Již prodej klasického bytu nebo domu dnes není žádná procházka růžovým sadem. Dvojnásobný problém je to pak v případě luxusní vily, domu nebo bytu na prodej. V čem se liší prodej luxusní nemovitosti od té klasické a jak takovou luxusní nemovitost opravdu dobře prodat? Čtěte.
O čem se v článku dočtete:
Mezi luxusní nemovitosti patří luxusní vily, domy nebo byty v prestižních lokalitách (centrum Prahy nebo Brna). A co dělá z vil, domů nebo bytů krom lokality luxusní nemovitosti?
Základní problém luxusních vil, domů nebo bytů na prodej je zejména to, že tyto nemovitosti jsou zcela neporovnatelné s jinými nemovitostmi ve stejné lokaci. Obtížně tedy určíte jejich prodejní cenu.
Další problém je, že jejich cena zpravidla přesahuje 10 miliónů korun. Zájemců o takové nemovitosti je tedy méně, často jsou mezi nimi i cizinci a mnohdy pouze jejich prostředníci. Je tu tedy obrovský důraz na propagaci nemovitosti, schopnosti jednat i další služby.
Na co tedy klást důraz při prodeji luxusní nemovitosti? Pojďme si to rozebrat.
Co luxusní nemovitosti, to zpravidla originál, proto takovou nemovitost nelze zpravidla porovnat s ostatními prodávanými nebo již prodanými nemovitostmi v okolí. Odhad ceny luxusní nemovitosti musíte tedy dělat samostatně a při jeho zpracování pečlivě vyhodnocovat všechny její specifika.
Správný odhad tržní ceny takové nemovitosti tedy vyžaduje obrovské zkušenosti i perfektní znalost trhu. Pomoc vám v tom může třeba článek Jak na správný odhad nemovitosti. Částečnou oporou může být i služba online odhad nemovitosti zdarma. Pokud ale tápete, rozhodně doporučujeme objednat si odhad od odborníka, který má s odhadem cen luxusních nemovitostí zkušenosti. Neprohloupíte.
Kvůli unikátnosti každé luxusní nemovitosti a její vysoké ceně je pro její prodej zásadní perfektní prezentace. Při výběru těchto nemovitostí totiž hraje prim jejich vizuální stránka a jejich kupci požadují tu nejvyšší možnou kvalitu, kterou je potřeba odprezentovat. Součástí toho je home staging a vhodná online prezentace. Jak na ně?
Nedílnou součástí prezentace je home staging, tedy úprava interiéru za účelem zvýšení atraktivnosti nemovitosti pro kupce. Design interiéru by měl být v tomto případě perfektní. Na rozdíl od obyčejných bytů nebo domů by měl dávat interiér luxusních nemovitostí na odiv luxus a může být i avantgardnější. Vybavení by mělo být nadčasové.
Dojem můžete podpořit také vkusně zakomponovanými uměleckými díly nebo exotickými doplňky. Vše by ale vždy mělo být v souladu se zbytkem nemovitosti. Jen tak bude mít klient dokonalý dojem z fotek i další online prezentace, a nakonec i z návštěvy.
Krom profesionálních fotek je nedílnou součástí propagace luxusních nemovitostí taky propagační webová stránka, půdorys, videoprohlídka, vizualizace a 3D prohlídka nemovitosti. Všechno to by mělo být samozřejmě v té nejvyšší možné kvalitě a podpořené profesionálně otextovaným webem i inzerátem. Nezapomeňte přidat i anglickou nebo německou verzi. Více jsme o tom psali třeba ve článcích Vliv unikátní webové stránky nemovitosti na její prodej nebo Vliv videoprohlídek, 3D virtuálních prohlídek a vizualizací domů a interiérů na prodej.
Samozřejmostí je inzerce na všech velkých realitních portálech u nás i v cizině. O opravdu drahé luxusní nemovitosti mají totiž zájem i cizinci, s kterými je nutné počítat. Nevyhnete se proto pravděpodobně ani jednání v cizím jazyce. Více jsme o tom psali ve článku 10 tipů, jak úspěšně inzerovat nemovitost.
Protože jsou kupci zpravidla velmi zámožní nebo cizinci, vyžadují i vyšší standard veškerého prodejního servisu. Počítejte tedy krom již výše zmíněného i s vyššími nároky na komunikaci, jednání, prohlídky, hladký a bezproblémový průběh prodeje i právní i administrativní náležitosti – často v cizím jazyce.
Rozřešení této otázky je vlastně docela jednoduché, pokud nedokážete profesionálně odhadnout cenu, připravit nemovitost k prodeji a profesionální prezentaci, vytvořit perfektní prezentační materiál a postarat se o hladký průběh celého prodeje, pak rozhodně sáhněte po realitní kanceláři.
Kvalitní realitní kancelář se dokáže postarat nejen o vše potřebné, ale dokáže také odhadnout potenciál nemovitosti. Její konečná prodejní cena proto může být i o několik miliónů vyšší, než je počáteční odhad její ceny. Jak ale takovou realitní kancelář vybrat?
Vhodná realitní kancelář pro prodej luxusních nemovitostí by měla splňovat hned několik podmínek:
Na vše z toho se poptejte a zkuste po těchto informacích pátrat i na internetu. Více jsme o tom psali ve článku Jak vybrat vhodného realitního makléře.
Kancelář RE/MAX Delux byla 3x za sebou vyhlášena nejlepší realitní kanceláří Moravy a naši makléři získali i několik mezinárodních uznání. Mimo to disponujeme nejmodernější technologií a přístupy. Postarat se o profesionální odhad ceny, přípravu, prezentaci i prodej nemovitosti a administrativu s tím spojenou pro nás tedy není problém.
Automaticky navíc k prodeji získáte webovou stránku v češtině a angličtině. Jednu takovou webovou stránku si můžete prohlédnout i v případě prodeje Barokní sýpky ve vesnici Zlosyn.
Další naší výhodou je, že námi prodávané nemovitosti jsou inzerované i na české oficiální stránce RE/MAXu a skrze ni se dostanou do 100 zemí světa, kde má RE/MAX své zastoupení. Samozřejmá je tedy inzerce i v anglickém jazyce.
Obvykle pak díky znalosti trhů a trendů a všech prodejních technik dokážeme původní prodejní cenu nemovitosti navýšit až o 17 %. Tomu odpovídají i četné kladné videorecenze nebo průměrné hodnocení 4,9/5 na Google a 4,9/5 na Firmy.cz.
Naše pověst nás pak předchází a kupující ví, že námi prodávané nemovitosti jsou důkladně prověřené a že jim při jejich nákupu nehrozí žádný problém ani nemilé překvapení. Proto jsou ochotni si za tuto jistotu připlatit. Zkusíte to také s námi?
Chcete vědět víc o prodeji luxusních nemovitostí nebo rovnou jednu prodat s námi? Ozvěte se.
V realitách pracuji již několik let. Svou práci, která splňuje vše, co jsem očekávala, jsem spojila se značkou známou na celém světě, protože je zárukou priorit, které i já v životě uznávám: profesionalitou, spolehlivostí, etickým a férovým jednáním. Proto byl RE/MAX a kancelář RE/MAX Delux v Brně jasnou volbou.
Každý obchodní případ, prodej, koupě i pronájem nemovitosti, je spojený s jiným životním příběhem. Snažím se, aby mí klienti cítili důvěru, bezpečí a měli jistotu, že pro ně udělám maximum a že jejich příběhy, sny a přání, mě skutečně zajímají. Mí klienti oceňují nejen profesionalitu, vzdělání v oblasti práva, ekonomie, nových technologií a časovou flexibilitu, ale i empatii, s jakou k nim přistupuji.
To, že se ke mně klienti vrací a doporučují mě svým blízkým a přátelům je pro mě největším oceněním.
Práce s lidmi, kterým pomáhám projít náročným procesem prodeje či pronájmu nemovitostí bez starostí a k jejich maximální spokojenosti, mě opravdu naplňuje.
Energii, kterou vkládám do své práce, čerpám i ze své rodiny. Jsem maminkou 2 kluků. Starší má již vlastní rodinu, mladší studuje na brněnském gymnáziu a je aktivním sportovcem. I díky tomu většinu volného času věnuji právě vnoučátkům a fandění na baseballových turnajích.