Obvykle 70 % realitních makléřů nevydrží v oboru déle než jeden rok. Vysoce konkurenční prostředí je semele. Jak se tedy stát úspěšným realitním makléřem? Jedna z cest je získat konkureční výhodu použitím užitečných mobilních a webových aplikací nebo nástrojů. V článku jich nabízíme hned 14.
V článku se dozvíte:
Při provizi 5 % za prodej nemovitosti dostanete jako realitní makléř z prodeje nemovitosti v hodnotě 10 miliónů korun 250 tisíc. To zní skvěle. Bohužel je na trhu tak velká konkurence, že i přesto většina realitních makléřů neuspěje. Více jsme se tomu již věnovali ve článku Jak se stát úspěšným realitním makléřem.
Dnes se budeme věnovat tomu, jak nepracovat tvrdě, ale chytře. Jedním ze způsobů, jak to dělat, je používat užitečné aplikace nebo nástroje. Jaké aplikace nebo nástroje byste rozhodně neměli minout?
Sociální sítě jsou základ. Kdo není na sociálních sítích, jako by nebyl. Jsou proto i důležitým nástrojem pro budování značky a zvyšování kredibility. Mezi nejoblíbenější sociální sítě u nás patří Facebook a YouTube. Zkušenost s nimi má 89 % lidí. Za nimi následuje Instragram (57 % lidí) a Pinterest (37 %). Na další místě je Twitter (28 %), LinkedIn (28 %), Tiktok (22 %) a Snapchat (18 %).
Sdílejte na nich recenze na svou práci, videorecenze, inzeráty, vaše i cizí relevantní články, letáky, propagační materiály nebo cokoliv dalšího, co vám přijde důležité pro sebepropagaci a upevnění vaší důvěryhodnosti a kompetentnosti.
Více jsme o sociálních sítích psali již ve článku Proč byste měli jako realitní makléři používat sociální sítě a jak na ně a o propagaci zas ve článcích 10 tipů, jak inzerovat nemovitost, Vliv vizualizace, 3D virtuálních prohlídek a videoprohlídek na prodej nemovitosti a Vliv prezentace nemovitosti skrze unikátní webovou stránku na její prodej.
Dalším místem, na které nesmíte při prezentaci svého jméno a služeb zapomenout, je Google. Právě ten vám totiž snadno umožní vytvořit si firemní profil, kde si o vás mohou zákazníci něco přečíst, hodnotit vás nebo si číst vaše hodnocení.
Na recenze rozhodně doporučujeme odpovídat. Čím více se pak budete o profil starat, aktualizovat ho a dávat na něj například nové články, tím důležitější pro Google budete. Obdobně to platí i pro firemní profil na Firmy.cz.
zdroj: canva.com
Canva je bezplatný grafický online editor, s jehož pomocí zvládne udělat profesionální grafiku i úplný začátečník. V této aplikaci totiž upravujete grafické návrhy pomocí pouhého uchopení prvku a jeho vložení. Dokážete tedy snadno vytvořit atraktivní grafický materiál, jako jsou třeba obrázky, prezentace, plakáty nebo letáky.
S Canva tedy lehce zhotovíte na sociální sítě obrázek k inzerátu, pozvánku na prohlídku nebo třeba vizuálně atraktivní nabídku svých služeb. Budete působit profesionálně, důvěryhodně, neodradíte, vzbudíte zájem a lidé vám napíšou.
Retouch je mobilní aplikace, která slouží ke snadnému a bezchybnému odstraňování rušivých objektů z fotografií. Pokud tedy něco vyfotíte, aniž byste si všimli nějakého rušivého objektu, snadno jej tahem prstu odstraníte. S pomocí této aplikace tedy vytvoříte atraktivnější fotky bez rušivých elementů. Díky přesně takovým fotkám pak uděláte větší dojem a ušetříte čas, který byste jinak museli věnovat opakovanému focení.
Pokud nejste profesionál, jen málokdy vyfotíte bezchybnou fotku. Fotky často potřebují oříznou, doostřit nebo třeba vyladit světlo a barvy. A právě k tomu slouží aplikace Snapseed. Ta je profesionálním fotoeditorem, díky němuž svými fotkami nadchnete. Vše je navíc snadné a intuitivní.
Neumíte dobře psát nebo nejste dostatečně kreativní? Řešení může být i umělá inteligence ChatGPT. Jde o chatovacího robota, kterému stačí napsat, co potřebujete napsat, a on vám to ihned napíše.
Chatbot je vhodný zejména k psaní jednodušších věcí, jako jsou popisky, krátké texty, ale slouží i k inspiraci. Lze ho tak použít třeba k psaní inzerátů. Stačí mu zadat všechny potřebné parametry nemovitosti a vyzvat ho, aby s pomocí nich sepsal atraktivní inzerát. Výsledek budete muset určitě ještě upravit, ale i tak vám může ChatGPT ušetřit spoustu práce.
Potřebujete hezký prezentační obrázek, nejlépe hned? Také s tím vám může pomoci umělá inteligence. Mezi tři nejpoužívanější patří DALL-E 2, Midjourney a Craiyon. Ve všech případech vytvoří umělá inteligence obrázek dle vašeho zadání. Stačí jen krátký popisek, co obrázku má být. Horní čtyři obrázky vznikly za pár vteřin po zadání "real state agent".
Problém může být, že DALL-E2 je zdarma jen na omezený počet obrázků měsíčně a musíte být k registraci pozváni. Midjourney si můžete na omezenou dobu vyzkoušet a následně musíte platit za 200 obrázků měsíčně 10 dolarů. Jen Craiyon je zcela zdarma.
Ať už však vyberete jakýkoliv z nástrojů, získáte na přání a do několika vteřin, maximálně za minutu dvě, často až fotorealistické obrázky – to vše bez nutnosti utrácet peníze za grafiky.
S platformou Later můžete propojit všechny vaše profily na sociálních sítích a lehce do nich najednou vkládat příspěvky. Výhoda Lateru je tedy fakt, že z jednoho místa dokážete snadno spravovat všechny profily a vložit do nich stejný příspěvek. Ušetříte tedy spoustu času, a navíc budete mít vždy přehled, kam jste co vložili.
Pokud ještě nepoužíváte Google kalendář v mobilu, hned s tím začněte. Pohlídá za vás všechny vaše naplánované schůzky a sjednané termíny, a pokud se nějaký z nich bude blížit, včas vás upozorní. S dobře nastaveným Google kalendářem se vám tedy nestane, že byste něco zmeškali. Navíc nebudete muset na vše pořád myslet. Google kalendář na to bude myslet za vás.
zdroj: todoist.com
Todoist je intuitivní a přehledná aplikace, díky které hravě zvládnete plánování úkolů i jejich správu. Aplikace navíc nabízí motivační prvky, které z plnění úkolů udělají hru. Je tedy vhodná pro každého, kdo má problém plnit to, co si naplánoval, popřípadě chce mít ve všem přehled, aniž by si to musel pamatovat. Aplikaci můžete mít na mobilu i v počítači.
Další ideální nástroj makléře, který vám zjednoduší práci, je aplikace Zoom. Zoom je jednoduchý a intuitivní nástroj pro online videokonference a meetingy. Stačí se zdarma zaregistrovat, vytvořit místnost a dalším účastníkům zaslat vytvořenou URL adresu, skrze kterou se přihlásí k hovoru. Poté s nimi již můžete hovořit nebo jim třeba vysvětlit cokoliv s pomocí sdílené plochy na vašem počítači.
Nemusíte tedy kamkoliv jezdit, abyste viděli klienty naživo a třeba jim vysvětlili vše ohledně smluv. S pomocí Zoomu se s nimi jednoduše spojíte a smlouvu jim ukážete ve wordu na obrazovce. Úspora často i několika hodin cesty za klientem je jistá.
Loom je webová aplikace, která vám umožní natáčet 5minutová videa, na kterých je vidět to, co děláte na ploše. Snadno si tedy pro klienta připravíte vysvětlení k zaslané smlouvě či jiným dokumentům tak, aby vše viděl na vlastní oči. Ušetříte tím spoustu času vysvětlováním problémům po telefonu nebo e-mailu, kdy si vlastně sami ani nejste jisti, na co se klient zrovna kouká.
iKatastr2 je mobilní nebo webová aplikace, která vám usnadní zjišťování majitelů nemovitosti. Díky ní tedy lehce a rychle dokážete přímo u klienta ověřit vlastnické poměry dané nemovitosti. Co víc si přát.
Tato mobilní aplikace usnadní práci každému, kdo potřebuje vytvářet půdorysy nemovitosti. CamToPlan převádí měření kamerou přímo na výkres. Je tak nedocenitelný pomocník realitního makléře.
Chcete vědět více o tom, co pomůže realitnímu makléři uspět v kariéře? Ozvěte se.
K realitám jsem se dostal po mnoholeté práci ve stavebnictví. A jelikož jsem dostal možnost pracovat pro REMAX, nejznámější značku v oboru nejen u nás ale i na světě, moje volba byla jasná! Vybral jsem si kancelář REMAX Delux, která je v současné době jednou z nejúspěšnějších kanceláří v ČR.
Na remaxu mě zaujal zejména velice propracovaný vzdělávací systém, který ze mě udělal profesionála v oboru realit a dále individuální přístup ke každému klientovy s ohledem na jeho potřeby. Také etický kodex, kterým se musí každý makléř řídit najdete jen málo kde.
Realitní business se v současné době posouvá každým dnem dál a technologie které dnes mám k dispozici mne umožňují prezentovat Vaši nemovitost způsobem před několika lety takřka nevídaným. Prezentace Vaší nemovitosti formou videoprohlídky, virtuální prohlídky, nafocení profesionálním fotografem, home staging a spoustu dalšího, je pro mě při prezentaci Vaší nemovitosti naprostou samozřejmostí. Díky takto propracovanému marketingu se nám daří prodávat Vaše nemovitosti až za o 17 % vyšší cenu než u konkurence.
Jelikož je práce realitního makléře velice různorodá, stala se pro mě nejen prací, ale i koníčkem a životním stylem. Budu rád, když budu moci pomoct či poradit i Vám!