RE/MAX Delux
+420 602 703 897 Máte dotaz? Kontaktujte nás na +420 602 703 897

Jak připravit nemovitost k prodeji anebo pronájmu

Dobře připravený domov v případě prodeje anebo k pronájmu je jednorázová investice vašeho času. Která se vám vrátí v podobě rychlosti prodeje, prodejní ceně a možnosti vybrat si z více zájemců. Je velká škoda, že v dnešní době je předprodejní péče nemovitosti tolik opomíjena i přesto, že se jedná mnohdy o jediný majetek, který máme! Proto vám přináším pár rad, jak to udělat co nejlépe, aby první dojem zájemce byl jen ten nejlepší.

V prvé řadě se zájemce rozhoduje vždy na základě emocí, a tak je nejdůležitější v daném zájemci vzbudit pocit „tady chci bydlet!“. Proto se při přípravě nemovitosti k prodeji či pronájmu musíme soustředit na pár hlavních zásad:

1. Haraburdí musí pryč

Než začneme s přípravou, je třeba si uvědomit, kterou cílovou skupinu chceme v našem případě prodeje či pronájmu oslovit. Člověk za svůj život nashromáždí spoustu věcí, které k životu potřebuje (chce). Budoucí zájemce však vyžaduje něco úplně jiného, a proto je potřeba vše přebytečné z prostoru odstranit. Místnost provzdušnit, aby měl zájemce dojem, jak je to tu velké a kolik je zde úložného prostoru. Pryč musí také osobní věci a kontroverzní prvky, např. kříže s Ježíšem nebo prvky, které souvisí s vaším politickým zaměřením. I ten starý ušák po pradědečkovi, který vévodí celé místnosti by zájemce nemusel ohromit.

2. Čistota je půl zdraví

Do tohoto bodu se vám asi nebude chtít, nicméně čistota je základ. Mělo by být uklizeno, jako byste čekali návštěvu tchýně. Nejdůležitější je čistota kuchyně, koupelny s WC, zrcadel a lesklých ploch. V kuchyni ukliďte kuchyňskou linku, ve dřezu by nemělo být špinavé nádobí nebo zbytky od jídla a nezapomeňte vyleštit baterii. Znáte ty přehnaně čisté koupelny a WC z reklam? Tak toto je přesně naším cílem! Vše by se mělo lesknout a zářit čistotou. V obývacím pokoji vypněte televizi a setřete z obrazovky otisky prstíků a jiné šmouhy ať už od vašich dětí nebo domácích mazlíčků. Okna nemusíte umývat každý týden.

3. Opravte závady

Když interiér září čistotou, všimnete si drobných nedostatků, kterých jste si dříve nevšimli nebo jim nevěnovali pozornost. Odlupující se tapeta, která byla dříve zaházená věcmi, odchlípnuté lišty u podlah atp. Opravte, co se dá, ale do větší rekonstrukce se nepouštějte. Tu si kupující udělá sám, dle vlastních představ a svého vkusu.

4. Barvy a sladění stylů

Dříve bylo velkou módou vymalovat každý pokoj jinou barvou a čím výraznější, tím lepší. Tento trend je již naštěstí pryč. Nelze předpokládat, že se stejná výrazná barva bude líbit i zájemci. Držte se zásad jemných odstínů a bílé. Většinou se do nové výmalby člověku nechce investovat čas ani peníze, zejména, pokud nemovitost prodává. Buďte jiní, předcházejte zklamání zájemců, vymalujte za ně, opravdu se to vyplatí. Slaďte i doplňky a textil. Dekorace přizpůsobte ročnímu období, avšak střídmě.  Vše by mělo působit útulným dojmem. Váza s květinami na jídelním stole, svíčka v koupelně, bílý přehoz v ložnici.

5. Profesionální fotograf

Fotografie od profesionálního fotografa vypadají zcela jinak než snímky pořízené z vašeho mobilního telefonu a mezi inzeráty přitáhnou mnohem více pozornosti. Profesionálně prezentovaná nemovitost má větší šanci na rychlý prodej za požadovanou cenu. V případě, že se rozhodnete prodat svoji nemovitost přes důvěryhodného a schopného makléře, focení s profesionálním fotografem, by mělo být samozřejmostí.

Věřím, že Vám tyto řádky pomohou, kdykoli budete chtít nějakou nemovitost pronajmout či prodat, věnujete jí náležitou péči, kterou si jistě zaslouží.

23.8.2019

Další informace vám ráda zodpoví: Jarmila Boháčková, telefon: 728 008 267, email: jarmila.bohackova@re-max.cz

Jarmila Boháčková realitní makléřka

Chci zaslat e-book jak prodat nemovitost zdarma do emailu!

Nenašli jste, co jste hledali?

Zkuste naše fulltext vyhledávání.
Hledat

Doporučené stránky

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.