Jako developer, který nemá profesionální marketingové oddělení, stojíte často před zásadní volbou – jakou realitní kancelář oslovit. Správný výběr vám totiž může pomoci prodat rychle, bez problémů a za maximum, nesprávný k opaku. Jak tedy na správný výběr?
V článku zjistíte, že pro výběr je zásadní:
Jako developer potřebujete k úspěchu svého projektu nejdříve vybrat vhodný pozemek, sehnat veškeré potřebná potvrzení k výstavbě, zvolit atraktivní typ, design a dispozice nemovitostí, získat dostatek financí, začít stavět a již během toho odstartovat propagaci a prodej nemovitostí. Více jsme se tím zabývali ve článku Na co si dát jako developer pozor při výstavbě nemovitostí.
K prodejní fázi pak potřebujete vytvořit grafiku projektu, marketingovou prezentaci, profesionální propagaci, zaměstnat profesionální prodejce, často i pomoci kupujícím s financováním a zajistit všechny potřebné smlouvy k uzavření prodeje. Více třeba ve článku Jak nejlépe prodat nemovitosti z developerského projektu.
Pokud pak nemáte plnohodnotné marketingové oddělení a finanční a právní poradce, je lepší zejména na prodejní fázi najmout realitní kancelář. Budete mít pak o starost méně. Jak vybrat tu správnou?
Při výběru realitní kanceláře musíte brát v potaz vše to, co od ní budete potřebovat, a často i mnohem více. Dle čeho tedy kancelář zvolit?
Vhodné je rozhodně vybrat takovou realitní kancelář, která za sebou již nějaké ty úspěšné developerské projekty má. U takové kanceláře totiž máte jistotu, že se nezalekne ani náročnějšího projektu, opravdu ví, co dělá, a zdárně vás zavede až do úspěšného finále.
Developerský projekt čítá často i několik desítek bytů nebo domů. Právě to je třeba brát na zřetel i při výběru realitní kanceláře a vybírat takovou, která si dokáže poradit s prodejem tolika nemovitostí najednou. Tomu by měl odpovídat počet jejich makléřů i velikost jejího marketingového nebo právnického oddělení, které bude k nemovitostem zpracovávat materiály i dokumenty.
Zejména u prvního developerského projektu může výrazně pomoci i odborná rada od lidí z oboru, kteří vědí, o jaké nemovitosti je enormní zájem a co kupci opravdu chtějí. Pokud navíc mají své vlastní architekty a designery, kteří dlouhodobě pomáhají lidem plnit jejich sny, může vás jejich pomoc opravdu posunout k úspěchu. Bez nich se totiž může velmi lehce stát, že postavíte kvalitní nemovitosti, která se ale nestrefí do vkusu a potřeb současných kupců.
V současnosti je mnohem méně kupců a konkurence mezi prodávanými nemovitostmi je relativně velká. Prodat rychle, výhodně a bez problémů tedy znamená udělat perfektní prezentaci a propagaci nemovitostí. Bez toho se stoprocentně neobejdete a buď prodáte za dlouho, za míň a proděláte, nebo třeba vůbec neuspějete.
V současnosti je tedy samozřejmostí, že vám realitní kancelář připraví projektovou grafiku, brožurky, dokumenty, webovou stránku i prezentační materiály. Mezi prezentační materiály by pak rozhodně měly patřit profesionální fotky (hned po home stagingu, zatraktivnění nemovitosti), videoprohlídky, 2D a 3D půdorysy, 3D video prohlídky či záběry z dronu.
Pokud se pak nemovitosti teprve staví nebo jsou bez vybavení, samozřejmostí je virtuální home staging nebo fotorealistické vizualizace nemovitosti (interiérů i exteriérů). Když vše tohle realitní kancelář dokáže rychle dodat, je to velké plus.
Důvěryhodnost je zásadní. Medializovaných kauz s podvodníky je totiž plný internet, a při nákupu nemovitosti jde navíc často o mnoho milionů korun. Proto je zásadní důvěryhodnost budovat a zvyšovat. Právě i s tím může pomoci realitní kancelář. Jedna cesta je skrze profesionální prezentaci a propagaci vašeho projektu a zákaznický servis, druhá cesta je skrze její vlastní pověst.
Realitní kanceláře si totiž svou pověst důkladně budují a snaží se zajistit klientům skrze důkladné prověřování nemovitostí maximální bezpečnost obchodu. U důvěryhodnějších realitních kanceláří si proto klienti za nemovitost klidně i rádi připlatí, ví, že jistota za to stojí. Z toho pak můžete těžit při samotném prodeji. Bezchybná pověst realitní kanceláře by proto měla být jedním ze základních rysů výběru.
Konkurence je obrovská a vše, co vás dostane před ní, se počítá. Proto rozhodně hledejte realitní kancelář s exkluzivními službami. Sem může patřit pomoc s financováním nákupu potenciálních kupců. Pokud má třeba realitní kancelář finanční poradce a sjednané výhodné podmínky hypotéky u některé z bank, je to rozhodně velká výhoda. Výhodou také je, pokud třeba pro úschovu financí před převodem používají ne jednoho advokáta nebo notáře, ale rovnou dva, kteří se navzájem kontrolují.
My v RE/MAX Delux z Brna splňujeme většinu zmíněných bodů a ve třech bodech jsme navíc bezkonkurenční. Oč jde?
Chcete mít partnera, který vám zajistí úspěch developerského projektu? Ozvěte se.
Jsem profesionální realitní makléř s bohatými zkušenostmi v oboru, specializující se na prodej, pronájem a investice do nemovitostí. >>> Reference klientů <<<
Jsem znalý trhu, vybavený nejnovějšími technologiemi a nabízím svým klientům komplexní služby.
Snažím se najít nejlepší řešení pro mé klienty a jsem jim plně k dispozici po celou dobu transakce.
Jsem odborník na prodej bytů, rodinných domů, komerčních nemovitostí, pozemků a developerských projektů.
Díky své komunikativnosti, profesionalitě a znalosti práva minimalizuji rizika pro své klienty a zajišťuji hladký průběh transakce.
Jsem spolehlivý a důvěryhodný partner pro Vaše realitní záležitosti, a jsem si jistý, že Vám poskytnu nejvyšší úroveň služeb.
>>> Reference klientů <<<
Realitní služby, jaké si přejete!
• Analýzu správného nastavení nabídkové ceny nemovitosti
• Služby spojené s prodeje:
- pasportizace budovy
- geometrické zaměření
- vyhotovení PENB (energetického štítku)
- technická zpráva o stavu nemovitosti
- znalecký posudek
- posudek statika
- legalizace stavby
- výmaz zástavních práv
- výmaz věcných břemen
- výmaz exekutorského zástavního práva
• Tvorbu prezentace nemovitosti:
- příprava (dle potřeby konkrétní nemovitosti - homestaging, úklid, výmalba, vyklizení, atd.)
- profesionální fotografie, videoprohlídka, 2D a 3D půdorysy, 3D návrhy, vizualizace, web nemovitosti
• Oslovení kontaktů z firemní databáze (cca 1200 realitních makléřů v ČR + zbytek sítě po celém světě)
• Lokální marketing, prodejní plachta na nemovitosti, letákové akce, inzerce na nejnajvštěvovanějších realitních portálech, databáze poptávajícíc klientů
• Zacílení na potenciání klienty i mimo naší databázi, z vytipovaných zájmových skupin (např. kampaně na sociálních sítích)
• Pravidelný report klientovi ohledně zájmu o nemovitost
• Kvalifikované prohlídky nemovitosti se zájemci
• Sepsání dohody o složení blokovacího depozita (rezervační smlouva)
• Organizace potřebných jednání smluvních stran, nezbytných k uzavření finálních smluv
• Příprava standardní smluvní dokumentace kompetentním advokátem (JUDr. Lukáš Kučera a JUDr. Tomáš Truschinger, advokání kancelář Kučera a Truschinger, www.ak-kt.cz)
• Organizace podpisů smluvní dokumentace včetně ověření podpisů
• Podání návrhu na vklad vlastnického práva nemovitosti včetně úhrady správního poplatku
• Organizace předání nemovitosti včetně přepisu energií a daňové povinnosti
>>> Reference klientů <<<
Kontaktujte mě, konzultace je první krok a nic nestojí.