, kde je nejvíce lidí. Jaké to jsou? K nejoblíbenějším sociálním sítím u nás patří Facebook a YouTube. S nimi má zkušenost 89 % lidí. Na druhém místě je Instragram (57 % lidí), na třetím Pinterest (37 %) a na dalších místech je Twitter (28 %), LinkedIn (28 %), Tiktok (22 %) a Snapchat (18 %). Pro vás pak je důležitý zejména Facebook, Instagram, Twitter a LinkedIn, protože na Youtube si vás zpravidla nikdo nebude hledat. Co na nich sdílet?
Co byste měli jako realitní makléři sdílet na sociálních sítích?
Pro podpoření své důvěryhodnosti, kompetentnosti a profesionality můžete na sociálních sítí sdílet své blogové příspěvky, novinky ze světa realit, nabídky služeb, informace o prodávaných nemovitostech, reprezentativní fotky nebo informace o svých úspěších. Pojďme se na ně kouknout podrobně.
Co publikovat na sociálních sítích?
Vlastní články – Profesionalitu dokáží skvěle ukázat vaše vlastní články, které čtenářům předají potřebné znalosti a odpoví na otázky z oblasti realit, které je zrovna pálí. Právě díky tomu si řeknou, že svému oboru rozumíte, a když nebudou mít čas na vyřešení problému, nebo bude problém příliš složitý, ozvou se vám.
Ideální je publikovat články alespoň dvakrát měsíčně a ty důležité sdílet i opakovaně. Tento typ příspěvků je ideální sdílet hlavně na Facebooku, LinkedInu nebo třeba Twitteru. Sdílet zde samozřejmě můžete i články cizí. Rozhodně ale nesdílejte články konkurence.
Náborové příspěvky – Získávání nových nemovitostí k prodeji je pro realitního makléře nejdůležitější. Bez nových zakázek jednoduše nebudete mít peníze. Proto doporučujeme jednou týdně přidat příspěvek, který bude nabízet některou z vašich služeb jako prodej nemovitosti nebo třeba odhad ceny nemovitosti.
Tento typ příspěvku můžete sdílet na Facebooku, LinkedInu i Twitteru. V případě obrazového zpracování ho sdílejte i na Instagramu nebo dalších sociálních sítích.
Příspěvky s prodávanými nemovitostmi – Dalším druhem příspěvků je informace o prodávaných nemovitostech. Pokud tedy zrovna získáte novou nemovitost k prodeji, dejte o tom vědět. Pokud pak budete prodeje sdílet pravidelně, lidi si toho všimnou a profesně v jejich očích vyrostete.
Nezapomeňte si zde vyhrát s fotkami nebo videem, které nemovitost i nabídku prezentují. Právě atraktivní způsob prezentace zaujme, zvýší poptávku a podtrhne vaši profesionalitu. Tomu, jak nemovitosti prezentovat, jsme se věnovali již ve článku 10 tipů, jak inzerovat nemovitost nebo Vliv vizualizace, matterpotu a videoprohlídek na prodej domu nebo interiéru.
Nezapomeňte také sdílet informace o tom, že je nemovitost již rezervovaná nebo prodaná. Prezentovaný úspěch opět zdůrazní vaši profesionalitu, kompetentnost a důvěryhodnost. Pokud třeba možní zájemci rozkliknout váš profil na Facebooku a tam uvidí několik prodaných, rezervovaných nebo nabízených nemovitostí, jednoduše v jejich očích stoupnete.
Nemovitosti i úspěchy můžete prezentovat na Facebooku, Twitteru nebo LinkedInu, v grafické podobě rozhodně i na Instragramu.
Recenze – Na sociálních sítích sdílejte také recenze nebo videorecenze na vaše služby. Pochvala od druhých je tím nejlepším, co můžete udělat pro vylepšení svého obrazu. Tyto recenze opět sdílejte hlavně na Facebooku, Twitteru a LinkedInu. Pokud je ale graficky zpracujete nebo půjde o videorecenze, dejte je rozhodně i na Instagram.
Fotografie – Na sociálních sítích sdílejte i fotografie, které ilustrují váš pracovní i osobní život a podtrhují vaše kariérní úspěchy nebo jen to, že jste člověk, kterého by potenciální klienti klidně i rádi poznali. To vše může zaujmout a vám přinést zákazníka. Fotografie či jakýkoliv typ grafiky je vhodný pro všechny sociální sítě.
Nezapomeňte na pravidelnost a trpělivost
Při budování značky na sociálních sítích ale mějte na paměti, že úspěšnou značku nevybudujete za týden. Může to trvat i měsíc, nebo dokonce půl roku. Vždy je ale důležité nevzdávat se, být trpělivý a pravidelně přispívat na sociální sítě. Jen díky tomu budete vidět, a když budete vidět, klienti se dřív nebo později objeví.
Jak automatizovat a zjednodušovat sdílení?
Publikační činnost na sociálních sítích může být náročná. Je proto vhodné využít nástrojů, které vám ji ulehčí. Jedním z nich je platforma Later, s jejíž pomocí můžete propojit všechny vaše profily ze všech sociálních sítí na jednom místě. Budete tak mít dokonalý přehled o tom, co jste kam dali, a hlavně vložíte jeden příspěvek do všech vhodných sítí najednou.
Dalším užitečným nástrojem je bezplatný grafický online editor Canva. S jeho přispěním zvládne udělat profesionálně vypadající grafiku i začátečník. O dalších zajímavých nástrojích jsme se již zmiňovali ve článku 14 užitených aplikací pro realitní makléře.
Publikaci si však můžete ulehčit i tak, že si vytvoříte grafické šablony pro všechny potřebné sociální sítě a účely a do nich už budete jen vkládat originální fotky, popisky a grafiky. Tím všemu dáte stejný kabát, ušetříte na práci a zároveň uděláte větší dojem.
Pokud pracujete v realitní kanceláři, využívejte také jejího profilu
Práce pro realitní kancelář přináší makléřům mnoho výhod. Jednou z nich je často i to, že můžete ke sdílení svých nabídek nebo inzerátů používat také profil realitní kanceláře. To má několik výhod. Sdílením na profilu realitní kanceláře totiž dodáte své nabídce důveryhodnost a profesionalitu dané realitní kanceláře a vaše nabídky budou mít mnohem větší dosah než při sdílení jen na vašem osobním profilu. Prodáte tak zpravidla rychleji a výhodněji a dané úspěchy pomohou i vaší osobní kariéře.
Chcete vědět více o tom, jak použít sociální sítě, nebo by vás zajímala spolupráce s námi? Ozvěte se.