Prodej nemovitostí stále vázne, proto musíte jako jednotlivec nebo třeba developer držet krok s konkurencí. Chcete-li tedy vůbec prodat, nebo dokonce prodat za maximum a rychle, musíte použít i takové moderní nástroje, jako jsou 3D virtuální prohlídky (matterport), videoprohlídky, 3D půdorysy nemovitosti nebo vizualizace domů, popř. jejich interiérů. Oč jde?
Co v článku najdete?
V současnosti se čím dál častěji používají pro prodej nemovitostí 3D virtuální prohlídky bytů nebo domů (matterport), videoprohlídky, 3D půdorysy, popř. vizualizace domů nebo jejich interiérů. Bez jejich užití tedy nejspíše zapadnete mezi konkurencí a prodáte pomaleji a za míň – možná dokonce vůbec neprodáte.
Více jsme to rozebírali již ve článcích Kompletní průvodce prodejem domu nebo bytu, Jak prodat dům v roce 2024, 10 tipů, jak úspěšně inzerovat nemovitost nebo Jak rychle prodat nemovitost. Podíváme proto na každý z těchto nástrojů a ukážeme si jeho přínos.
Videoprohlídka nemovitosti je atraktivní a efektivní způsob, jak prezentovat prodávanou nemovitost. Jde o profesionální video, skrze které se může potenciální kupec snadno podívat do vaší nemovitosti i jejího okolí a vyslechnout si všechny potřebné informace. Videoprohlídka je tedy možnost, jak ihned zaujmout zájemce a co nejlákavěji a nejjednodušeji mu předat všechny informace o nemovitosti.
Ačkoliv dnes může natáčet každý, kdo má trochu lepší mobilní telefon, měli byste se do toho pouštět jen za určitých podmínek. Bez znalosti marketingu i home stagingu (atraktivní úprava nemovitosti) a citu pro natáčení můžete totiž lehce diváka unudit a spíše odradit. Pokud vám tedy něco ze zmíněného chybí, raději se obraťte na odborníky.
3D půdorys je další v současnosti velmi používaný nástroj. 3D půdorys totiž slouží k tomu, aby si potenciální kupec ihned udělat představu o dispozicích nemovitosti a o rozložení a velikosti místností a o jejich vybavení. To vše navíc dělá v atraktivním a moderním hávu. Na rozdíl od 2D půdorysu totiž nejde jen o „minimalistický“ pohled na nemovitost z vrchu, ale o 3D zobrazení jejího kompletního interiéru.
3D půdorys tedy dokáže zapůsobit, zvýší zájem kupců, a díky tomu umožňuje prodat za více a rychleji. Škoda takový nástroj nevyužít. Zde se ale již neobejdete bez profesionálních nástrojů pro tvorbu 3D modelů. Ačkoliv jsou takové nástroje často dostupné i zdarma na internetu, opět spíše doporučujeme spolupráci s profesionály.
Předposlední ze zajímavých prodejních nástrojů je fotorealistická 3D vizualizace domů, bytů nebo interiérů. Tu uplatníte zejména tehdy, když prodáváte ještě nedostavěný dům nebo byt, popř. stavební pozemek. Ukáže totiž kupcům atraktivní formou, jak vše bude vypadat nebo co by jim pozemek mohl přinést. Vizualizace proto opět zvýší vaše šance prodat rychleji a za víc a je vhodná jak pro jednotlivce, tak pro developery.
To ale není jediné použití vizualizace. Často přijde vhod i v situacích, kdy je prodávaná nemovitost zchátralá a nutně potřebuje rekonstrukci, do které ale již nechcete investovat. Atraktivní zobrazení toho, jak by to tam s adekvátní investicí mohlo vypadat, opět prodá rychleji a za víc než fotky ošklivé nemovitosti.
Poslední použití je tzv. virtuální home staging. V tomto případě místo skutečného a často časově i finančně náročného home stagingu ho uděláte pouze virtuálně. Často tedy docílíte rychleji a levněji atraktivnějšího vzhledu než s pomocí klasického home stagingu. Nemusíte se totiž držet zpět, a home staging můžete dělat dokonce na míru možným zájemcům. Opět díky tomu prodáte rychleji a za víc.
Při vytváření 3D vizualizace bytu nebo interiéru se rozhodně neobejdete bez profesionálů, kteří budou schopni vytvořit vzhled dle vašich požadavků nebo současných trendů.
Poslední ze současných prodejních nástrojů je 3D virtuální prohlídka (matterportu). Ta pak patří k nejmodernějším způsobům, jak atraktivně a kompletně prezentovat prodávanou nemovitost. Zájemcům totiž skrze online rozhraní nebo virtuální realitu umožníte libovolně si projít celou prodávanou nemovitostí. S pomocí 3D virtuální prohlídky nemovitosti tedy získají nejucelenější představu o vzhledu, vybavení i všech detailech nemovitosti.
3D virtuální prohlídka proto dokáže razantně zvýšit zájem o prodávanou nemovitost, díky čemuž budete schopni prodat opět za víc a rychleji. Také v tomto případě se neobejdete bez rozsáhlých schopností a technologií, a proto doporučujeme kontaktovat odborníky.
Chtít dnes na realitním trhu prodat rychle a za maximum znamená využít často všechny zmíněné nejmodernější nástroje. To ale zpravidla nejde bez profesionálů. Proto bychom jednotlivcům i developerům rádi v RE/MAX Delux nabídli své služby, které patří k těm nejlepším na trhu. Co přesně nabízíme?
Ani ten nejprofesionálnější prezentační materiál ale nezajistí úspěch, pokud podceníte propagaci. Náš úspěch na nemovitostním trhu tkví i v tom, že jsme napojení na mezinárodní síť RE/MAXu. Naše inzerce se tedy automaticky dostane na stránky RE/MAX Česko i na mezinárodní stránky RE/MAXu. Vaši nemovitost díky tomu bude nabízet více než 145 tisíc makléřů ve 100 zemích.
Zpropagujeme vás ale také na nejnavštěvovanějších realitních portálech na trhu a na sociálních sítích. Samozřejmostí jsou i PPC a bannerové kampaně. Díky nám se tedy dostanete ke všem potenciálním kupcům a prodáte rychleji a za maximum.
Zárukou úspěchu je nakonec i spojení se známou a uznávanou značkou. Že takovou značkou jsme i my, potvrzuje hodnocení 4,9/5 na Google a Firmy.cz a více než 100 kladných videorecenzí. Lidé nám důvěřují a často jsou ochotni si za námi prodávané nemovitosti připlatit.
Mimo to dokážeme zajistit i bezchybnou komunikaci, financování pro váš projekt nebo veškeré právní dokumenty (včetně jejich grafického zpracování). To vše získáte, pokud vás budeme při prodeji zastupovat.
Speciálně pro developery jsme vytvořili unikátní systém Delux Develop, díky němuž mohou získat snadno vše již zmíněné (od financování přes marketing až po smlouvy) a zabývat se pouze výstavbou nemovitostí. Více jsme o tom psali ve článku o marketingu pro developerské projekty.
Chcete vědět víc o současných trendech v prodeji nemovitostí nebo to rovnou s námi zkusit? Ozvěte se.
Více než 20 let se pohybuji v obchodní sféře. Působila jsem ve vrcholovém managementu nadnárodních společností. Mám za sebou několik úspěšně zrealizovaných obchodů v oblasti nemovitostí v Brně, developerský projekt v centru Brna a akvizici developerského projektu Hlinky. Baví mě práce s lidmi, poznávání jejich životních příběhů a hledání vzájemné inspirace.
Mým životním heslem je „kde jsou lidé, tam je cesta“. Jsem nadšeným hledačem řešení. Využívám osvědčené a moderní způsoby prezentace, aby daná nemovitost zajímavým způsobem oslovila potencionální investory. Každá nemovitost k prodeji má právě svého kupujícího a je jen v rukách šikovného a zkušeného makléře propojit kupujícího s prodávajícím, aby byla spokojenost na obou stranách.
Mám patnáctiletou dceru Tamarku a dospělou dceru Kristínu. Baterie mi dobíjí sport, inspiraci nacházím v přírodě a cestování. Tvořivost rozvíjím malováním a kulinářským experimentováním.
Ráda Vás provedu procesem koupě, prodeje, nebo pronájmu Vaší nemovitosti. Vše na vysoké profesionální úrovni a s velkou dávkou lidskosti.