Jako developer, který nemá profesionální marketingové oddělení, stojíte často před zásadní volbou – jakou realitní kancelář oslovit. Správný výběr vám totiž může pomoci prodat rychle, bez problémů a za maximum, nesprávný k opaku. Jak tedy na správný výběr?
V článku zjistíte, že pro výběr je zásadní:
Jako developer potřebujete k úspěchu svého projektu nejdříve vybrat vhodný pozemek, sehnat veškeré potřebná potvrzení k výstavbě, zvolit atraktivní typ, design a dispozice nemovitostí, získat dostatek financí, začít stavět a již během toho odstartovat propagaci a prodej nemovitostí. Více jsme se tím zabývali ve článku Na co si dát jako developer pozor při výstavbě nemovitostí.
K prodejní fázi pak potřebujete vytvořit grafiku projektu, marketingovou prezentaci, profesionální propagaci, zaměstnat profesionální prodejce, často i pomoci kupujícím s financováním a zajistit všechny potřebné smlouvy k uzavření prodeje. Více třeba ve článku Jak nejlépe prodat nemovitosti z developerského projektu.
Pokud pak nemáte plnohodnotné marketingové oddělení a finanční a právní poradce, je lepší zejména na prodejní fázi najmout realitní kancelář. Budete mít pak o starost méně. Jak vybrat tu správnou?
Při výběru realitní kanceláře musíte brát v potaz vše to, co od ní budete potřebovat, a často i mnohem více. Dle čeho tedy kancelář zvolit?
Vhodné je rozhodně vybrat takovou realitní kancelář, která za sebou již nějaké ty úspěšné developerské projekty má. U takové kanceláře totiž máte jistotu, že se nezalekne ani náročnějšího projektu, opravdu ví, co dělá, a zdárně vás zavede až do úspěšného finále.
Developerský projekt čítá často i několik desítek bytů nebo domů. Právě to je třeba brát na zřetel i při výběru realitní kanceláře a vybírat takovou, která si dokáže poradit s prodejem tolika nemovitostí najednou. Tomu by měl odpovídat počet jejich makléřů i velikost jejího marketingového nebo právnického oddělení, které bude k nemovitostem zpracovávat materiály i dokumenty.
Zejména u prvního developerského projektu může výrazně pomoci i odborná rada od lidí z oboru, kteří vědí, o jaké nemovitosti je enormní zájem a co kupci opravdu chtějí. Pokud navíc mají své vlastní architekty a designery, kteří dlouhodobě pomáhají lidem plnit jejich sny, může vás jejich pomoc opravdu posunout k úspěchu. Bez nich se totiž může velmi lehce stát, že postavíte kvalitní nemovitosti, která se ale nestrefí do vkusu a potřeb současných kupců.
V současnosti je mnohem méně kupců a konkurence mezi prodávanými nemovitostmi je relativně velká. Prodat rychle, výhodně a bez problémů tedy znamená udělat perfektní prezentaci a propagaci nemovitostí. Bez toho se stoprocentně neobejdete a buď prodáte za dlouho, za míň a proděláte, nebo třeba vůbec neuspějete.
V současnosti je tedy samozřejmostí, že vám realitní kancelář připraví projektovou grafiku, brožurky, dokumenty, webovou stránku i prezentační materiály. Mezi prezentační materiály by pak rozhodně měly patřit profesionální fotky (hned po home stagingu, zatraktivnění nemovitosti), videoprohlídky, 2D a 3D půdorysy, 3D video prohlídky či záběry z dronu.
Pokud se pak nemovitosti teprve staví nebo jsou bez vybavení, samozřejmostí je virtuální home staging nebo fotorealistické vizualizace nemovitosti (interiérů i exteriérů). Když vše tohle realitní kancelář dokáže rychle dodat, je to velké plus.
Důvěryhodnost je zásadní. Medializovaných kauz s podvodníky je totiž plný internet, a při nákupu nemovitosti jde navíc často o mnoho milionů korun. Proto je zásadní důvěryhodnost budovat a zvyšovat. Právě i s tím může pomoci realitní kancelář. Jedna cesta je skrze profesionální prezentaci a propagaci vašeho projektu a zákaznický servis, druhá cesta je skrze její vlastní pověst.
Realitní kanceláře si totiž svou pověst důkladně budují a snaží se zajistit klientům skrze důkladné prověřování nemovitostí maximální bezpečnost obchodu. U důvěryhodnějších realitních kanceláří si proto klienti za nemovitost klidně i rádi připlatí, ví, že jistota za to stojí. Z toho pak můžete těžit při samotném prodeji. Bezchybná pověst realitní kanceláře by proto měla být jedním ze základních rysů výběru.
Konkurence je obrovská a vše, co vás dostane před ní, se počítá. Proto rozhodně hledejte realitní kancelář s exkluzivními službami. Sem může patřit pomoc s financováním nákupu potenciálních kupců. Pokud má třeba realitní kancelář finanční poradce a sjednané výhodné podmínky hypotéky u některé z bank, je to rozhodně velká výhoda. Výhodou také je, pokud třeba pro úschovu financí před převodem používají ne jednoho advokáta nebo notáře, ale rovnou dva, kteří se navzájem kontrolují.
My v RE/MAX Delux z Brna splňujeme většinu zmíněných bodů a ve třech bodech jsme navíc bezkonkurenční. Oč jde?
Chcete mít partnera, který vám zajistí úspěch developerského projektu? Ozvěte se.
Vždy jsem se upřímně zajímala o lidi, jejich příběhy a prožitky, úspěchy i nezdary, radosti či trápení. Stejně jako každý z nás máme svůj jedinečný životní příběh, ten svůj by mohla vyprávět i každá nemovitost. A ať chceme nebo ne, s našimi nemovitostmi jsme více či méně citově spjatí. Emoce či komplikované životní okolnosti mnohdy provází i samotný prodej nemovitosti, proto někdy není jednoduché se správně a s odstupem rozhodnout. Toto si uvědomuji, a proto ke každému prodávajícímu přistupuji individuálně a s respektem k jeho potřebám.
Díky svému vnitřnímu nastavení chápu práci realitního makléře v první řadě jako službu lidem, proto je mým cílem pro Vás udělat maximum a naplnit Vaše očekávání.
V práci realitního makléře se spojily moje předchozí profesní zkušenosti z více oborů včetně marketingu a obchodu s dlouholetým osobním zájmem o reality.
Kromě empatie a lidského přístupu klienti na mé práci oceňují svědomitost, pragmatismus a schopnost vyřešit problémy. Za neméně důležité já sama považuji profesionální a férové jednání i ke kupujícím, jelikož realitní transakce by měla být založena na důvěře a respektu tak, aby byly všechny strany s výsledkem spokojené.
Velmi ráda si poslechnu Váš příběh a pomůžu Vám s Vaší nemovitostí naložit co nejlépe!