Chcete uspět s developerským projektem a prodat všechny nemovitosti za maximum? Zásadní je představit co největšímu počtu zájemců nabídku, která je atraktivnější a důvěryhodnější, než nabízí konkurence. Jak na to?
V článku zjistíte, že zásadní je:
Ty tam jsou doby, kdy bylo na každou nemovitost několik desítek zájemců. Úroková sazba hypoték se drží stále vysoko, v listopadu 2024 byla na průměrné hodnotě 5,34 %. Úspěch každého rychlého a výhodného prodeje dnes proto stojí na atraktivitě, důvěryhodnosti a skvělé propagaci nabídky. Dvojnásob to platí pro nemovitosti, které se teprve staví. Jak nemovitosti z developerského projektu prodat?
Zdroj: hypoindex.cz
Pro úspěch developerského projektu je zásadní například jeho atraktivita, důvěryhodnost, propagace i doplňkové služby. Zejména fázi před stavbou jsme se více věnovali již ve článku Na co si dát jako developer pozor při výstavbě nových nemovitostí. Jak tedy můžete ovlivnit úspěch a navýšit zisk z takového projektu?
Atraktivitu nemovitostí samozřejmě zvyšuje jejich vhodné umístění. Pokud máte pozemek v atraktivní oblasti, kde je dobrá občanská vybavenost, máte zpola vyhráno. Například o byty v Praze bude zájem vždy. Zvolte tedy pro váš projekt již od počátku vhodnou lokaci a podpořte tím jeho úspěch.
Zásadní je též volba typu nemovitostí. Pokud postavíte menší byty, nejspíš projekt prodáte rychleji a snáze, než když postavíte velké, luxusní a drahé byty nebo domy. Myslete na to.
Důležitý je také design i celkový vzhled domů, úložné prostory bytů, použitý materiál i technologie, perfektně provedená stavba, vyřešená parkovací místa, výsadba zeleně a mnohé další. To vše může oddělit úspěšný projekt od toho neúspěšného, zásadně ziskový projekt od toho málo ziskového, nebo dokonce prodělečného.
Myslete také na to, že potenciální kupci mají často zájem o nemovitosti na míru. Proto je důležité dobře vymyslet systém klientských změn, aby si mohl kupec byt nebo dům předem přizpůsobit. Pokud jim tuto možnost nabídnete a vymyslíte to tak, aby to pro vás nebylo prodělečné a frustrující, máte vyhráno.
Stěžejní je samozřejmě celková prezentace projektu. Projekt by měl být prezentován atraktivně, profesionálně a důvěryhodně. Jak na to?
Díky vhodné prezentaci zajistíte, že si potenciální zákazník vašeho projektu mezi konkurencí všimne.
Bannery pro projekt Rezidence Dolní Loučky
Stejně zásadní jako důvěryhodná, profesionální a atraktivní prezentace je také dostatečná propagace projektu i prodávaných nemovitostí. Ani ty nejkrásnější fotky nemovitosti vám totiž nejsou k ničemu, když se nedostanou k těm správným očím.
Kde všude můžete nemovitosti a developerský projekt prezentovat?
Díky kvalitní propagaci zajistíte, že se váš projekt dostane k těm správným očím a opravdu uspěje.
Důvěryhodnost projektu je zásadní, zejména pokud ještě není hotový. Tehdy bez ní jen těžko nalákáte kupce. Důvěryhodnost lze pak projektu dodat kladnými referencemi, minulými úspěšně dokončenými projekty nebo třeba spojením s důvěryhodnými partnery. Tím partnerem může být například i realitní kancelář, která se za vás postaví a pomůže vám s prezentací, propagací a prodejem.
Zásadní složkou prodeje je také bezchybný zákaznický servis. Důležití jsou proto perfektně vyškolení prodejci, kteří dokáží pohotově a rychle s kupcem vyřešit vše podstatné. Samozřejmostí je také chat na webu s AI, která již dnes dokáže kupci poskytnout ihned mnoho odpovědí.
Samozřejmostí je profesionální právní dokumentace na míru. Zpravidla budete potřebovat rezervační smlouvy, smlouvy o smlouvě budoucí, kupní smlouvy, předávací protokoly a zprostředkovatelské smlouvy, pokud budete chtít spolupracovat s realitní kanceláří.
Výhodou může být i spolupráce s finančními poradci, kteří pomohou kupcům s rychlým a úspěšnějším vyřízením hypoték k nákupu nemovitosti. Většina kupců totiž stále kupuje přes hypotéku, přičemž její sjednávání i možnost v něm neuspět může prodej zdržet, nebo dokonce zastavit. To pak vede k delšímu času prodeje a menším ziskům. Pokud svým klientům i s tímto pomůžete, budete zas o krok blíž k úspěšnějšímu projektu.
Již samotná stavba projektu je náročná. Starat se pak přitom navíc i o jeho prezentaci a prodej může být už moc. Proto je často výhodnější si na prodej najmout profesionály. Jen ti dnes zaručí úspěšný a rychlý prodej za maximum. Navíc díky tomu budete mít hodně času pohlídat si opravdu kvalitu stavby. O jejich výběru jsme psali již ve článku Jak si vybrat vhodnou realitní kancelář pro developerský projekt.
Například my v RE/MAX Delux jsme za tímto účelem vyvinuli profesionální systém Delux Develop. S jeho pomocí můžete jako developer snadno získat vše potřebné pro prodej.
Skrze Delux Develop získáte potřebnou grafiku, prezentační materiál, právní dokumentaci a web a sjednáte si propagaci i zákaznický servis. Více se můžete dočíst například v brožurce k Delux Develop nebo v článku Jak uspět s developerským projektem. Vaše webová stránka pak může vypadat třeba jako v případě developerského projektu Apartmány Plešivec nebo Vila domy Pod hvězdárnou.
Velkou výhodou spolupráce s RE/MAX Delux je i možnost inzerce projektu na našem webu i sociálních sítích, na webu RE/MAX Česko a na mezinárodním webu RE/MAX. Vaše nemovitosti díky tomu bude nabízet přes 145 tisíc makléřů ve 100 zemích světa. To nikde jinde nezískáte.
Zároveň RE/MAX Delux patří k realitním kancelářím s neotřesitelnou důvěryhodností. Na Google a Firmy.cz máme téměř 1 500 recenzí s téměř dokonalým průměrným hodnocením 4,9/5 a více než 120 videorecenzí na webu. Dosáhli jsme toho dokonalými službami i tím, že si vybíráme, co nabízíme. Což naši klienti vědí a rádi si za jistotu připlatí. Toho pak můžete využít i vy při prodeji.
Chcete nejlépe prodat developerský projekt? Ozvěte se.
SMYSLEM MOJÍ PRÁCE JE POMÁHAT
Jak říkají někteří moji milí kolegové, bydlení je pohoda, která končí ve chvíli, kdy ho musíte nebo jen chcete změnit, tedy třeba prodat, vyměnit za nové nebo se rozhodnete svoje hnízdečko obsadit novým, slušně vychovaným a pravidelně platícím nájemníkem. Netroufnu si tvrdit, že zmíněné situace nelze zvládnout vlastními silami, ale zcela určitě vím, že s pomocí realitního profíka to jde o mnoho, ale opravdu o mnoho lépe.
Co o mně musíte vědět
Svět realit mně učaroval už před patnácti lety a od té doby mám ve svém portfoliu stovky klientů, se kterými jsem společně sdílela jejich radosti, starosti i obyčejné lidské či rodinné trápení, když jejich život nabral nesprávný směr. Vždy jsme ale našli nějaké řešení a důkazem, který mně dává sílu a energii do další práce je, že s velkou většinou mých klientů jsem stále v kontaktu, často znám jejich děti nebo rodiče, prostě víme, kde se najdeme, když bude potřeba.
Brno. Líšeň!
Brno je moje město, do něho se ráda vracím z dálek a ráda ho bráním vlastním tělem před zbytkem světa. Ovšem městská část Brno-Líšeň to je ještě o kousek něco jiného. Tady dlouhá léta žiju, tedy bydlím, tady mám svoji rodinu, spoustu přátel, tady se odehrálo v mém životě vše důležité. A tady také velmi často pracuju a mám tady spoustu klientů, se kterými se osobně znám, v Líšni znám snad každý dům. Prostě pokud pracuji s klienty na nemovitostech u mě v Líšni, není to práce, ale odměna!
A jak tedy pomáhám?
Moc se na vás těším!