Jako developer, který nemá profesionální marketingové oddělení, stojíte často před zásadní volbou – jakou realitní kancelář oslovit. Správný výběr vám totiž může pomoci prodat rychle, bez problémů a za maximum, nesprávný k opaku. Jak tedy na správný výběr?
V článku zjistíte, že pro výběr je zásadní:
Jako developer potřebujete k úspěchu svého projektu nejdříve vybrat vhodný pozemek, sehnat veškeré potřebná potvrzení k výstavbě, zvolit atraktivní typ, design a dispozice nemovitostí, získat dostatek financí, začít stavět a již během toho odstartovat propagaci a prodej nemovitostí. Více jsme se tím zabývali ve článku Na co si dát jako developer pozor při výstavbě nemovitostí.
K prodejní fázi pak potřebujete vytvořit grafiku projektu, marketingovou prezentaci, profesionální propagaci, zaměstnat profesionální prodejce, často i pomoci kupujícím s financováním a zajistit všechny potřebné smlouvy k uzavření prodeje. Více třeba ve článku Jak nejlépe prodat nemovitosti z developerského projektu.
Pokud pak nemáte plnohodnotné marketingové oddělení a finanční a právní poradce, je lepší zejména na prodejní fázi najmout realitní kancelář. Budete mít pak o starost méně. Jak vybrat tu správnou?
Při výběru realitní kanceláře musíte brát v potaz vše to, co od ní budete potřebovat, a často i mnohem více. Dle čeho tedy kancelář zvolit?
Vhodné je rozhodně vybrat takovou realitní kancelář, která za sebou již nějaké ty úspěšné developerské projekty má. U takové kanceláře totiž máte jistotu, že se nezalekne ani náročnějšího projektu, opravdu ví, co dělá, a zdárně vás zavede až do úspěšného finále.
Developerský projekt čítá často i několik desítek bytů nebo domů. Právě to je třeba brát na zřetel i při výběru realitní kanceláře a vybírat takovou, která si dokáže poradit s prodejem tolika nemovitostí najednou. Tomu by měl odpovídat počet jejich makléřů i velikost jejího marketingového nebo právnického oddělení, které bude k nemovitostem zpracovávat materiály i dokumenty.
Zejména u prvního developerského projektu může výrazně pomoci i odborná rada od lidí z oboru, kteří vědí, o jaké nemovitosti je enormní zájem a co kupci opravdu chtějí. Pokud navíc mají své vlastní architekty a designery, kteří dlouhodobě pomáhají lidem plnit jejich sny, může vás jejich pomoc opravdu posunout k úspěchu. Bez nich se totiž může velmi lehce stát, že postavíte kvalitní nemovitosti, která se ale nestrefí do vkusu a potřeb současných kupců.
V současnosti je mnohem méně kupců a konkurence mezi prodávanými nemovitostmi je relativně velká. Prodat rychle, výhodně a bez problémů tedy znamená udělat perfektní prezentaci a propagaci nemovitostí. Bez toho se stoprocentně neobejdete a buď prodáte za dlouho, za míň a proděláte, nebo třeba vůbec neuspějete.
V současnosti je tedy samozřejmostí, že vám realitní kancelář připraví projektovou grafiku, brožurky, dokumenty, webovou stránku i prezentační materiály. Mezi prezentační materiály by pak rozhodně měly patřit profesionální fotky (hned po home stagingu, zatraktivnění nemovitosti), videoprohlídky, 2D a 3D půdorysy, 3D video prohlídky či záběry z dronu.
Pokud se pak nemovitosti teprve staví nebo jsou bez vybavení, samozřejmostí je virtuální home staging nebo fotorealistické vizualizace nemovitosti (interiérů i exteriérů). Když vše tohle realitní kancelář dokáže rychle dodat, je to velké plus.
Důvěryhodnost je zásadní. Medializovaných kauz s podvodníky je totiž plný internet, a při nákupu nemovitosti jde navíc často o mnoho milionů korun. Proto je zásadní důvěryhodnost budovat a zvyšovat. Právě i s tím může pomoci realitní kancelář. Jedna cesta je skrze profesionální prezentaci a propagaci vašeho projektu a zákaznický servis, druhá cesta je skrze její vlastní pověst.
Realitní kanceláře si totiž svou pověst důkladně budují a snaží se zajistit klientům skrze důkladné prověřování nemovitostí maximální bezpečnost obchodu. U důvěryhodnějších realitních kanceláří si proto klienti za nemovitost klidně i rádi připlatí, ví, že jistota za to stojí. Z toho pak můžete těžit při samotném prodeji. Bezchybná pověst realitní kanceláře by proto měla být jedním ze základních rysů výběru.
Konkurence je obrovská a vše, co vás dostane před ní, se počítá. Proto rozhodně hledejte realitní kancelář s exkluzivními službami. Sem může patřit pomoc s financováním nákupu potenciálních kupců. Pokud má třeba realitní kancelář finanční poradce a sjednané výhodné podmínky hypotéky u některé z bank, je to rozhodně velká výhoda. Výhodou také je, pokud třeba pro úschovu financí před převodem používají ne jednoho advokáta nebo notáře, ale rovnou dva, kteří se navzájem kontrolují.
My v RE/MAX Delux z Brna splňujeme většinu zmíněných bodů a ve třech bodech jsme navíc bezkonkurenční. Oč jde?
Chcete mít partnera, který vám zajistí úspěch developerského projektu? Ozvěte se.
Od roku 2006 se věnuji financování nemovitostí, za tu dobu jsem zprostředkoval úvěry za cca 1,5 miliardy Kč. Protože jsem chtěl svým klientům dopřát celkový KVALITNÍ SERVIS POD JEDNOU STŘECHOU, rozhodl jsem se proto navázat spolupráci s RE/MAXem. Postupně jsem se vypracoval na špičku nejen naší kanceláře, ale i v Brně.
Můj tým pracuje s nejmodernější technikou, jako jsou videoprohlídky, homestaging, virtuální 3D prohlídky nebo třeba digitální staging nemovitostí. Nejčastější prodejní technikou je aukce, kdy jsme schopni výrazně navýšit cenu nemovitosti. Za poslední rok jsem prodal nebo rezervoval nemovitosti za téměř 100 mil. Kč s průměrným navýšením prodejní ceny o 17 %!
To je i důvodem, proč 90 % mých obchodů je právě z DOPORUČENÍ spokojených klientů.
A jaké vlastnosti mě vystihují? Profesionalita, aktivní přístup, energičnost, asertivní jednání, flexibilita, kreativita, schopnost řešit každý problém, vytrvalost, touha vítězit, empatie, mám rád lidi a mám i smysl pro humor. Sice mému specifickému humoru ne vždy každý rozumí, ale patří ke mně. A život nemůže být jen vážný.
Takže jeden vtip o našem oboru:
Khon se rozhodl prodat svůj dům a předal celou záležitost agentovi. Ten napsal inzerát, takový ten standartní, který se nádherně čte.
Khon si ho přečetl a zeptal se: "To je všechno pravda?"
"Samozřejmě, proč se ptáte?"
"Stornujte to. Ten dům je příliš dobrý na to, abych ho prodal!"
Neváhejte mne kontaktovat, budu se těšit na spolupráci s Vámi!