Prodáváte nemovitost v Brně bez realitky a chcete vědět, jak na to? Zjistěte, jaký má tento prodej specifika a jak prodej domu, bytu, pozemku nebo chalupy v Brně zvládnout rychle, bez problémů a za maximum.
Co se v článku dozvíte?
Ceny nemovitostí jsou v Brně hned po Praze nejvyšší v České republice. Brnu se navíc také v minulých letech nevyhnul velký pokles i růst cen. Zatímco průměrná cena prodávaného bytu dosahovala ještě v dubnu 2022 hodnoty 8,134 miliónů Kč, o rok později klesla na 6,54 miliónů Kč a v červnu 2024 vzrostla na 7,659 miliónů Kč. Vývoj cen je zde tedy velmi dynamický – během roku dokázaly klesnout o téměř 20 % a následně vzrůst o takřka 17 % - více také v článku Jaký bude vývoj cen nemovitostí v roce 2024.
Zdroj: data.brno.cz
Zásadní navíc je, že jde pouze o průměrnou cenu bytu. Nové nebo renovované byty v centru si vysokou cenu zčásti udržely i během krize a jejich cena začala následně opět rychle růst, kdežto cena starších bytů a bytů před rekonstrukcí na periférii nebo v sídlištích během krize výrazně klesala a začala růst jen pomalu. Z toho důvodu je pro prodej nemovitosti zásadní přesně odhadnout její současnou tržní cenu. Na co dalšího si musíte dát při prodeji bytu, domu, pozemku nebo chalupy v Brně a bez realitky pozor?
Protože se ceny v Brně dynamicky mění a existují mezi nimi velké rozdíly v závislosti na čtvrti i stavu/stáří nemovitosti, doporučujeme odhad ceny nemovitosti nepodcenit. Snadno totiž můžete zvolit buď nízkou, nebo příliš vysokou cenu. S nízkým odhadem ceny nemovitost sice prodáte rychle, ale proděláte klidně i milióny. S vysokým odhadem pak prodáte za dlouho, nebo vůbec.
Nedoporučujeme také měnit cenu během prodeje. Pokud cenu zvýšíte, můžete ztratit současné zájemce, a pokud snížíte, vzbudíte tím nedůvěru u těch, kteří již nabídku viděli. Zásadní je proto již od počátku udávat správnou cenu. S tím vám pomůže i online odhad ceny nemovitosti zdarma, který nabízí mnoho soukromníků – více v článku Jak na správný odhad ceny nemovitosti.
Nezanedbejte také home staging, zatraktivnění nemovitosti k prodeji. Ukliďte tam, vymalujte stěny bílou, vyhoďte starý a tmavý nábytek a přebytečné harampádí a opravte všechny viditelné vady. Nemovitost díky tomu bude budit pozitivní dojem a vypadat prostornější a hezčí. Kupec se tak do ní snáze zamiluje. Více jsme o tom psali v článku Jak na home staging nemovitosti.
Až poté začněte s focením a natáčením prezentačního materiálu. Zhotovte určitě profesionální fotky, ale dobrý doplněk jsou i videoprohlídky, 3D virtuální prohlídky a 3D půdorysy. Více jsme se těmto materiálům věnovali třeba ve článku o tom, jak pomůžou prodeji vizualizace nebo videoprohlídky nemovitosti.
Když máte vytvořený kvalitní prezentační materiál, vytvořte jasný a stručný inzerát, který předá zájemcům všechny potřebné informace těmi správnými slovy. Vyhněte se v něm vatě i gramatickým chybám. Inzerát pak dejte spolu s fotkami a videi na všechny nejznámější realitní portály (Sreality.cz, Reality.IDNES.cz, ČESKÉREALITY.cz a Bezrealitky.cz apod.) i na sociální sítě (Facebook, Instagram, LinkedIn, X nebo třeba Youtube).
Vhodné je také dát letáky do schránek sousedů a sdílet inzerát na Facebooku ve skupině města nebo čtvrti. Skvěle funguje i reklamní plachta v místě nemovitosti nebo třeba prezentační web. Díky tomu všemu dostanete nabídku mezi všechny potenciální zájemce a prodáte rychleji a za víc (více v článku Jak úspěšně inzerovat nemovitost).
Rezervační smlouvu, předkupní smlouvu (smlouva o smlouvě budoucí kupní), kupní smlouvu i třeba smlouvu o úschově si nechte vždy udělat od advokáta. Určitě se nespokojte pouze se vzory z internetu. Prodej nemovitosti je specifický a případ od případu se velmi liší, proto je důležité mít přesnou smlouvu, abyste posléze nemuseli řešit problémy. Ty vás totiž mohou vyjít pěkně draho.
Důležité je k převodu peněz využít úschovy. Ta vám totiž garantuje, že když na kupce převedete nemovitost, opravdu dostanete své peníze, a kupci, že když zaplatí za nemovitost, opravdu ji získá. Při využití úschovy do ní totiž kupec vloží všechny peníze a vy z ní dostanete potvrzení, že tomu tak skutečně je. Až poté uděláte převod nemovitosti zápisem do katastru nemovitostí. Jakmile bude nemovitost přepsaná, získáte své peníze z úschovy.
Nejlepší je pak využít bankovní úschovu, která je sice nejdražší, ale nejbezpečnější. Mimo to můžete použít také advokátní nebo notářskou úschovu. Více jsme o prodeji psali již ve článcích Kompletní průvodce prodejem domu nebo bytu, 5 tipů, jak úspěšně prodat byt a dům v roce 2024 nebo třeba 11 tipů, jak rychle prodat byt nebo dům v roce 2024.
Žádný z výše načrtnutých úkonů není úplně snadný. Kvalitní fotky nebo video bez dobré techniky a zkušeností neuděláte, cenu bez zkušeností také přesně neodhadnete, a to ještě zbývají smlouvy, rychlé vyselektování vážných zájemců, jejich prověření, smlouvání, prohlídky a bezproblémové předání. Pokud se v něčem z toho necítíte a chcete mít prodej bez rizika, rychle a za maximu, zkuste to spíš s realitní kanceláří.
S RE/MAX Delux prodáte bez problémů, rychle a za maximum. Díky znalosti trhu, trendů i použití nejmodernějších prezentačních a propagačních technologiích dokážeme často navýšit prodejní cenu nemovitosti až o 17 %. A nebudete první ani poslední, kdo si to ověřil. Na Google a Firmy.cz máme přes 1 300 recenzí s průměrným hodnocením 4,9/5, jsme čtyřnásobnými držiteli ocenění Realitní kancelář roku na Moravě a na webu nám nechalo více než 100 klientů videorecenze.
Chcete pomoc s prodejem bytu, domu, pozemku nebo chalupy v Brně? Ozvěte se.
“Věřím, že prostor, který nás obklopuje, ovlivňuje naši náladu, spokojenost 💫 i chuť do života.”
Nemovitosti a vše kolem bydlení je mojí vášní již od roku 2010, kdy jsem začínala jako interiérová designérka. Postupem času jsem zjistila, že cesta k vysněnému domovu začíná už samotným výběrem nemovitosti a často pokračuje její rekonstrukcí či úpravou. Tento proces mě přivedl k myšlence stát se průvodcem svých klientů od samého začátku – tedy už při výběru nemovitosti.
Díky své kombinaci zkušeností z realitního trhu a interiérového designu vidím v nemovitostech skrytý potenciál, umím navnímat daný prostor a ukázat ho zájemcům co nejatraktivněji. Spojuji kreativní přístup s organizační precizností, aby vše probíhalo hladce a bez stresu. Mojí prioritou je, aby se klienti cítili po celou dobu spolupráce jistě a měli pocit, že je o vše dokonale postaráno.
Pro práci v realitách jsem si po pečlivém uvážení vybrala právě značku RE/MAX se silným zázemím a propracovaným systémem vzdělávání, které mně neustále posouvá dál. V brněnském Deluxu mě pak nadchli energií - tahem na branku, příjemným prostředím a přátelským kolektivem.
Moderní digitální marketing je tu jedna z priorit – a to mě baví. 👍 Náš dosah, nejen na sociálních sítích, oslovuje opravdu velký počet lidí, čehož si cení každý prodávající. Současně dostáváme pozitivní zpětnou vazbu od zájemců na prohlídkách, kteří si chválí dostatek poskytnutých informací. Můžete tedy počítat s tím, že Vaši nemovitost představím zcela profesionálně – od videoprohlídek a kvalitních fotografií až po 3D virtuální skeny, fotorealistické vizualizace či home staging. Zajistím vše tak, aby Vaše nemovitost mezi ostatními vynikla a byla představena v tom nejlepším světle.
Kromě skvělé prezentace ale věřím i v lidský přístup a vzájemnou důvěru, díky které klienti cítí, že jsou v dobrých rukou. Za bezpečnost, serióznost a profesionalitu během celého realitního procesu Vám v RE/MAX Delux ručíme!
Pokud uvítáte radu či pomoc při hledání vhodného bydlení, pronájmu nebo prodeji Vaší nemovitosti, budu ráda, když se na mě obrátíte. Osobně se postarám o to, aby vše klaplo! 😊