Chcete uspět s developerským projektem a prodat všechny nemovitosti za maximum? Zásadní je představit co největšímu počtu zájemců nabídku, která je atraktivnější a důvěryhodnější, než nabízí konkurence. Jak na to?
V článku zjistíte, že zásadní je:
Ty tam jsou doby, kdy bylo na každou nemovitost několik desítek zájemců. Úroková sazba hypoték se drží stále vysoko, v listopadu 2024 byla na průměrné hodnotě 5,34 %. Úspěch každého rychlého a výhodného prodeje dnes proto stojí na atraktivitě, důvěryhodnosti a skvělé propagaci nabídky. Dvojnásob to platí pro nemovitosti, které se teprve staví. Jak nemovitosti z developerského projektu prodat?
Zdroj: hypoindex.cz
Pro úspěch developerského projektu je zásadní například jeho atraktivita, důvěryhodnost, propagace i doplňkové služby. Zejména fázi před stavbou jsme se více věnovali již ve článku Na co si dát jako developer pozor při výstavbě nových nemovitostí. Jak tedy můžete ovlivnit úspěch a navýšit zisk z takového projektu?
Atraktivitu nemovitostí samozřejmě zvyšuje jejich vhodné umístění. Pokud máte pozemek v atraktivní oblasti, kde je dobrá občanská vybavenost, máte zpola vyhráno. Například o byty v Praze bude zájem vždy. Zvolte tedy pro váš projekt již od počátku vhodnou lokaci a podpořte tím jeho úspěch.
Zásadní je též volba typu nemovitostí. Pokud postavíte menší byty, nejspíš projekt prodáte rychleji a snáze, než když postavíte velké, luxusní a drahé byty nebo domy. Myslete na to.
Důležitý je také design i celkový vzhled domů, úložné prostory bytů, použitý materiál i technologie, perfektně provedená stavba, vyřešená parkovací místa, výsadba zeleně a mnohé další. To vše může oddělit úspěšný projekt od toho neúspěšného, zásadně ziskový projekt od toho málo ziskového, nebo dokonce prodělečného.
Myslete také na to, že potenciální kupci mají často zájem o nemovitosti na míru. Proto je důležité dobře vymyslet systém klientských změn, aby si mohl kupec byt nebo dům předem přizpůsobit. Pokud jim tuto možnost nabídnete a vymyslíte to tak, aby to pro vás nebylo prodělečné a frustrující, máte vyhráno.
Stěžejní je samozřejmě celková prezentace projektu. Projekt by měl být prezentován atraktivně, profesionálně a důvěryhodně. Jak na to?
Díky vhodné prezentaci zajistíte, že si potenciální zákazník vašeho projektu mezi konkurencí všimne.
Bannery pro projekt Rezidence Dolní Loučky
Stejně zásadní jako důvěryhodná, profesionální a atraktivní prezentace je také dostatečná propagace projektu i prodávaných nemovitostí. Ani ty nejkrásnější fotky nemovitosti vám totiž nejsou k ničemu, když se nedostanou k těm správným očím.
Kde všude můžete nemovitosti a developerský projekt prezentovat?
Díky kvalitní propagaci zajistíte, že se váš projekt dostane k těm správným očím a opravdu uspěje.
Důvěryhodnost projektu je zásadní, zejména pokud ještě není hotový. Tehdy bez ní jen těžko nalákáte kupce. Důvěryhodnost lze pak projektu dodat kladnými referencemi, minulými úspěšně dokončenými projekty nebo třeba spojením s důvěryhodnými partnery. Tím partnerem může být například i realitní kancelář, která se za vás postaví a pomůže vám s prezentací, propagací a prodejem.
Zásadní složkou prodeje je také bezchybný zákaznický servis. Důležití jsou proto perfektně vyškolení prodejci, kteří dokáží pohotově a rychle s kupcem vyřešit vše podstatné. Samozřejmostí je také chat na webu s AI, která již dnes dokáže kupci poskytnout ihned mnoho odpovědí.
Samozřejmostí je profesionální právní dokumentace na míru. Zpravidla budete potřebovat rezervační smlouvy, smlouvy o smlouvě budoucí, kupní smlouvy, předávací protokoly a zprostředkovatelské smlouvy, pokud budete chtít spolupracovat s realitní kanceláří.
Výhodou může být i spolupráce s finančními poradci, kteří pomohou kupcům s rychlým a úspěšnějším vyřízením hypoték k nákupu nemovitosti. Většina kupců totiž stále kupuje přes hypotéku, přičemž její sjednávání i možnost v něm neuspět může prodej zdržet, nebo dokonce zastavit. To pak vede k delšímu času prodeje a menším ziskům. Pokud svým klientům i s tímto pomůžete, budete zas o krok blíž k úspěšnějšímu projektu.
Již samotná stavba projektu je náročná. Starat se pak přitom navíc i o jeho prezentaci a prodej může být už moc. Proto je často výhodnější si na prodej najmout profesionály. Jen ti dnes zaručí úspěšný a rychlý prodej za maximum. Navíc díky tomu budete mít hodně času pohlídat si opravdu kvalitu stavby. O jejich výběru jsme psali již ve článku Jak si vybrat vhodnou realitní kancelář pro developerský projekt.
Například my v RE/MAX Delux jsme za tímto účelem vyvinuli profesionální systém Delux Develop. S jeho pomocí můžete jako developer snadno získat vše potřebné pro prodej.
Skrze Delux Develop získáte potřebnou grafiku, prezentační materiál, právní dokumentaci a web a sjednáte si propagaci i zákaznický servis. Více se můžete dočíst například v brožurce k Delux Develop nebo v článku Jak uspět s developerským projektem. Vaše webová stránka pak může vypadat třeba jako v případě developerského projektu Apartmány Plešivec nebo Vila domy Pod hvězdárnou.
Velkou výhodou spolupráce s RE/MAX Delux je i možnost inzerce projektu na našem webu i sociálních sítích, na webu RE/MAX Česko a na mezinárodním webu RE/MAX. Vaše nemovitosti díky tomu bude nabízet přes 145 tisíc makléřů ve 100 zemích světa. To nikde jinde nezískáte.
Zároveň RE/MAX Delux patří k realitním kancelářím s neotřesitelnou důvěryhodností. Na Google a Firmy.cz máme téměř 1 500 recenzí s téměř dokonalým průměrným hodnocením 4,9/5 a více než 120 videorecenzí na webu. Dosáhli jsme toho dokonalými službami i tím, že si vybíráme, co nabízíme. Což naši klienti vědí a rádi si za jistotu připlatí. Toho pak můžete využít i vy při prodeji.
Chcete nejlépe prodat developerský projekt? Ozvěte se.
K realitám jsem se dostal po mnoholeté práci ve stavebnictví. A jelikož jsem dostal možnost pracovat pro REMAX, nejznámější značku v oboru nejen u nás ale i na světě, moje volba byla jasná! Vybral jsem si kancelář REMAX Delux, která je v současné době jednou z nejúspěšnějších kanceláří v ČR.
Na remaxu mě zaujal zejména velice propracovaný vzdělávací systém, který ze mě udělal profesionála v oboru realit a dále individuální přístup ke každému klientovy s ohledem na jeho potřeby. Také etický kodex, kterým se musí každý makléř řídit najdete jen málo kde.
Realitní business se v současné době posouvá každým dnem dál a technologie které dnes mám k dispozici mne umožňují prezentovat Vaši nemovitost způsobem před několika lety takřka nevídaným. Prezentace Vaší nemovitosti formou videoprohlídky, virtuální prohlídky, nafocení profesionálním fotografem, home staging a spoustu dalšího, je pro mě při prezentaci Vaší nemovitosti naprostou samozřejmostí. Díky takto propracovanému marketingu se nám daří prodávat Vaše nemovitosti až za o 17 % vyšší cenu než u konkurence.
Jelikož je práce realitního makléře velice různorodá, stala se pro mě nejen prací, ale i koníčkem a životním stylem. Budu rád, když budu moci pomoct či poradit i Vám!