Již prodej klasického bytu nebo domu dnes není žádná procházka růžovým sadem. Dvojnásobný problém je to pak v případě luxusní vily, domu nebo bytu na prodej. V čem se liší prodej luxusní nemovitosti od té klasické a jak takovou luxusní nemovitost opravdu dobře prodat? Čtěte.
O čem se v článku dočtete:
Mezi luxusní nemovitosti patří luxusní vily, domy nebo byty v prestižních lokalitách (centrum Prahy nebo Brna). A co dělá z vil, domů nebo bytů krom lokality luxusní nemovitosti?
Základní problém luxusních vil, domů nebo bytů na prodej je zejména to, že tyto nemovitosti jsou zcela neporovnatelné s jinými nemovitostmi ve stejné lokaci. Obtížně tedy určíte jejich prodejní cenu.
Další problém je, že jejich cena zpravidla přesahuje 10 miliónů korun. Zájemců o takové nemovitosti je tedy méně, často jsou mezi nimi i cizinci a mnohdy pouze jejich prostředníci. Je tu tedy obrovský důraz na propagaci nemovitosti, schopnosti jednat i další služby.
Na co tedy klást důraz při prodeji luxusní nemovitosti? Pojďme si to rozebrat.
Co luxusní nemovitosti, to zpravidla originál, proto takovou nemovitost nelze zpravidla porovnat s ostatními prodávanými nebo již prodanými nemovitostmi v okolí. Odhad ceny luxusní nemovitosti musíte tedy dělat samostatně a při jeho zpracování pečlivě vyhodnocovat všechny její specifika.
Správný odhad tržní ceny takové nemovitosti tedy vyžaduje obrovské zkušenosti i perfektní znalost trhu. Pomoc vám v tom může třeba článek Jak na správný odhad nemovitosti. Částečnou oporou může být i služba online odhad nemovitosti zdarma. Pokud ale tápete, rozhodně doporučujeme objednat si odhad od odborníka, který má s odhadem cen luxusních nemovitostí zkušenosti. Neprohloupíte.
Kvůli unikátnosti každé luxusní nemovitosti a její vysoké ceně je pro její prodej zásadní perfektní prezentace. Při výběru těchto nemovitostí totiž hraje prim jejich vizuální stránka a jejich kupci požadují tu nejvyšší možnou kvalitu, kterou je potřeba odprezentovat. Součástí toho je home staging a vhodná online prezentace. Jak na ně?
Nedílnou součástí prezentace je home staging, tedy úprava interiéru za účelem zvýšení atraktivnosti nemovitosti pro kupce. Design interiéru by měl být v tomto případě perfektní. Na rozdíl od obyčejných bytů nebo domů by měl dávat interiér luxusních nemovitostí na odiv luxus a může být i avantgardnější. Vybavení by mělo být nadčasové.
Dojem můžete podpořit také vkusně zakomponovanými uměleckými díly nebo exotickými doplňky. Vše by ale vždy mělo být v souladu se zbytkem nemovitosti. Jen tak bude mít klient dokonalý dojem z fotek i další online prezentace, a nakonec i z návštěvy.
Krom profesionálních fotek je nedílnou součástí propagace luxusních nemovitostí taky propagační webová stránka, půdorys, videoprohlídka, vizualizace a 3D prohlídka nemovitosti. Všechno to by mělo být samozřejmě v té nejvyšší možné kvalitě a podpořené profesionálně otextovaným webem i inzerátem. Nezapomeňte přidat i anglickou nebo německou verzi. Více jsme o tom psali třeba ve článcích Vliv unikátní webové stránky nemovitosti na její prodej nebo Vliv videoprohlídek, 3D virtuálních prohlídek a vizualizací domů a interiérů na prodej.
Samozřejmostí je inzerce na všech velkých realitních portálech u nás i v cizině. O opravdu drahé luxusní nemovitosti mají totiž zájem i cizinci, s kterými je nutné počítat. Nevyhnete se proto pravděpodobně ani jednání v cizím jazyce. Více jsme o tom psali ve článku 10 tipů, jak úspěšně inzerovat nemovitost.
Protože jsou kupci zpravidla velmi zámožní nebo cizinci, vyžadují i vyšší standard veškerého prodejního servisu. Počítejte tedy krom již výše zmíněného i s vyššími nároky na komunikaci, jednání, prohlídky, hladký a bezproblémový průběh prodeje i právní i administrativní náležitosti – často v cizím jazyce.
Rozřešení této otázky je vlastně docela jednoduché, pokud nedokážete profesionálně odhadnout cenu, připravit nemovitost k prodeji a profesionální prezentaci, vytvořit perfektní prezentační materiál a postarat se o hladký průběh celého prodeje, pak rozhodně sáhněte po realitní kanceláři.
Kvalitní realitní kancelář se dokáže postarat nejen o vše potřebné, ale dokáže také odhadnout potenciál nemovitosti. Její konečná prodejní cena proto může být i o několik miliónů vyšší, než je počáteční odhad její ceny. Jak ale takovou realitní kancelář vybrat?
Vhodná realitní kancelář pro prodej luxusních nemovitostí by měla splňovat hned několik podmínek:
Na vše z toho se poptejte a zkuste po těchto informacích pátrat i na internetu. Více jsme o tom psali ve článku Jak vybrat vhodného realitního makléře.
Kancelář RE/MAX Delux byla 3x za sebou vyhlášena nejlepší realitní kanceláří Moravy a naši makléři získali i několik mezinárodních uznání. Mimo to disponujeme nejmodernější technologií a přístupy. Postarat se o profesionální odhad ceny, přípravu, prezentaci i prodej nemovitosti a administrativu s tím spojenou pro nás tedy není problém.
Automaticky navíc k prodeji získáte webovou stránku v češtině a angličtině. Jednu takovou webovou stránku si můžete prohlédnout i v případě prodeje Barokní sýpky ve vesnici Zlosyn.
Další naší výhodou je, že námi prodávané nemovitosti jsou inzerované i na české oficiální stránce RE/MAXu a skrze ni se dostanou do 100 zemí světa, kde má RE/MAX své zastoupení. Samozřejmá je tedy inzerce i v anglickém jazyce.
Obvykle pak díky znalosti trhů a trendů a všech prodejních technik dokážeme původní prodejní cenu nemovitosti navýšit až o 17 %. Tomu odpovídají i četné kladné videorecenze nebo průměrné hodnocení 4,9/5 na Google a 4,9/5 na Firmy.cz.
Naše pověst nás pak předchází a kupující ví, že námi prodávané nemovitosti jsou důkladně prověřené a že jim při jejich nákupu nehrozí žádný problém ani nemilé překvapení. Proto jsou ochotni si za tuto jistotu připlatit. Zkusíte to také s námi?
Chcete vědět víc o prodeji luxusních nemovitostí nebo rovnou jednu prodat s námi? Ozvěte se.
Jsem součástí realitní kanceláře RE/MAX již 16 let. 💙
Už si ani nedovedu představit, že by RE/MAX nebyl součástí mého života, mé rodiny, mě...
Začalo to v roce 2008, kdy jsme založili v Ostravě s nejbližší rodinou realitní kancelář RE/MAX Profit a od té doby jsme s Profitem ušli pěknou cestu plnou neskutečných příběhů, ale jak se říká člověk míní, život mění.
Během tohoto období jsem mohla pomoci velkému množství klientů.
Nesmírně si vážím jejich důvěry a je pro mě ctí, že mi svěřili péči o jejich nemovitosti, sny a investice. Nebýt těchto skvělých klientů a každé úžasné spolupráce, nemohla bych růst a pracovně se rozvíjet. S pokorou přijímám každou zkušenost, kterou mi tento obor přináší. Mám to štěstí, že mohu dělat to, co mě baví a naplňuje.
Těším se na každý jednotlivý životní příběh, Vaše zkušenosti a každou Vaši nemovitost.
Pro své klienty chci jen to nejlepší. Chtěla bych každému, kdo se na mě obrátí dopřát přesně to, co bych si sama od svého makléře přála. Maximální péči, lidskost a pohodlí.