RE/MAX Delux
+420 602 703 897 Máte dotaz? Kontaktujte nás na +420 602 703 897

Co určuje cenu nemovitosti

Na prodejní cenu nemovitosti má samozřejmě vliv celá řada faktorů. V tomto článku se na některé z nich podíváme. Vybrali jsme 5 základních faktorů, které cenu nemovitosti ovlivňují nejvíce:

  1. Stav a velikost nemovitosti. Základem je samozřejmě samotná nemovitost, její velikost, vzhled, stav domu nebo bytu, ale také to, jak je udržovaná zahrada, jestli je pozemek svažitý a jak starý dům je.
  2. Lokalita. Stav nemovitosti můžete změnit rekonstrukcí, ale lokalitu nezměníte. Lokalita je úplný základ ceny nemovitosti. Záleží na tom, jestli je nemovitost u rušné cesty, jaká je dostupnost služeb, jací jsou sousedé, jak daleko je to do města a do přírody apod. Anebo jestli je nemovitost ve městě, či na vesnici.
  3. Situace na trhu. Ceny nemovitostí jsou v současné době hodně vysoko. Rozhodně je více zájemců o koupi nemovitostí než těch, kteří nemovitost prodávají. To je velká výhoda prodávajících, logicky to i zvyšuje cenu nemovitosti.
  4. Příjmy obyvatel a dostupnost hypoték. Když se zvyšují platy a ekonomika obecně prosperuje, lidé jsou ochotni zaplatit za nemovitosti více. Když se k tomu přidají nízké úrokové sazby hypoték, je to pro prodávajícího jen dobře.
  5. Typ vlastnictví. Na cenu bytů má vliv i to, jestli se jedná o družstevní byt nebo byt v osobním vlastnictví. Obecně platí, že družstevní byt má nižší cenu než ten v osobním vlastnictví.

Určit optimální prodejní cenu je celkem umění a nejlépe vám s tím poradí zkušený makléř nebo realitní kancelář. Když chcete nemovitost prodat, určitě se vyplatí spolupracovat s odborníky, kteří budou na vaší straně a celým procesem vás bezpečně provedou. Přece jen jde o hodně peněz.

14.12.2021

Chci zaslat e-book jak prodat nemovitost zdarma do emailu!

Nenašli jste, co jste hledali?

Zkuste naše fulltext vyhledávání.
Hledat

Doporučené stránky

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.